کمپین‌های PPC به‌عنوان یکی از روش‌های موفق و به‌روز در استراتژی بازاریابی آنلاین برای شرکت‌ها مدت‌هاست که مورداستفاده قرار می‌گیرد؛ اما اگر دقیقاً استراتژی مشخصی برای این بخش و این ابزار نداشته باشید، هزینه‌های زیادی را متحمل خواهید شد.

برای افرادی که با این استراتژی تازه آشنا شده‌اند ممکن است به نظر برسد که کمپین‌های ای حوزه ارزان هستند، چون به ازای کلیکی که روی بنرهای تبلیغاتی می‌شود، شما موظف به پرداخت هزینه خواهید بود؛ اما اگر مدیریت بنرها، جایگاه و شیوه نمایش این بنرها را خوب مدیریت نکنید و برنامه‌ریزی خوبی نداشته باشید می‌تواند هزینه بالای به شما تحمیل شود. پس بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه شوید تا در مورد شیوه‌های کاهش هزینه‌های سیستم تبلیغاتی PPC را با هم مرور کنیم.
نکته‌هایی برای کاهش هزینه‌های CPC

ساده‌ترین راه‌حل برای کاهش CPC، کمتر نمایشی دادن بنرهای موردنظر است. حتماً می‌دانید که در PPC می‌توانید با توجه به هزینه‌ای که مدنظرتان برای مصرف روزانه یا هفتگی است، تعداد نمایشی بنرها را تعیین کنید. پس هر چه کمتر بنرهای شما نمایش داده شوند، طبیعتاً CPC هم کاهش می‌یابد؛ اما روش‌های کارآمدتر زیر پیشنهادی است که می‌توانید آن‌ها را هم مدنظر قرار دهید.

  • هدف‌های روشنی برای بحث نرخ تبدیل در نظر بگیرید و زمان مناسبی برای طراحی و پیاده‌سازی این بخش‌ها اختصاص دهید. مشخص نبودن اهداف می‌تواند تمام هزینه تبلیغاتی که در نظر گرفته‌اید را یکجا از بین ببرد. هر چه اهداف شما شفاف‌تر باشد، راه‌های رسیدن به آن برایتان مشخص‌تر شده و درنهایت هزینهٔ پرداخت‌شده نیز با جیبتان برمی‌گردد.
  • برای کلمات کلیدی موردنظرتان،‌ خیلی دقت به خرج دهید. چراکه اگر کلمات عادی و معمولی انتخاب کنید، رقبای شما هم به آن‌ها توجه کرده‌اند و اتکای بیش‌ازحد به این لیست عادی می‌تواند رقابت را برایتان سخت کند. پس هر چه کلمات خاص‌تر و ویژه‌تری بکار ببرید،‌ دست شما برای رقابت بازتر خواهد بود. از طرف دیگر اگر شما کلمات دقیق‌تری انتخاب کنید که مشتری شما از آن‌ها استفاده می‌کند،‌ می‌تواند نرخ تبدیل بهتر و دقیق‌تری برایتان به ارمغان بیاورد. این نرخ تبدیل بهتر به دلیل اطمینانی است که مشتری شما به دست خواهد آورد.
  • حتماً لیستی از کلماتی که نمی‌خواهید شما به‌عنوان نتایج جستجوی آن‌ها نمایش داده شوید را تهیه کنید و به‌عنوان کلمات منفی یاد کنید. طبیعتاً علاقه‌ای ندارید برای کلمه‌ای که به شما ربطی ندارد جستجو شوید و برایتان CPC به همراه داشته باشد. طبیعتاً نه‌تنها در بودجه خود صرفه‌جویی کرده‌اید بلکه در این وضعیت می‌توانید برای موتورهای جستجو مانند google و bing هم این لیست را بکار گیرید و SEO خود را ارتقا دهید.
  • در مورد صفحه‌های فروی یا Landing Page صحبت زیاد است. یکی از تکنیک‌های کاهش هزینه، داشتن صفحه‌های فرود متفاوتی است که هرکدام برای هدف خاصی مورداستفاده قرار می‌گیرند. در بسیاری موارد،‌ یک تبلیغ خوب،‌ می‌تواند مشتری را به یک صفحه لندینگ بد برساند که در آنجا نه‌تنها مشتری جلب نمی‌شود، بلکه به دلیل گیج شدن صفحه را بسته و از سایت خارج می‌شود؛ بنابراین اگر به طراحی صفحه فرود خود دقت کنید می‌توانید نرخ تبدیل خود را بالاتر برده و هزینه تبلیغاتی خود را پوشش دهید.
  • همیشه داده‌های به‌دست‌آمده از بازدید سایت یا داده‌هایی که به طریقی به دست می‌آورید آنالیز کنید. همواره به محتوایی که در سایت گذاشته‌اید و مورد بازدید قرارگرفته یا حتی نگرفته‌اند توجه کنید. چون درنهایت مشتری شما به همین موارد خواهد رسید و از آن‌ها استفاده خواهد کرد. بنابراین هر چه محتوایی که دارید بهتر باشد و روی نقاط قوت خود تمرکز کنید می‌تواند نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید که هزینه شما هم کمتر می‌شود. شما هیچ‌گاه نمی‌توانید CPC خود را کاهش دهید مگر اینکه داده‌های خود را به‌طور مستمر و درست آنالیز کنید. از ابزارهای گزارش‌گیری و همچنین گوگل آنالیتیکز استفاده کنید.

زمانی که شما به‌درستی مفاهیم مربوط به PPC را متوجه شدید و استراتژی‌های مناسبی برای این ابزار کارآمد بکار بردید می‌توانید هزینه‌های خود را تا حد قابل‌توجهی کاهش دهید. نکات بالا می‌تواند در ابن راه به شما کمک کنند. شما از چه ابزارها یا تجربیات دیگری استفاده کرده‌اید تا CPC را کاهش دهید؟



https://www.clickyab.com/blog/%d8%b1...%a7%db%8c-ppc/