شرکت بریجستون اعلام کرد که در دعوی حقوقی بین این شرکت و «Wanli Tire» در زمینه نقض حقوق پتنت، پیروز گردیده است. بریجستون در اکتبر سال 2015 میلادی در دادگاه شانگهای به اتهام نقض حقوق پتنت متعلق به خود علیه شرکت های «Guakgzhou South China Tire&Rubber» و «Guangzhou Fengli Rubber&Tire» که هر دو از زیر مجموعه های وانلی تایر محسوب می گردند، اقامه دعوی نمود.





پتنت مورد ادعای بریجستون، به نوعی الگوی لاستیک تحت عنوان «A/T REVO 2» اشاره دارد که در وسائط نقلیه ورزشی دارای کاربرد می باشد و وانلی تایر با استفاده از الگوی فوق الذکر، اقدام به تولید محصولات و فروش آن ها در بازار نموده بود. در آوریل سال جاری میلادی، دادگاه شانگهای با تأیید ادعای بریجستون، رأی به توقف تولید و فروش محصولات وانلی تایر و پرداخت خسارت ششصد هزار یوآنی به شرکت بریجستون داد. به اعتقاد کارشناسان، با توجه به این که رأی مذکور توسط دادگاه تخصصی مالکیت فکری در شانگهای صادر شده است، می تواند به عنوان مرجع قابل توجهی برای تصمیم گیری های آینده در نظر گرفته شود.
بریجستون در سپتامبر سال 2016 میلادی نیز توانست در دعوی حقوقی علیه شرکت «Triangle Tyre» پیروز گردد. در این شکایت که با ادعای نقض حقوق طراحی متعلق به بریجستون به ثبت رسیده بود، این شرکت با توجه به محافظت 10 ساله از طراحی به ثبت رسیده خود، توانست رأی دادگاه را به نفع خود نماید. لازم به ذکر است، در دعوی حقوقی بریجستون و وانلی تایر، دوره حمایتی پتنت ثبت شده 20 ساله می باشد.
به گزارش «tiresandparts.net»، بریجستون در اطلاعیه ای که به همین مناسبت صادر نموده است، با تأکید بر تعهد این شرکت بر محافظت از دارایی های فکری، افزوده است: «بریجستون در قبال هر گونه استفاده غیر مجاز و یا نقض اختراعات، علائم تجاری و هر گونه دارایی فکری متعلق به خود، موضع سختی اتخاذ خواهد نمود؛ با توجه به اولویت های ایمنی و کیفیت که همواره سرلوحه فرآیند تولید محصولات ما بوده است، حفظ و ارتقاء ارزش های فوق و جلوگیری از خدشه دار شدن در ذهن مشتریان از اهداف کلیدی بریجستون محسوب می گردد.»

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | پیروزی بریجستون در منازعات حقوقی نقض پتنت