یکی از مهم‌ترین نکاتی که می‌تواند بازدیدکننده صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید را به خرید یا انجام عملی که می‌خواهید ترغیب کند دقت در طراحی جزییات صفحه فرود است. Tim Ash مؤسس و مدیرعامل SiteTuners که درزمینه ی بهینه‌سازی طراحی صفحه فرود فعالیت می‌کند به این نکته اشاره‌کرده و می‌گوید «به همین دلیل است که صفحه فرود شما باید به‌صورت ویژه‌ای با تمرکز طراحی شود و CTA ها به شیوه‌ای جادویی در دسترس قرار داشته باشند.» یک صفحه فرود صفحه‌ای است که باهدف خاصی مثل معرفی یک محصول یا خدمت یا هدف خاصی طراحی‌شده و اطلاعات مهمی در اختیار بازدیدکننده قرار می‌دهد. همچنین هدف مهم از طراحی این صفحه،‌ هدایت مشتری به سمت انجام دادن عمل خاصی همچون خرید، بازدید از بخش ویژه، عضویت یا موارد دیگر است؛ بنابراین طراحی بی‌نقص و تمیز این صفحه می‌تواند درصد تبدیل بازدید کننده به مشتری یا همان نرخ تبدیل را به شدت افزایش دهد. این صفحه معمولاً به یک کمپین ایمیل مارکتینگ یا کمپین PPC لینک شده و قابل دسترس است.

برای اینکه این صفحه بتواند اثرگذار باشد باید نکات مختلفی مورد نظر باشند که در ادامه به ۱۰ مورد از این موارد مهم می‌پردازیم.
۱۰ نکته مهم در طراحی اثربخش صفحه فرود

۱. در مورد اینکه بازدید کننده چه کاری باید انجام دهد شفاف باشید

یکی از مواردی که Ash به آن در مورد مشکلات طراحی صفحه فرود اشاره می‌کند، کم بودن تمرکز در طراحی صفحه فرود است که باعث می‌شود ذهن بازدید کننده به مواردی غیر از CTA اصلی پرت شود؛ بنابراین هدف اصلی از طراحی یک صفحه فرود باید برای طراح و حتی صاحب کسب‌وکار روشن باشد تا از اضافه کردن موارد زائد به این صفحه تا جایی که امکان دارد جلوگیری شود. یک صفحه فرود خوب تمرکز بازدید کننده را روی CTA مد نظر متمرکز می‌کند.
۲. مطمئن شوید که سرعت بارگذاری صفحه فرود کم نیست

یکی از مواردی که موتور جستجوی گوگل در رتبه‌بندی سایت‌ها و صفحه‌ها به آن اهمیت می‌دهد،‌ سرعت بارگذاری است. هر چه سرعت لود شدن صفحه بالاتر باشد، امتیازی که گوگل به آن صفحه می‌دهد بالاتر است (البته به عنوان یکی از فاکتورهای مد نظر گوگل). اگر صفحه فرود شما دارای سرعت پایینی در لود شدن است، حتماً به آن توجه ویژه‌ای بکنید. اگر محتوای صفحه فرود هم درست نباشد، یعنی آن چیزی نباشد که به فرض در تبلیغ بنری PPC شما نمایش داده شده باشد، بازدید کننده چند لحظه پس از ورود به سایت،‌ آن را ترک خواهد کرد که این مورد خود موجب افزایش نرخ پرش خواهد شد. این مورد هم می‌تواند در تصمیم‌گیری گوگل تاثیرگذار باشد.
۳. از بنرهای متحرک استفاده نکنید

یک بنر متحرک در صفحه فرود می‌تواند تمرکز بازدید کننده را برهم بزند. تعداد زیاد پیغام‌هایی که بازدید کننده با آن‌ها روبرو شود می‌تواند تمرکز اصلی او را از مطلب اصلی گرفته و باعث نرسیدن به موضوع اصلی شود. استفاده از تصاویر ثابت و زیبا، حتی اگر زیاد باشند (به شرطی که باعث کند شدن بارگذاری صفحه نشود) می‌تواند انتخاب مناسبی باشد و حتی CTA را به راحتی در دسترس بازدید کننده قرار دهد.
۴. حواس بازدید کننده را با تصاویر اضافی پرت نکنید

