بنا بر گزارش انتشار یافته از سوی انجمن بین المللی علائم تجاری با موضوع نقش اقتصادی صنایع متمرکز بر نشان های تجاری در منطقه «ASEAN»، در حدفاصل سال های 2012 الی 2015 میلادی، بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی سنگاپور به صنایع مذکور اختصاص داشته است.





در این مطالعه که با تمرکز بر کشورهای اندونزی، فیلیپین، مالزی، سنگاپور و تایلند انجام گرفته است، نقش برخی صنایع فعال در این کشورها که در زمینه بکارگیری برندهای تجاری، سیاست هایی کاملاً گسترده و هدفمند را اتخاذ نموده اند، در رشد و توسعه اقتصادی تحلیل و بررسی گردیده است. بر این اساس، صنایع تولیدی در صدر صنایع استفاده کننده از استراتژی های بکارگیری وسیع نشان های تجاری قرار گرفته اند و صنایعی نظیر اطلاعات و ارتباطات، ساخت و ساز و خرده فروشی در رتبه های بعدی جای دارند.
به گزارش وبسایت «WIPR»، علاوه بر سهم 50 درصدی در کشور سنگاپور، سهم صنایع فوق الذکر در تولید ناخالص داخلی کشورهای دیگر منطقه به ترتیب برابر با 21 درصد در اندونزی، 30 درصد در مالزی، 17 درصد در فیلیپین و 22 درصد در تایلند است. همچنین سهم صادرات این صنایع در کشورهای منطقه بین 27 درصد در اندونزی تا 60 درصد در سنگاپور و تایلند متغیر بوده که حاکی از اهمیت سیاست های بکارگیری علائم تجاری در شرکت ها و مؤسسات فعال در حوزه صادرات کالا و خدمات است. نکته قابل توجه دیگر، سهم به نسبت کم کارکنان در این صنایع است که برای مثال در مالزی کمتر از یک چهارم نیروی انسانی در صنایع دارای سیاست های گسترده و متمرکز در زمینه علائم تجاری مشغول به کار هستند، در حالی که سهم صادرات این صنایع در حدود 55 درصد است.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | نقش قابل توجه علائم تجاری در سنگاپور