هشدار خالی شدن باطری تلفن همراه تجربه‌ای است که تقریباً تمامی مردم با آن روبرو شده‌اند. این تجربه زمانی ناخوشایند می‌شود که کاربر در مکانی عمومی بوده و دسترسی به شارژر نیز امکان‌پذیر نباشد. شرکت آمازون به منظور رفع این مشکل، اقدام به طراحی یک ربات با قابلیت شارژ دستگاه‌های تلفن همراه نموده است.





به گزارش وب‌سایت «ladders»، آمازون به صورت رسمی از انتشار پتنی با شماره US9711985 خبر داده که امکان رفع این مشکل را فراهم می‎نماید. این پتنت که در سال 2015 میلادی درخواست ثبت آن ارائه شده، رباتی را معرفی نموده که به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به پریز برق، اقدام به شارژ دستگاه‌های تلفن همراه خود نمایند. نحوه کار این ربات به صورتی است که کاربران درخواست استفاده از شارژ را ارسال نموده و سپس ربات با استفاده از حسگر داده‌ها، کاربر را بین جمعیت تشخیص و امکان شارژ گوشی و رایانه همراه را فراهم می‎نماید. ربات مذکور از طریق نوعی برنامه هوشمند مبتنی بر ابرداده‌ها، به صورت خودکار دستگاه‌هایی با شارژ کمتر از 10 درصد را تشخیص و پیدا می‎کند. البته خدمات ارائه شده رایگان نبوده و می‌تواند همراه با موارد متنوعی از قبیل مشاهده آگهی، انجام یک نظرسنجی و یا پرداخت پول باشد.
با توجه به قابلیت‌های ربات فوق‌الذکر، می‌توان از آن در مراکز عمومی نظیر فرودگاه‌ها، هتل‌ها، مراکز خرید و کلیه مکان‌هایی که اتمام شارژ دستگاه‌های الکترونیکی می‌تواند سبب ناخوشنودی کاربران باشد، استفاده نمود. به اعتقاد کارشناسان، این دستگاه برای مسافرت‌های کاری که امکان حمل و جابجایی باطری‌های سنگین امکان‌پذیر نیست، بسیار مورد استقبال قرار خواهد گرفت.
لازم به ذکر است، با وجودی که به نظر می‌رسد ایده آمازون کاربردی بوده و مورد استقبال قرار گیرد، مواردی نظیر عادت کاربران به روش‌های موجود شارژ دستگاه‌های الکترونیکی و نیز چالش‌های تأمین زیرساخت‌های لازم در تمامی اماکن عمومی، می‌تواند به عنوان چالش‌های تجاری‌سازی این ایده نوآورانه مطرح گردد.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | ربات شارژر دستگاه‌های الکترونیکی