دفتر مالکیت فکری سنگاپور، نوع جدیدی از ارتباطات غیر رسمی در زمینه ارزیابی اولیه درخواست های ثبت اختراع را به کار خواهد گرفت. این اقدام که به صورت آزمایشی و از تاریخ پانزدهم سپتامبر سال 2017 میلادی انجام می گیرد، برای کلیه درخواست های ارسالی به این دفتر قابل اجرا است.





با توجه به دستورالعمل جدید، ارزیابان به صورت غیر رسمی و از طرق مختلف نظیر ایمیل، تماس تلفنی و در برخی مواقع مواجهه حضوری، با متقاضیان در ارتباط خواهند بود. به گزارش وبسایت «lexology»، این تجربه جدید با توجه به ارتباطات فعلی بین ارزیابان و متقاضیان که بیشتر مبتنی بر ارسال رسمی نظرات و پاسخ های کتبی است، فصل جدیدی از مناسبات بین ارزیابان و متقاضیان را می گشاید.
به اعتقاد کارشناسان، چنین ارتباطات غیر رسمی می تواند در مواردی که توضیح بیشتر در مورد اختراع ارسالی مورد نیاز است (نظیر فناوری های در حال ظهور)، به ارزیابی دقیق تر ارزیابان کمک نماید. علاوه بر این، تسریع در فرآیند ارزیابی درخواست های ثبت اختراع، بهبود کارایی و کاهش هزینه های ثبت اختراع نیز می تواند از نتایج آتی افزودن ارتباطات غیر رسمی به مناسبات کاملاً رسمی حال حاضر به شمار آید.

منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | ارتباطات غیررسمی ارزیابان و متقاضیان ثبت اختراع در سنگاپور