دفتر ثبت اختراعات هند و سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO»، جهت تسهیل در تبادل اطلاعات، اقدام به امضاء یک توافقنامه همکاری نموده‌اند. در این توافقنامه که در تاریخ پنجم اکتبر سال جاری میلادی در ژنو به امضاء رسید، تبادل اطلاعات، شامل اسناد ثبت اختراع در هند و گزارش‌های مرتبط با جستجو و ارزیابی پتنت، جهت اولویت‌بندی الکترونیکی در دسترس قرار خواهد گرفت.





در همین راستا، در بیانیه‌ای که وزارت صنعت و تجارت هند در خصوص توافقنامه مذکور صادر نموده است، با هدف بهبود خدمات مالکیت فکری، «CGPDTM» که نهادی زیرمجموعه این وزارت است، برخی فعالیت‌های مشارکتی را در دستور کار خود قرار خواهد داد.
از جمله طرح‌های پیش‌بینی شده در این توافقنامه، می‌توان به دیجیتال‌سازی، ضبط و بهبود کیفیت داده‌ها، مدیریت اسناد و نیز تبادل داده جهت انتشار اطلاعات مالکیت فکری، اشاره نمود. «CGPDTM» معاونت مرتبط با ثبت اختراعات، طراحی‌ها و علائم تجاری است که زیر نظر وزارت صنعت و تجارت، اقدام به سیاست‌گذاری و مدیریت امور مرتبط با پتنت‌ها، طراحی‌های صنعتی، علائم تجاری و شاخص‌های جغرافیایی می‌نماید.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | امضای توافقنامه همکاری دفتر ثبت اختراعات هند و سازمان جهانی مالکیت فکری جهت تسهیل تبادل اطلاعات