دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد با همکاری کانون پتنت ایران در روز یکشنبه، مورخ
31
اردیبهشت از ساعت 8 الی 17، کارگاهی آموزشی با عنوان "آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع" برای اساتید و دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزار نمود.
در این کارگاه‎، موضوعاتی نظیر آشنایی با انواع مصادیق حقوق مالکیت فکری، تعریف پتنت و شرایط ثبت اختراع، اصول و چارچوب نگارش پتنت، جستجوی پتنت، معرفی بانک‎های اطلاعاتی،‎ لزوم ثبت پتنت، تفاوت و ارتباط بین ثبت داخلی و ثبت بین‎المللی و حمایت‎های مالی کانون پتنت ایران توسط دکتر علم خواه مدرس محترم دوره ارائه گردید.
موضوعات مطرح شده در این کارگاه‎ همراه با مثال های متعدد از موارد واقعی ثبت شده بود که همین مسئله توجه بیش از پیش شرکت کنندگان در این کارگاه‎ را به خود جلب نمود. همچنین اساتید در کارگاه بطور عملی با جستجوی پتنت و کدهای طبقه بندی پتنت در رشته های مختلف آشنا شدند که این موضوع بسیار مورد توجه اساتید قرار گرفت و از جمله نتایج مثبت برگزاری کارگاه مذکور می باشد.





در پایان کارگاه، 3 پتنت اماده شده اساتید دانشگاه آزاد یزد، توسط دکتر علم خواه بررسی و راهنمایی های لازم جهت ثبت ارائه گردید.
ارزیابی صورت گرفته توسط حاضرین، حاکی از این درخواست بود که لزوم برگزاری دوره‎های ثبت اختراع و مالکیت فکری برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری، اساتید و معاونین پژوهشی دانشگاه‎ها امری ضروری برای تولید علم و تبدیل آن به فناوری می باشد.

کانون پتنت ایران | اخبار | گزارش برگزاری کارگاه آشنایی با مفاهیم مالکیت فکری و ثبت اختراع در دانشگاه آزاد یزد