مهم‌ترین هدف از طراحی یک صفحه فرود، رساندن مشتری به هدفی مثل خرید کردن یا عضو شدن است. طبیعتاً وقتی بازدید کننده‌ای وارد صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید می‌شود،‌ تبدیل شدن وی به مشتری و کلیک کردن روی CTA ای که برای این موضوع در صفحه طراحی شده است شما خوشحال خواهد کرد و حتی می‌توانید با بهتر شدن هر کمپین خود و کسب تجربه بیشتر جشنی هم برگزار کنید؛ اما از زاویه مشتری به این موضوع هم نگاه کنیم.
مشتری با فشردن دکمه مورد نظر در صفحه فرود یا جنسی خریداری کرده یا خدمتی دریافت می‌کند. طبیعی است که با خرید جنس،‌ چند ساعت یا حتی چند روز با دریافت محصول خود (اگر دانلود فایل یا چیزی مشابه آن نباشد) فاصله دارد؛ بنابراین شریک کردن مشتری در جشنی که پس از کلیک کردن روی V صفحه فرود برای شما برگزار می‌شود می‌تواند حس بهتری برای وی ایجاد کرده و حتی مشتری شما را به یک مشتری وفادار تبدیل کند.
بهتر است پس از پایان فرآیندی که در CTA در نظر داشته‌اید، اتفاق دیگری برای مشتری بی افتد. آیا سناریویی برای صفحه بعد از صفحه فرود داریم؟
به طور نه چندان ثابتی،‌ در بعض سایت‌ها دیده می‌شود که معمولاً صفحه‌ای به عنوان صفحه «تشکر یا قدردانی از خرید» طراحی می‌شود. این صفحه پس از پایان فرآیند مورد نظر به مشتری نشان داده شده و باعث ایجاد حسی بهتر در وی می‌شود؛ اما سناری‌های دیگری هم برای این موضوع داریم؟
پیشنهادهایی برای صفحه فرودی پس از اتمام فرآیند CTA

  • خرید یک محصول مشابه یا مرتبط: بسیاری اوقات پیش می‌آید که شما محصولی ارائه می‌کنید که دارای لوازم جانبی یا مرتبط هستند. یکی از گزینه‌ها برای نمایش بعد از صفحه فرود اصلی و پایان فرآیند مورد نظر، نمایش و ارائه پیشنهاد جهت خرید این لوازم است.
  • دانلود یک فایل یا مقاله: اگر فکر می‌کنید که می‌توانید فایلی ارائه کنید که به مشتری شما بیشتر کمک می‌کند و به درد بخور است می‌توانید این فایل را در صفحه مورد نظر نشان دهید.
  • شبکه‌های اجتماعی: دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی از اتفاق‌های مهمی است که باید برای هر کسب‌وکاری به درستی رخ دهد و شاید یکی از جاهایی که بتواند نظر مشتری را جلب و وی را با توجه به تجربه خوبی که در خرید یا عضویت در سایت شما داشته به این کار ترغیب کند،‌ نمایش لینک‌های شبکه‌های اجتماعی در صفحه‌های فرود مورد نظر است.
  • ارائه لینک مطالب و صفحه‌های مرتبط در سایت: اگر شما درباره خدمت یا محصولی که ارائه کرده‌اید در جاهای مختلف سایت مطالب مفیدی دارید،‌ بهتر است لینک این صفحه‌ها یا مطالب را در این صفحه به نمایش بگذارید.

رها نکردن مشتری بعد از خرید یا انجام CTA مورد نظر می‌تواند حس خوبی به وی القا کند. چرا که به وی نشان می‌دهد شما مشتری را تنها تا لحظه‌ای که خرید می‌کند دوست نداشته‌اید و بعد از خرید و پایان فرآیند مورد نظر هم با وی همراه خواهید بود. ایجاد حس خوب در مشتری با برخی فعالیت‌های کوچک می‌تواند از یک مشتری گذری یا غیروفادار یک مشتری همیشگی و وفادار بسازد.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%b5...%86%d8%af-cta/