آمازون به تازگی خبر از ثبت پتنتی جدید با شماره 9,718,564 و با موضوع یک انبار در حال حرکت داده است؛ این شرکت که در قالب پروژه «Fulfillment Centers»، نسل جدید فناوری های ارائه خدمات و پشتیبانی به شهرهای بزرگ در آمریکا را از طریق وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین دنبال می نماید، در پتنت جدید خود استفاده از حمل و نقل از طریق قطارها و ناوگان ریلی را در دستور کار قرار داده است.





به گزارش وب سایت «The drive»، ایده جدید آمازون مبتنی بر توسعه حامل های بار تحت عنوان «Drone Hubs» است، که می توانند بر روی قطار فرود آیند. از این طریق می توان از قطارهایی که سفرهای طولانی انجام می دهند، به عنوان منبعی برای تحویل بار به مکان های تحویل محلی از طریق وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین و نیز نگهداری و تعمیرات آن ها استفاده نمود. به اعتقاد کارشناسان، ایده مذکور بسیار هوشمندانه بوده و نشان از تمرکز قوی آمازون بر توسعه حمل و نقل هوایی سفارشات و ایجاد یک سیستم قدرتمند تحویل بار از طریق وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین دارد.
در پتنت مذکور که با عنوان «تأسیسات تعمیر و نگهداری زمینی و متحرک وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین» به ثبت رسیده است، می توان سیستم‎های بارگیری یک یا چند وسیله نقلیه هوایی بدون سرنشین را بر روی انواع لوکوموتیو، کشتی‎های کانتینری و یا دیگر وسایل نقلیه زمینی تعبیه نمود. یکی از اصلی ترین مزایای بکارگیری این ایده، استفاده از زیرساخت های حمل و نقل ریلی در تحویل سفارشات است.
گفتنی است، توسعه سیستم های حمل و نقل نوین که مبتنی بر استفاده از وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین به منظور تحویل سفارشات است، حوزه وسیعی از کاربردها را پوشش می دهد. آمازون در حال برنامه ریزی برای تکمیل این فرایند نه تنها برای زمین و هوا، بلکه در حمل و نقل های دریایی نیز می باشد. برای مثال، سیستم موجود در پتنت یاد شده می تواند در کشتی های کانتینری نیز مورد استفاده قرار گیرد، به طوری که قبل از رسیدن کشتی به ساحل، سفارشات از طریق وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین به مکان های مورد نظر فرستاده می‎شوند.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | تمایل آمازون برای بارگیری پهبادهای خود در قطار و کشتی در حال حرکت