شرکت چینی حایر «Haier» که در زمینه تولید قطعات الکترونیکی فعال است، رقبای کره ای خود از جمله سامسونگ و LG را به ایجاد انحصار در زمینه ثبت اختراعات مرتبط با تولید تلویزیون متهم نموده است. این شرکت در شکایتی که در دادگاه فدرال نیویورک به ثبت رسانیده، مدعی است که شرکت های مذکور با همراهی پاناسونیک، فیلیپس و «Zenith Electronics»، توافقی در راستای ایجاد هزینه بالاتر در استفاده از استانداردهای «ATSC» در انتقال دیجیتال، تشکیل داده اند.





به گزارش وبسایت «advanced Television»، پنج شرکت فوق با وعده های کذب به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا، در زمینه صدور مجوزهای بهره برداری مبتنی بر استانداردهای «ATSC» که می بایست منصفانه، منطقی و به دور از تبعیض انجام گیرد، قدرت انحصاری در بازار فناوری های مرتبط با این استانداردها ایجاد نموده اند.
علاوه بر موارد فوق، شرکت های کره ای متهم به تبانی بر سر مجوزهای بهره برداری اختراعات در زمینه «MPEG LA» نیز هستند که با همکاری متولیان ثبت اختراع دانشگاه کلمبیا اقدام به ایجاد محدودیت در دسترسی عادلانه به پتنت های «ATSC» و در نتیجه انحصار در بازار رقابتی نموده اند.
لازم به ذکر است، کسب و کار لوازم خانگی شرکت حایر در آمریکا تحت نام جنرال الکتریک «General Electric» فعالیت می نماید. این شرکت که در سال 1984 میلادی تأسیس گردیده است و به عنوان یکی از برندهای مطرح در زمینه لوازم خانگی در سال 2016 میلادی بیش از 15 مرکز نوآوری و کارآفرینی با سرمایه گذاری 12 میلیارد یوآنی (1.8 میلیارد دلار) راه اندازی نموده و توسعه داده است. گروه حایر در سال های اخیر در زمینه نوآوری بر روی پنج پلتفرم اصلی شامل پلتفرم محصولات سفید، پلتفرم سرمایه گذاری، پلتفرم مالی، پلتفرم املاک و مستغلات و در نهایت پلتفرم صنایع فرهنگی متمرکز شده است.



منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | شرکت های سامسونگ، LG و پاناسونیک در مظان اتهام برای انحصارطلبی در حق بهره برداری از پتنت‎ها