سامسونگ پتنتی از نسل جدید ساعت های هوشمند به ثبت رسانیده است که با استفاده از آن می توان به برخی کارکردهای دستگاه های تلفن همراه هوشمند نیز دست یافت. در حال حاضر، محصولات «Gear» سامسونگ به عنوان ساعت های هوشمند، از کارایی به نسبت بالایی برخوردارند؛ با این وجود، مردم به دلیل آن که در فرآیندهای روزمره نیاز چندانی به ساعت های هوشمند پیدا نمی کنند، استقبال زیادی از آن نکرده اند. ایده جدید سامسونگ، ارائه نسل جدیدی از فناوری ترکیب شده گوشی های تلفن همراه و ساعت های هوشمند همراه با صفحه نمایش بزرگتر است.





در طول سال های اخیر، دستگاه های هوشمند پوشیدنی نظیر ساعت های هوشمند آن چنان که مردم انتظار داشته اند، توسعه پیدا نکرده است. همین امر موجب گردیده تا بسیاری از تولید کنندگان این حوزه از فناوری، به سمت بازارهای دیگر کشیده شده و تمایلی به فعالیت در این صنعت نداشته باشند. شاید بتوان سامسونگ را تنها شرکتی دانست که هنوز هم مایل به فعالیت و به چالش کشیدن رهبری اپل در زمینه طراحی و تولید ساعت های مچی هوشمند است.
به گزارش وب سایت «Patently Apple»، دستگاه ترکیبی جدید می تواند به عنوان یک دستگاه تلفن همراه هوشمند بسیار باریک عمل نماید و در عین حال با توجه به قابلیت خم شدن در اطراف مچ دست کاربر، می تواند به عنوان یک ساعت هوشمند نیز به کار گرفته شود.
لازم به ذکر است، مزیت کاربری دوگانه دستگاه جدید، می تواند بازار این محصول را گسترده تر نماید؛ به طوری که کاربران با خرید دستگاه ترکیبی جدید به جای خرید دو دستگاه متفاوت گوشی و ساعت هوشمند، می توانند از مزایای هر دو استفاده نمایند. با این حال، احتمال موفقیت این محصول با سؤالاتی نیز مواجه است. برای مثال، آیا صفحه نمایش کوچک دستگاه طراحی شده می تواند تمامی نیازهای کاربران در استفاده مداوم روزمره را پاسخ دهد؟

منبع : Android Community کانون پتنت ایران | اخبار | نسل جدید ساعت های هوشمند ترکیبی سامسونگ