نرخ ریزش یا پرش در کمپین‌های تبلیغاتی یکی از بدترین اعدادی است که باید به آن نگاه کنیم. نرخ ریزش یا Bounce Rate مشخض کننده تعداد افرادی است که وارد صفحه فرود شما شده‌اند و از همانجا هم خارج شده و صفحه را بسته‌اند. برای وبلاگ‌نویسان این عدد به معنی تعداد افرادی است که وارد صفحه‌شان شده و پس از مدت زمانی از همانجا خارج شده‌اند و صفحه دیگ‌های را ندیده‌اند. برای کمپین‌های PPC این عدد مهم‌تر است. یه طور مثال بالاتر بودن این عدد به معنی تعداد افرادی است ه به محض ورود به صفحه فرود، آنجا را ترک می‌کنند. طبیعتاً این عدد برای کمپین‌های PPC خوب نیست. به کمک این عدد می‌توان به نرخ تبدیل هم دست‌یافت. در واقع این اعداد با هم در تضاد هستند و بالا بودن یکی می‌تواند نشان دهنده پایین بودن عدد دیگر است. برای اینکه این عدد بتواند کمتر شده و نرخ تبدیل بالاتری به دست آید،‌ توجه به نکات زیر کمک کننده است.
۱. یکی از دلایلی که نرخ پرش سایت یا صفحه فرود را زیاد می‌کند،‌ استفاده از کلمات کلیدی غیر مرتبط با موضوع مورد نظر شما است. در واقع با استفاده از کلمات کلیدی اشتباه یا نامربوط،‌ جامعه هدفی را به سایت خود اضافه کرده‌اید که اشتباه بوده‌اند. با دقت در انتخاب کلمات کلیدی و هدایت درست مشتریان مناسب،‌ چیزی به مشتری بدهید که می‌خواهد. با انتخاب کلمات درست نرخ پرش خود را کم کنید.
۲. ترکیب رنگ‌هایی که در صفحه فرود استفاده می‌کنید باید مناسب بوده و آزاردهنده نباشند. بارها دیده شده که برای جلب توجه مشتری، از رنگ‌های تند و خاصی استفاده شده است که نه تنها کمکی به جلب توجه مشتری نکرده، بلکه باعث خارج شدن سریع‌تر او از صفحه شما شده است. پیشنهاد می‌شود برای اینکه از این موضوع جلوگیری کنید، برای طراحی صفحه خود از ۱ تا ۳ رنگ بهره ببرید و بی‌خودی صفحه خود را رنگ‌وارنگ نکنید.
۳. فونت‌های بزرگ را درست بکار ببرید. امروزه با توجه به امکان استفاده از فونت‌های فارسی که زیبایی خاصی به صفحه شما می‌دهند،‌ می‌توانید به جار استفاده از فونت‌های نامربوط Tahoma یا Arial از فونت‌های مناسب استفاده کنید؛ اما اندازه فونت هم مهم است. فونت‌های بزرگ‌تر طبیعی است که سریع‌تر دیده می‌شوند؛ بنابراین جملات یا کلمات مهم را با فونت و اندازه درستی نمایش دهید. ۵٪ بزرگ‌تر بودن اندازه فونت نسبت به متن عادی می‌تواند عددی مناسب برای ایجاد تمایز باشد. این کار را نه تنها در صفحه فرود می‌توانید انجام دهید بلکه می‌توانید سایت خود را هم همینگونه بهبود بدهید.
۴. همیشه از تصویر استفاده کنید. تصویر در ارسال پیام‌های مناسب و سریع می‌توانند بسیار کاربردی باشند. تصویرهای مناسب جادویی در خود دارند که استفاده نکردن از آن‌ها خوب نیست.
۵. هرچه سرعت بارگذاری صفحه فرودتان بالاتر باشد و سریع‌تر به قول معروف Load شود نتیجه بهتری خواهید گرفت. بعضی وقت‌ها بالا بودن نرخ پرش به دلیل سنگین بودن صفحه فرود و طبیعتاً طولانی شدن زمان باز شدن صفحه است. از تکنیک‌های بهینه‌سازی HTML استفاده کنید و تا جایی که امکان دارد از script های کمتری بهره بگیرید. جاوااسکریپت، انیمیشن، فلش و مواردی از این قبلی می‌توانند قاتل سرعت لود شدن صفحه شما باشند.
۶. آیا برای راهنمای و زدن تیر به هدف از Call To Action درستی استفاده می‌کنید؟ یک CTA به طرز اعجاب‌انگیزی می‌تواند نرخ تبدیل را در سایت شما بالاتر ببرد. پس از CTA های درستی بهره بگیرید. اگر کاربر نداند که چه کاری باید انجام دهد به احتمال زیاد صفحه را ترک خواهد کرد و نرخ پرش بالایی را نصیبتان می‌کند.
هیچ‌وقت فراموش نکنید که صفحه‌های طراحی شده را برای آزمایش به تعدادی از افراد نشان دهید و به نظرات آن‌ها گوش کنید. شاید چیزی که از نظر شما منطقی و زیبا باشد، برای کاربر مناسب نبوده و موجب آزار وی شود. پس همیشه به ندای مشتری گوش کنید.



https://www.clickyab.com/blog/%da%a9...1%d9%88%d8%af/