موضوع بسیار مهمی که تمام وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای اینترنتی به دنبال آن هستند، این است که باید بدانند نرخ تبدیل‌هایی که به دست می‌آورند از کجا آمده و منبع اصلی آن‌ها کجا بوده است؟ اگر این موضوع برای شما مهم نیست بقیه این مطلب هم به دردتان نمی‌خورد اما اگر واقعاً می‌خواهید که وب‌سایتتان برای شما پول دربیاورد با ادامه این مطلب همراه شوید.
طبیعی است که یکی از روش‌های خوب برای داشتن ترافیک در سایت،‌ استفاده از موتورهای جستجو و بالاتر بودن در نتایج این جستجوگرها است؛ اما یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای جمع‌کردن ترافیک استفاده از منابعی است که به شما لینک می‌دهند یا استفاده از تبلیغات هدفمند کلیکی یا همان PPC است؛ و مهم‌تر از همه این‌ها تبدیل کردن بازدیدکننده به مشتری پس از آوردن او به سایتتان است. درواقع همه کارها برای بالاتر بردن نرخ تبدیل است.
نرخ تبدیل در بسیاری مواقع در زمان‌های خاص یا کانال‌های خاصی ممکن است دچار افت شده یا حتی متوقف شوند. سنجیدن این موضوع که کدام کانال برای شما بهتر عمل کرده و کدام کانال نتوانسته نرخ تبدیلی که می‌خواستید را به شما ارائه کند اهمیت بالایی دارد.
درباره سؤالات زیر فکر کنید و ببینید که به کدام‌یک از آن‌ها می‌خواهید دست پیدا کنید:

  • آیا شما به دنبال این هستید که فروش خوبی داشته باشید؟
  • عضویت در خبرنامه برای شما هدف اصلی است؟
  • پر کردن یک فرم از خواسته‌های شماست؟
  • ایجاد شرایطی برای اینکه با شما با استفاده از تلفن یا ایمیل تماس بگیرند مهم است؟
  • بالاتر بردن ترافیک بازدید از سایت مهم است؟ چراکه می‌خواهید تبلیغ بفروشید.

هرکدام از موارد بالا که برای شما مهم است، هر نرخ تبدیلی که می‌خواهید به دست بیاورید یک نکته را نباید فراموش کنید و آن‌هم اندازه‌گیری فعالیت کمپین‌ها و کانال‌هایی است که دارید. باید ببینید که از کدام کانال چه نتیجه‌ای برای شما حاصل‌شده است. آیا می‌دانید که بهترین ترافیکی که به دست آورده‌اید از کدام کانال بوده؟ آیا میدانید که برای هر کمپین خود چه میزان هزینه کرده‌اید؟ آیا می‌دانید کدام‌یک از بخش‌های سایت یا صفحه فرودتان توانسته بیشترین تأثیر را در داشتن نرخ تبدیل به ارمغان بیاورد؟ آیا می‌دانید نقاط ضعف سایت یا صفحه فرودتان کدام است؟ مسیری که بازدیدکننده از صفحه فرود به سایت شما دارد و درنهایت منجر به خرید یا رسیدن به هدفی که مدنظر شما بوده است طی شده را می‌دانید؟ آیا از فعالیت‌های رقیبانتان خبر دارید؟ می‌دانید در همان زمینه‌ای که شما فعالیت می‌کنید آن‌ها چه نقاط قوت و ضعفی دارند و چه تجربیاتی اندوخته‌اند؟
دانستن پاسخ‌هایی که به سؤالات بالا می‌دهید می‌تواند نقش بسیار مهمی در ارتقای آن چیزی که برای همه مهم است یعنی نرخ تبدیل داشته باشد. کسب‌وکار آنلاین شما نیاز دارد تا با بالاتر رفتن فروش خود بتواند در دنیای پرسرعت کسب‌وکارهای امروزی بهتر از هرزمانی خود را نشان دهد؛ بنابراین همه تلاش شما باید در راه یک‌چیز باشد: نرخ تبدیل.
هر چه اطلاعات بیشتری درباره کمپین‌های خود داشته باشید و بدانید کدام‌یک از همه بهتر است یا بدانید که نقاط ضعفتان کجاست‌ تا آن‌ها را برطرف کنید، می‌توانید نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید. پس بررسی روزانه و حتی ساعتی کمپین‌های خود را در دستور کارتان قرار دهید تا با اندازه‌گیری مناسب این کمپین‌ها بتوانید نرخ تبدیل بالاتری داشته باشید. فراموش نکنید که همه‌چیز برای کسب‌وکار آنلاین شما یک‌چیز است: نرخ تبدیل بالاتر.

https://www.clickyab.com/blog/%d9%86...7%d8%b3%d8%aa/