طراحی، گرافیک، آرم، علامت، کلمات، یا هر ترکیبی متمایزی از آن‌ها که به‌طور منحصربه‌فرد نشان‌دهنده یک شرکت و/یا محصولات و یا خدمات آن بوده و اصالت اقلام را تضمین می‌کند و به صاحب آن شرکت، حقوق قانونی برای جلوگیری از استفاده غیرمجاز از علامت تجاری می‌دهد.
یک علامت تجاری باید:
(۱) به‌جای توصیفی بودن متمایز باشد
(۲) به محصول فروخته‌شده ضمیمه شود
(۳) با مجوز مناسب برای به دست آوردن حق مالکیت و حمایت قانونی ثبت شود.
حقوق علامت تجاری معمولا به مدت ۷ تا ۲۰ سال اعطا می‌شود و برخلاف اختراعات، به‌طور نامحدودی تجدید پذیر است.