کمپین‌های تبلیغاتی PPC در واقع استراتژی‌هایی هستند که برای موفقیت کسب‌وکار شما طراحی و اجرا می‌شوند. گاهی شنیده می‌شود که این کمپین‌ها موفق نبوده یا تبلیغات مبتنی بر PPC دیگر اثری ندارند. در پاسخ به این جمله و برای روشن‌تر شدن موضوع باید بگوییم اشتباهات و کارهای غلطی که گاهی اوقات از کسب‌وکارها سر می‌زند می‌تواند این کمپین‌ها را ناموفق جلوه بدهد. در ادامه می‌خواهیم به ۹ اشتباهی که باعث می‌شود تا کمپین PPC ناموفق شده و شکست بخورد را با هم بررسی کنیم.
مشق‌هایتان را انجام نداده‌اید!

مهم‌ترین مشق برایاینکه بفهمید کجا، چطور و چه زمانی تبلیغ کنید این است که جامعه هدفتان را بشناسید. رفتار آنلاین آن‌ها را بدانید و نوع فعالیتشان را بسنجید. این موضوع به شما کمک می‌کند تا به جامعه درستی از مخاطبانتان دسترسی داشته باشید و بدانید برای آن‌ها چه می‌کنید. برای اینکه بدانید آن‌ها چه می‌کنند (علاوه بر اینکه باید از نظرسنجی‌های مختلف استفاده کنید) خودتان را جای آن‌ها بگذارید و جستجو کنید. کلمات کلیدی مورد نظرتان را پیدا کنید و بداین که تبلیغ‌های ppc شما کجا باید نمایش داده شود. با کلماتی شروع کنید که خدمت یا محصول شما را معرفی کند. کلمات ترکیبی مختلفی را امتحان کنید و در نهایت لیستی از این کلمات را بیابید که مد نظرتان است. با این لیست خواهید فهمید که کجا بنر تبلیغاتی بزنید یا اینکه بنر شما در چه صفحه‌ها و سایت‌هایی نمایش داده شود.
بی‌هدفی و بی‌برنامگی

بسیار مهم است تا اهدافی که دارید قابل اندازه‌گیری باشد و بدانید برای به دست آوردن چه چیزی دارید تلاش می‌کنید. فرقی نمی‌کند که کمپین شما برای فروش است یا برندینگ؛ شما باید پس از پایان کمپین نتایح ملموس آن را حس کنید و بتوانید معیاری برای اندازه‌گیری آن داشته باشید. یک برنامه‌ریزی خوب به شما کمک می‌کند تا برای اهدافتان مسیر روشنی داشته باشید. بخشی از این فعالیت یعنی تعیین اهدافی که قابل اندازه‌گیری باشد توسط Google Analytics قابل ثبت و نگهداری است.
هدف‌گذاری درست

یکی از موارد مهم این است که بدانید دقیقاً تبلیغ شما برای چه کسی، چه زبانی و حتی چه منطقه جغرافیایی به نمایش در می‌آید. از گزینه‌های خود و مطالعاتی که انجام می‌دهید دقیقاً بدانید که جا و مکان و زمان درست بری تبلیغ شما چیست؟ شما هزینه و زمان اضافی ندارید تا برای افرادی که هدف شما نیستند تبلیغ کنید. سایت‌هایی که تبلیغات PPC نمایش می‌دهند می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند و تبلیغات شما را هدفمندتر به نمایش بگذارند.

کلمات زائد را پیدا کنید

همینطور که پیدا کردن کلمات کلیدی که مایل هستید با جستجو شدن آن‌ها پیدا شوید مهم است، همانقدر هم باید به کلماتی که نمی‌خواهید با جستجوی آن‌ها به شما برسند هم مهم است. با توجه به اینکه کمپین‌های PPC هزینه‌بر هستند باید دقت کنید که این هزینه به درستی صرف شود و با نمایش پیدا کردن در جاهایی که نمی‌خواهید بودجه‌تان بی‌خودی تمام نشود.
نداشتن ساختار برای کمپین

یک ساختار درست می‌تواند برای کل کمپین تبلیغاتی مهم و مفید باشد و اندازه‌گیری و مدیریت آن را راحت‌تر کند؛ بنابراین برای هر کدام از بخش‌هایی که در کمپین دارید باید در این ساختار یک بخش ببینید و از آن به درستی استفاده کنید.
کمبود یک Call to Action درست

درباره اهمیت CTA ها مکرراً صحبت کرده‌ایم و درباره اینکه چه طور باید طراحی شوند و چه چیزی به عنوان کپی روی آن‌ها نوشته شود صحبت کرده‌ایم؛ اما باز هم تاکید می‌کنیم که نداشتن یک CTA خوب می‌تواند برای کمپینتان مهلک باشد.
استفاده از صفحه اصلی سایت به جای یک صفحه فرود

تصور کنید که بنری طراحی کرده‌اید که در آن تبلیغ فروش یک ادکلن قرار گرفته است. بازدید کننده با تصور اینکه می‌تواند ادکلن بخرد روی این بنر کلیک می‌کند. ولی جایی که فرود می‌آید صفحه اصلی سایت است که طبیعتاً پر خواهد بود از بخش‌ها و محصولات و اطلاعات مختلف. نه تنها فرد ادکلن مورد نظرش را پیدا نمی‌کند بلکه با سردرگمی و ایجاد حس عدم اعتماد صفحه را بسته و خارج می‌شود. این عمل یعنی استفاده از صفحه اصلی سایت به جای یک صفحه فرود می‌تواند تمام آرزوهای شما را به باد دهد.


اندازه‌گیری نکردن

شاید این موضوع چندان تصویر بیرونی نداشته باشد، اما در صورتی که معیاری برای اندازه‌گیری‌تان نداشته باشید نخواهید فهمید که کدام فعالیت شما باعث ایجاد نرخ تبدیل یا نرخ پرش شده است؛ بنابراین اندازه‌گیری کمپین‌هایتان را جدی بگیرید.
تست تست و تست

فرآیند رفع ایرادها و مشکلات یک کمپین یک فعالیت مداوم و همیشگی است (تا زمان زنده بودن کمپین) بنابراین همواره باید فرآیند تست را انجام دهید تا بفهمید که مشکل از کجاست و به چه صورتی می‌توانید فرآیند بهینه‌سازی را انجام دهید.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%a7...%8c%d9%86-ppc/