طبیعتاً برای بالاتر بردن نرخ تبدیل روش‌ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که هر سازمان بر اساس نوع فعالیت و نیازهایی که دارد از یک یا چند روش مختلف استفاده می‌کند. برای اینکه بفهمید کدام‌یک از این ابزارها برای عملکرد شما مناسب‌اند باید بتوانید از تحقیقات بازار استفاده کنید تا دقیقاً آنچه مشتری می‌خواهد را با ابزار درستی در اختیارش قرار دهید. در ادامه به چند نمونه پرکاربرد از مواردی که می‌تواند به بالاتر رفتن نرخ تبدیل کمک کند اشاره می‌کنیم.

گفتگوی زنده با مشتری یا Live Chat

گفتگوی زنده یا چت زنده در حکم نسخه زنده فروشنده است که برای پاسخگویی به سؤالات شما تدارک دیده شده است. این راه یکی از مؤثرترین روش‌ها برای ارتباط با مشتری است زمانی که سؤال یا مشکل یا ابهامی برای او رخ داده است. البته باید به این موضوع توجه کنید که هدف اصلی اپراتوری که در حال پاسخ داده به مشتری است چیست؟ آیا می‌خواهید که تنها مشکلی که برای کاربر پیش‌آمده را حل کنید یا می‌خواهید آن‌قدر این کمک را ادامه دهید تا مشتری به هدف شما یعنی خرید کردن برسد؟ پاسخ به این سؤال و سؤالات مشابه می‌تواند شما را در تعیین استراتژی مربوط به چت زنده کمک کند. برای مثال اگر می‌خواهید فروش بالاتری داشته باشید و اپراتورهای شما برای پاسخگویی به سؤالاتی که درزمینهٔ فروش پیش می‌آید کمک کنند،‌ باید چت زنده را در صفحه محصول فعال کنید و به مشتری تنها در این صفحه‌ها پاسخگو باشید.

نقشه‌های حرارتی یا Heat Map

نقشه‌های حرارتی یکی از بهترین ابزارهای در به دست آوردن درک درست از رفتار مشتری و بازدیدکننده است. شما با این ابزار می‌توانید بفهمید مشتری به چه چیزی نگاه می‌کرده، کجا ماوس خود را حرکت داده، کجا بیشترین تأمل را داشته، روی چه دکمه‌ای بیشترین کلیک را کرده و مواردی مشابه به این‌ها را پیدا کنید. در حقیقت نقشه‌های حرارتی حرکات نشانگر ماوس را ذخیره می‌کنند و با نمایش آن به‌صورت گرافیکی تصویر درستی به شما از فعالیت مشتری می‌دهند. یک نمونه از این نقشه‌های حرارتی به‌صورت زیر است:
با توجه به نقشه حرارتی بالا می‌تواند حدس زد که تمرکز اصلی بازدیدکننده این صفحه روی سبد خرید در بالای صفحه است. همچنین می‌توانید ببینید که مردم به هزینه حمل‌ونقل و حفظ اطلاعاتشان هم اهمیت قائل بودند و روی این بخش‌ها کلیک کرده‌اند. درواقع با دانستن این موارد می‌توانید شانس بهتر و راحت‌تر نشان دادن موارد بالا را داشته باشید و به مشتری امکان یافتن سریع‌تر آن‌ها را بدهید.
تحقیق از مشتری یا Customer Reasearch

تحقیق بازار یا تحقیق از مشتری یکی از مهم‌ترین عوامل در تشخیص نیازهای مشتری است. نیازهایی که با برطرف کردن آن‌ها می‌تواند نرخ تبدیل بالاتر و بهتری پیدا کنید. همچنین نکته مهم این تحقیقات، فهمیدن ذهنیت مشتری و مطابقت دادن با آن در طول زمان برای نزدیک‌تر شدن به این نیازها است.
یکی از این ابزارهای برای درک نیازهای مشتری، تست‌هایی که در قالب‌های مختلف می‌توانید از مشتری بگیرید. با این کار می‌تواند جامعه کوچک یا حتی متوسطی از مشتریان خود را با آزمایش‌های مختلفی روبرو کنید تا با نتیجه‌گیری از آن‌ها بتوانید به آنچه مشتری می‌خواهد برسید.
نظرسنجی‌ها یکی از ابزارهای قدرتمند دیگر است تا با پرسیدن سؤالات مختلف نتیجه‌گیری‌های لازم را انجام داده و بفهمید که چه باید بکنید یا نکنید. ابزارهای فرم‌ساز و نظرسنجی ساز مختلفی وجود دارد که باوجوداین ابزارهای می‌توانید سؤالات خود را در اختیار مشتری قرار دهید تا او به آن‌ها پاسخ دهد.
نکته‌ای که بسیار مهم است این موضوع است که باید بدانید چه مقدار سؤال باید مطرح کنید و چطور مشتری به آن‌ها پاسخ دهد. زمانی که مشتری صرف می‌کند تا به این پرسشنامه پاسخ دهد بسیار مهم است. چرا که معمولاً مشتریان زمان زیادی برای این موضوع صرف نخواهند کرد و این هنر طراحی پرسشنامه و ارائه آن از طرف شماست که می‌تواند مشتری را به این کار ترغیب کند.
موارد بالا تنها سه روش و ابزار برای فهمیدن آن چیزی است که مشتری در ذهن دارد تا با رفع یا بهبود آن بتوانید نرخ تبدیل بهتری کسب کنید. شما از چه روش‌ها یا ابزارهای دیگری برای این موضوع استفاده می‌کنید؟


https://www.clickyab.com/blog/%d8%a7...f%db%8c%d9%84/