بنا به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرارداد سرمایه گذاری برای شش طرح بدن خشک‌کن سقفی ، تولید ماست غنی شده با استرول‌های گیاهی برای کاهش کلسترول بدن، شیپ گرم شونده از جنس پولی یورتان الستومر، تولید لایه‌های کفش بدون نیاز به بنزین، اسفنج شستشودهنده داخل حفره شکم و تولید مستربچ آنتی میکروبیال بر پایه پلیمرهای اصلاح شده منعقد شده است.





بازار دارایی فکری که با همکاری پارک فناوری پردیس، سازمان بورس و اوراق بهادار، اداره ثبت اسناد و املاک کشور و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری راه‌اندازی شده به دنبال هدف حمایت از تجاری‌سازی دستاوردهای نوآوران و مخترعان کشور، زمینه سازی برای جذب سرمایه‌گذار برای طرح های موجود را فراهم نموده است. در همین راستا فستیوال‌ بازی‌های دارایی فکری طرح‌ریزی شده که هر بار در یک حوزه تخصصی برگزار می شود (خدمات شهری، صنعت لوازم خانگی، صنعت تجهیزات پزشکی، صنایع و مواد غذایی، صنایع پلیمر و ...) و اطلاعات طرح‌های برتر در قالب کتابچه‌ای در اختیار مخاطبان قرار گرفته و زمینه جذب سرمایه‌گذار را فراهم می آورد. به دنبال همین فعالیت های حمایتی تا کنون 209 اختراع در فهرست عرضه بازار دارایی فکری قرار گرفته و به دنبال آن، انعقاد 10 قرارداد سرمایه‌گذاری در اختراعات به ارزش بیش از 80 میلیارد ریال، دنبال شده است.
بنا به گزارش ایسنا با برگزاری جلسه‌ای با حضور دکتر ستاری، معاون علمی‌ و فناوری ریاست ‌جمهوری و مخترعان و صاحبان بازار در نمایشگاه هم‌افزایی دولت، صنعت و دانشگاه، قرارداد سرمایه‌گذاری برای 6 اختراع به ثبت رسید. در این نشست که مورخ 26 تیرماه برگزار شد، آخرین وضعیت بازار دارایی فکری و فستیوال‌های عرضه نوآوری بررسی شده و همچنین قرارداد سرمایه‌گذاری برای شش اختراع به شرح زیر به امضاء رسیده است:

  • طرح بدن خشک‌کن سقفی: در قالب قرارداد اعطای لیسانس به مبلغ 8.75 میلیارد ریال (مرتضی صالحی‌نیا و الهه احمدپور)
  • تولید ماست غنی شده با استرول‌های گیاهی برای کاهش کلسترول بدن: در قالب قرارداد انتقال دانش فنی و مشارکت به ارزش 12 میلیارد ریال (زهرا ایزدی)
  • شیپ گرم شونده از جنس پولی یورتان الستومر با نام تجاری «گرم شید»: در قالب قرارداد واگذاری لیسانس دانش فنی به مدت پنج سال به ارزش 9 میلیارد ریال (مهدی باغچالی)
  • تولید لایه‌های کفش بدون نیاز به بنزین جهت انعطاف‌پذیری: در قالب قرارداد مشارکت به ارزش 9.75 میلیارد ریال (مهرداد و حسن امینی)
  • اسفنج شستشودهنده داخل حفره شکم: در قالب قرارداد مشارکت 50 درصدی در سود سالیانه (مهدی مرجانی)
  • تولید مستربچ آنتی میکروبیال بر پایه پلیمرهای اصلاح شده: در قالب قرارداد مشارکت به ارزش 5 میلیارد ریال (یاری)



منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | امضای قرارداد سرمایه‌گذاری برای 6 اختراع در نمایشگاه هم افزایی دولت، صنعت و دانشگاه