روش‌هایی برای تبلیغات محصولات، خدمات یا برند‌ها با استفاده از رسانه‌های اجتماعی و از طریق جلب علاقه گروه‌هایی از افراد است که درباره‌ی این موضوعات بحث می‌کنند، پیشنهاد می‌دهند و ... .
(منبع: Cambridge Dictionary | English Dictionary, Translations & Thesaurus)
بازاریابی رسانه‌های اجتماعی (SMM) یک شکل از بازاریابی اینترنتی است که از وب‌سایت‌های شبکه‌‌سازی اجتماعی به‌عنوان یک ابزار بازاریابی استفاده می‌کند. هدف از بازاریابی رسانه‌های اجتماعی تولید محتوایی است که کاربران آن را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت و به دیده شدن یک برند و گسترش دسترسی مشتریان به آن کمک خواهد کرد.
یکی از مؤلفه‌های کلیدی SMM، بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی (SMO) است که مانند بهینه‌سازی موتور‌های جستجو، یک استراتژی برای جلب بازدیدکننده‌های جدید و منحصربه‌فرد برای یک وب‌سایت است. بهینه‌سازی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند به دو صورت اضافه کردن لینک به محتوا یا با به‌روزرسانی در سایت‌های اجتماعی یا پست‌های وبلاگ انجام شود.
SMM کمک می‌کند شرکت بتواند بازخورد مستقیم از مشتریان (و مشتریان بالقوه) دریافت کند و ارتباط انسانی بهتری با آن‌ها برقرار نماید. امکان تعامل در رسانه‌های اجتماعی به مشتریان این فرصت را خواهد داد که سؤال بپرسند، انتقادات و پیشنهاد‌های خود را مطرح نمایند و احساس کنند شنیده می‌شوند. این جنبه از SMM، مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) نام دارد.