مایکروسافت پتنت جدیدی با عنوان «موتور جستجوی عقاید و نظرات» به ثبت رسانیده است که به شرکت ها کمک می نماید تا درک بهتری از چگونگی احساس مشتریان خود به دست آورند.





امروزه با افزایش ضریب نفوذ اینترنت در میان مردم، کاربران از وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی برای ابراز عقاید و نظرات خود در مورد هر موضوع مورد علاقه استفاده می نمایند؛ این امر مجموعه ای جدید از چالش ها و فرصت ها را در شیوه جستجوی داده و بازیابی آن ها ایجاد نموده است. به اعتقاد کارشناسان، در دنیای امروز «نظرات» نقش مهمی در تأثیر گذاری بر تصمیمات، اعم از تصمیم ساده خرید و یا حمایت از یک نامزد ریاست جمهوری ایفاء می نمایند. از این رو، نیاز به نوع جدیدی از موتور جستجو که علاوه بر جمع آوری و بازیابی حقایق، قابلیت بازیابی عقاید و نظرات را نیز افزایش دهد، به وجود آمده است.
در پاسخ به این پرسش که «موتور جستجوی نظرات» چیست و چگونه کار می کند، می توان چنین گفت که با توجه به ابراز نظرات و عقاید مختلف در مورد یک موضوع واحد، که از سوی کاربران مختلف در وبسایت ها و شبکه های اجتماعی انجام می گیرد، موتور جستجوی نظرات با تحلیل این طیف گسترده از اطلاعات و طبقه بندی آن در سطوح مختلف ،به عنوان نظرات و عقاید مثبت، منفی و بی طرف، به مخاطبین کمک می نماید تا از نظرات دیگران در انتخاب نهایی خود کمک بگیرند.
از مهمترین ویژگی های مورد استفاده در سیستم موتور جستجوی جدید، به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • مقایسه محصولات بر اساس نظرات و عقاید کاربران
  • مقایسه روند نظرات مطرح شده
  • جستجوی محصولات بر اساس درصد نظرات مثبت و منفی
  • شناسایی ویژگی های متمایز محصول
  • پیشنهاد محصولات مرتبط
  • رتبه بندی محصولات بر اساس سیستم امتیازدهی مبتنی بر نظرات



منبع :کانون پتنت ایران | اخبار | پتنت جدید مایکروسافت با عنوان «موتور جستجوی عقاید و نظرات»