اخیراً از اختراع جدیدی رونمایی شده که به کمک آن می توان بیش از 40 نوع میوه و سبزیجات مختلف را در خانه پرورش داد. این دستگاه کشاورزی خودکار که توسط «Christos raftogiannis» و «Evriviadis Makridis» ابداع شده است، با حمایت و پشتیبانی شرکت «CityCrop» به بازار عرضه خواهد شد. آن ها بابت اختراع جالب توجه خود توانستند عنوان بهترین استارت آپ در رده شهرهای هوشمند را به خود اخنصاص دهند.





شرکت سیتی کراپ که در زمینه ارائه انواع باغ های خانگی هدایت خودکار هیدرفونیک فعالیت می نماید، در سال 2015 میلادی تأسیس گردیده است. محصولات و خدمات این شرکت کاربران را قادر می سازد که با استفاده از برنامه های نرم افزاری و دستگاه های تلفن همراه، بر تولید و پرورش انواع سبزیجات، میوه ها و گل های خوراکی در تمامی ایام سال نظارت و کنترل داشته باشند.
به گزارش «greece.greekreporter»، ارتفاع دستگاه ابداعی می تواند تا 40 مکعب شیشه ای افزایش یافته و از این راه می توان بیش از 40 نوع گیاه متفاوت را پرورش داد. در هر یک از مکعب های شیشه ای، شرایط محیطی نظیر دما، رطوبت، و نور متناسب با گونه پرورش داده شده قابل تنظیم می باشد، که این تنظیمات از طریق اتصال به اینترنت و کنترل از راه دور کاربر میسر خواهد بود. شایان ذکر است، بنا به ادعای سیتی کراپ، مصرف آب این دستگاه ده لیتر بوده و با توجه به مصرف بسیار پایین برق مصرفی دستگاه، هزینه ماهانه آن از پنج یورو تجاوز نخواهد کرد.
لازم به ذکر است، در حال حاضر هزینه تخمینی تولید هر یک از دستگاه های یاد شده برابر با 1000 یورو می باشد که در صورت تولید انبوه آن می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | دستگاه کشاورزی خانگی با قابلیت کنترل از راه دور