استفاده از کمپین‌های PPC و در ادامه ‌آنها صفحه‌های فرود از مواردی هستند که این روزها در فضای کسب‌وکار اینترنتی در ایران به شدت رونق پیدا کرده‌اند. کمتر کسب‌وکار اینترنتی را مشاهده می کنید که از این ابزارها استفاده نکنند. در واقع می‌توان به نوعی گفت بخش عمده ای از موفقیت‌ تجارت الکترونیکی به استفاده از این ابزارها بر می‌گردد.
یکی از این ابزارها، صفحه فرود است که به جرات می‌توان گفت جزئی جدانشدنی از کمپین‌های تبلیغاتی است. اما سوالی که مطرح می‌شود که چرا برای یک کمپین به یک صفحه فرود نیاز دارید و این نیاز چه زمانی باید رفع شود؟
صفحه‌های فرود می‌توانند در تصمیم‌سازی برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما موثر واقع شوند و این کار هدف اصلی طراحی و پیاده‌سازی صفحه فرود است.



چرا به یک صفحه فرود نیاز داریم؟

پاسخی که به این سوال باید بدهیم ساده است: چون به شما کمک می‌کند تا نرخ تبدیل بالاتری بدست بیاورید. (نرخ تبدیل چیست؟ درباره نرخ تبدیل بیشتر بدانید). با توجه به اینکه در صفحه‌ فرود تمرکز اصلی روی یک موضوع است و تمامی تبلیغات و مطالبی که به این موضوع برمی‌گردند ذهن کاربر را در یک کانال و به یک موضوع متمرکز می‌کنند،‌ می‌توانند در تصمیم‌سازی برای خرید محصول یا استفاده از خدمات شما موثر واقع شود و این کار هدف اصلی طراحی و پیاده‌سازی صفحه فرود است.
صفحه فرود در مقابل صفحه اصلی: شاید برای شما سوال پیش آمده باشد که خب همه این موارد در سایت اصلی وجود دارند و بهتر است که بنر تبلیغاتی کمپین PPC به صفحه اصلی سایت وصل شود تا بازدید سایت و به دنبال آن رتبه سایت هم بالاتر رود. اما در پاسخ باید بگوییم با توجه به اینکه صفحه اصلی سایت تعداد زیادی اطلاعات را شامل می‌شود،‌ به احتمال زیاد فردی که وارد این صفحه می‌شود دچار سردرگمی شده و با توجه به اینکه محصول را هم پیدا نخواهد کرد،‌به سرعت از صفحه بیرون می‌رود.
همراستایی پیغامها: نکته اصلی در طراحی یک کمپین موفق که صفحه فرود هم جزیی از آن است، همراستایی پیام‌ها است. صفحه فرود هم باید دارای چنین شرایطی باشد و همراستا با کمپین طراحی شود. در صورتی که پیام صفحه فرود به بازدید کننده یا حتی طراحی آن بسیار متفاوت از چیزی باشد که در ذهن او به واسطه کلیک کرد روی بنرتبلیغاتی شکل گرفته متفاوت باشد،‌ باز هم دچار سردرگمی شده و ممکن است به سرعت صفحه را ترک کند.
پاسخ این سوال شاید در ساده‌ترین حالت این است که برای هر کمپین تبلیغاتی می‌توانید یک صفحه فرود داشته باشید.

چه زمانی باید از یک صفحه فرود استفاده کنم؟

پاسخ این سوال شاید در ساده‌ترین حالت این است که برای هر کمپین تبلیغاتی می‌توانید یک صفحه فرود داشته باشید. هر کمپین فروشی که چند جنس مختلف در آن به فروش می‌رسد می‌تواند یک صفحه فرود داشته باشد،. مشتریان هدف شما با توجه به تفاوتی که در سلیقه و نوع رفتار خرید آنها مشاهده می‌شود می‌تواند صفحه‌های فرود مجزایی را برایشان طراحی کرد. در واقع پاسخ اصلی این سوال در این جمله نهفته است که اصلا طراحی صفحه فرود برای زمانی است که شما می‌خواهید یک موضوع خاصی را به اطلاع گروه خاصی از افراد برسانید. در صورتی که اینکار را انجام دهید می‌توانید امیدوار باشید تا با ارایه اطلاعات درست به گروه درست، نرخ تبدیل بالاتری بدست بیاورید.



https://www.clickyab.com/blog/%d9%86...1%d9%88%d8%af/