یکی از اهالی کالیفرنیای آمریکا به دلیل آپلود فیلم «Deadpool» در صفحه فیسبوک خود، با اتهام نقض قوانین کپی رایت رو به رو شده است. این فیلم که توسط استودیو فیلمسازی «Marvel» تولید و روانه بازار سینما شده است، با استقبال مخاطبان توانست در جایگاه ششمین فیلم پرفروش سال 2016 میلادی قرار گیرد. کمپانی مارول که در زمینه تهیه و انتشار کتاب های مصور و فیلم های مرتبط با آن ها فعالیت می نماید، پیش از این فیلم هایی نظیر «Iron Man» و «Spider Man» را تولید و اکران نموده است.





در بیانیه ای که دفتر دادستانی کالیفرنیا در تاریخ سیزدهم ژوئن سال جاری منتشر نمود، «Trevon Maurice Franklin» جوان 21 ساله اهل کالیفرنیا با آپلود غیر قانونی فیلم مذکور در فوریه سال 2016 میلادی و تنها هشت روز پس از رونمایی از این فیلم، قوانین مربوط به کپی رایت را نقض نموده است.
بنا به گفته سخنگوی کمپانی فیلمسازی مارول، بیش از پنج میلیون نفر توانسته اند پس از آپلود این فیلم توسط آقای فرانکلین، به آن دسترسی یافته و آن را مشاهده نمایند. گفتنی است در پی انتشار بیانیه دفتر دادستانی کالیفرنیا، فرانکلین توسط پلیس «FBI» دستگیر شده است. با توجه به کیفرخواست دادگاه فدرال، اتهام یاد شده می تواند تا سه سال زندان برای متهم به همراه داشته باشد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | نقض کپی رایت به دلیل آپلود غیر قانونی فیلم در صفحه فیسبوک