همینطور که در بخش بالا گفتیم تصاویر متحرک می‌تواند باعث حواس پرتی شوند و توصیه شد از تصاویر ثابت استفاده کنید؛ اما استفاده نابه‌جا و چیدمان نامناسب می‌تواند باعث شود مطالب نوشته شده اصلی خوانده نشود که این خود ایراد بزرگی است؛ بنابراین در استفاده از تصاویر دقت کنید.
۵. تصاویر مرتبط و گویا استفاده کنید

استفاده از هر تصویری هم مناسب نیست. باید از تصاویری استفاده کنید که گویای موضوعی مرتبط با مطلب اصلی بوده و به افزایش نرخ تبدیل کمک کند. اگر تصاویری که دارید به افزایش نرخ تبدیل شما کمکی نمی‌کند،‌ آن‌ها را حذف کنید. افزایش نرخ تبدیل در مقابل زیبایی صرف ارزش بالاتری دارد.
۶. از جملات انگیزه دهنده مشتریان استفاده کنید

در صورت امکان از جملات ترغیب کننده مشتریان سابق خود در مورد خدمت یا محصولتان استفاده کنید. اطلاعاتی که می‌تواند حجم مشتریان، نظرات آن‌ها و حتی تصاویری از آن‌ها را نمایش دهد می‌تواند در تصمیم‌گیری بازدید کننده تأثیر داشته باشد و نرخ تبدیل بالاتری رقم بزند. اعتماد به نفسی که مشتریان سابقتان می‌تواند به بازدید کنندگان فعلی تزریق کنند را نادیده نگیرید.
۷. مقدار متن استفاده شده حداقل باشد

در دنیای سریع امروزی،‌ مردم زیاد اهل خواندن نیستند! بنابراین باید مطالب که از نظر شما هم است با استفاده از کمترین کلمات و متن بیان شود. این مطالب باید خیلی کلیدی و اثرگذار باشند. همچنین این مطالب باید به راحتی خوانده شوند؛ یعنی هم فونت درستی استفاده شود و هم جایگاهی که برای آن در نظر گرفته می‌شود درست و منطقی باشد. به مطالبی که در صفحه گذاشته می‌شود هم دقت کنید تا در راستای بنر PPC یا ایمیلی باشد که برای مشتری ارسال شده است.
۸. از Scroll پرهیز کنید.

در برخی از سایت یا صفحه‌های فرود دیده می‌شود که بخش‌های مختلفی با مقدار متن‌های متفاوتی در نظر گرفته می‌شود که برای خواندن همه متن باید از Scroll bar ی که کنار متن ظاهر شده استفاده کرد. استفاده از این scroll ها می‌تواند برای سایت یا صفحه فرود شما کشنده باشد.
۹. در مورد قرار دادن دکمه لایک Facebook چندبار فکر کنید

لایک شدن صفحه فیسبوک سایت شما اتفاق خوب و مهمی است؛ اما جای تبلیغ یا نمایش دکمه لایک کردن فیسبوک و نمایش عکس طرفداران در صفحه فرود است؟ وجهه‌ای که صفحه فرود شما با دیده شدن عکس‌های مختلف طرفدارانتان بدست می‌آورد خوب است یا بد؟ بهتر است در این مورد دوباره فکر کنید. پاسخ ما به شما این است که بهتراست اینکار را نکنید.
۱۰. صفحه فرود را برای بازدید کنندگان طراحی کنید نه فقط موتورهای جستجو

درست است که باید به SEO در هر شرایطی فکر کرد و اهمیت داد ولی این مورد در صفحه‌های فرود چندان اهمیتی ندارد. بهتر است تمرکز اصلی شما در طراحی این صفحه فقط روی مشتری باشد و آن چیزی که نیاز دارد تا ببیند و به آن برسد. توجه بیش از حد به SEO می‌تواند تجربه‌ای نه چندان خوب به مشتری ارائه کند که جبران آن بسیار سخت و مشکل است.
موارد بالا از جمله موارد مهمی بودند که در طراحی صفحه فرود باید به آن توجه کرد و البته که این همهٔ موارد نیست. در مقالات آینده باز هم این موارد را مورد بررسی قرار می‌دهیم. شما چه موارد دیگری به ذهنتان می‌رسد و از آن‌ها استفاده کرده‌اید؟



https://www.clickyab.com/blog/%db%b1...1%d9%88%d8%af/