دولت کامبوج جهت ارتقاء نظام مالکیت فکری خود، از تجارب دفتر مالکیت فکری سنگاپور کمک خواهد گرفت. این کمک بر اساس توافقنامه منعقد شده بین وزارت صنایع و هنرهای دستی کامبوج و دفتر مالکیت فکری سنگاپور «IPOS» انجام خواهد شد. وزارت صنایع کامبوج طی بیانیه ای اعلام کرده که بر اساس این توافق که در تاریخ بیستم ژوئن سال جاری میلادی به امضاء رسیده است، همکاری دو سازمان فرآیند ثبت درخواست و بررسی پتنت را تسهیل خواهد نمود.





به گزارش منابع خبری، در پی پیوستن کامبوج به معاهده همکاری ثبت اختراع، این کشور مذاکرات خود را با «IPOS» جهت بازبینی و ارتقاء فرآیندهای ثبت پتنت و نیز ارائه آموزش های لازم آغاز نموده بود. در بیانیه وزارت صنایع و هنرهای دستی کامبوج، با تأکید بر مذاکرات مفصل بین این وزارت و دفتر مالکیت فکری سنگاپور، چنین آمده است: «پس از ورود به پیمان «PCT»، دفتر مالکیت فکری سنگاپور مشاوره های لازم جهت پیاده سازی الزامات سیستم مذکور را ارائه خواهد داد. بر همین اساس این وزارت با دفتر مذکور همکاری نزدیکی در زمینه تحقیق و نظارت بر پرونده های ثبت اختراع خواهد داشت و از آموزش های آن در جهت استقرار و پیاده سازی سیستم PCT استفاده خواهد نمود.»
لازم به ذکر است کامبوج در تاریخ هشتم سپتامبر سال 2016 میلادی به عنوان صد و پنجاه و یکمین عضو معاهده بین المللی همکاری ثبت اختراع «PCT» به آن پیوست و از تاریخ هشتم دسامبر سال گذشته میلادی، معاهده مذکور در این کشور لازم الاجرا گردیده است.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | موافقتنامه همکاری وزارت صنایع کامبوج و دفتر مالکیت فکری سنگاپور