یک صفحه فرود موفق، شرایطی مانند ساده بودن، هدفگیری مخاطب خاص و طراحی مناسبی دارد. برای اینکه اینکه این صفحه‌های فرود بتوانند موفق‌تر عمل کنند با هم به بررسی آناتومی آن‌ها می‌پردازیم. این راهنما می‌تواند طراحی صفحه‌های فرود برای کمپین‌های شما را ارتقا داده و نرخ تبدیل بیشتری برای کمپین شما به همراه داشته باشد.


عناوین، کپی‌ها و نمادهای اعتماد

• عنوان صفحه و کپی تبلیغاتی
ساده است که عنوان صفحه فرود و همچنین کپی تبلیغاتی شما باید مکمل همدیگر و در یک راستا باشند. کپی تبلیغاتی شما به احتمال زیاد روی بنر نمایش داده می‌شود و شعار صفحه شما در بالای صفحه و به وضوح قابل مشاهده است.
• شفافیت عناوین استفاده شده
یکی از چیزهایی که بازدید کننده در همان لحظه ورود به سایت آن را مشاهده می‌کند، عنوان اصلی صفحه یا عنوان بخش‌های مهم شما است. این عناوین نباید پیچیده و گیج کننده باشند. مشخص کردن نکات کلیدی هر بخش در عنوان همان بخش می‌تواند نگاه بازدید کننده را به سوی خود جلب کرده و پیام شما را سریع‌تر انتقال دهد.
• پرهیز از اشکالات نگارشی
داشتن غلط دیکته‌ای و مشکلات نوشتاری می‌تواند یک پیغام ساده به مشتری برساند: عدم اطمینان! مشتری به راحتی می‌تواند به این نکته برسد که وقتی شما برای طراحی یک صفحه ساده ولی مهم که می‌تواند فروشتان را چند برابر کند وقت نگذاشته‌اید و برای آن دقت به خرج نداده‌اید،‌ پس چطور می‌توانید خدماتی بی‌نقص ارائه کنید؟ برای جلوگیری از این طرز فکر، صفحه‌های فرودتان را چند بار توسط چند نفر کنترل کنید.
• از مزایای نمادهای اعتماد بهره ببرید
هر آنچه از گواهینامه‌ها و نمادهای اعتمادی که کسب کرده‌اید می‌تواند اعتماد را در نظر مشتری شما بیش از بیش جلب کند؛ بنابراین با چیدمانی مناسب این موارد را در صفحه فرود و حتی سایت اصلی به نمایش بگذارید.


CTA ها و دکمه‌ها

• از یک CTA قوی استفاده کنید
بعد از اینکه یک بازدیدکننده عنوان اصلی صفحه فرود شما را خواند،‌ باید درک کند که چه کاری قرار است انجام دهد. برای مثال فایرفاکس در یکی از کمپین‌هایش از عبارت “Try Firefox 3” استفاده کرد. وقتی این عبارت را با “Download Now – Free” جایگزین کرد نرخ تبدیل دانلود و استفاده از فایرفاکس ۳.۶٪ افزایش پیدا کرد؛ بنابراین استفاده از کلمات و عباراتی همچون دانلود،‌ مجانی، کلیک کنید و مواردی مانند این‌ها می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.


جاگذاری مناسب و محتوا

طراحی مناسب شما باید شرایطی را در نظر بگیرد که بیننده در همان ابتدای کار و بدون نیاز به اسکرول کردن بتواند محتوای اصلی و CTA مورد نظر را ببیند. هیچوقت دکمه CTA را در جایی قرار ندهید تا بیننده برای اینکه روی آن کلیک کند مجبور به جستجو شود.
• همیشه در حال تست کردن باشید
هرچقدر هم که طراح و تیم فنی برای طراحی بی‌نقص یک صفحه فرود زمان بگذراند باز هم این صفحه باید توسط افراد متعددی تست شده و ریزه‌کاری‌های آن برای بی‌نقص‌تر شدن اصلاح شود؛ بنابراین از تست A/B، عوض کردن کپی، تصاویر، CTA ها و هر آنچیزی که می‌توانید تغییر دهید استفاده کنید تا بهینه‌ترین حالت ممکن برای طراحی صفحه فرودتان بدست بیاید.
• از تصاویر و ویدئوهای مرتبط استفاده کنید
استفاده از تصاویر با احساس یا ویدئوهای انگیزه دهنده می‌تواند در برانگیختن احساسات بیننده تأثیر داشته و او را به یک مشتری خوب تبدیل کند. پس با رعایت شرایطی که این عکس‌ها و ویدئوها سرعت بارگذاری صفحه فرود را کند نکند و پیچیدگی به صفحه‌تان اضافه نکند، حتماً ازآنها بهره بگیرید.
طراحی و استفاده درست از صفحه فرود آنقدر مهم است که باید برای طراحی آن زمان مناسبی اختصاص دهید و آنچه که حاصل می‌شود هم باید تا زمانی که صفحه فرودتان پابرجاست مدام بروزرسانی شود. صفحه فرود را دست کم نگیرید.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%a2...8%d9%81%d9%82/