آیا صفحه فرود من مناسب است؟ این سوال مهمی است که همواره باید از خودتان بپرسید. البته هر چقدر که پرسیدن این سوال ساده است، پاسخ دادن به آن سخت خواهد بود. چه طور باید بفهمیم که صفحه فرود مناسبی داریم؟ آیا از اینکه این صفحه فرود از فاکتورهای مناسبی استفاده کرده مطمئنیم؟
این سوال‌ها و سوال‌های زیاد دیگر می‌تواند به شما در اطمینان داشتن از طراحی صفحه فرودتان کمک کننده باشد. برای این که طراحی صفحه فرودتان را با اطمینان بیشتری انجام دهید و اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید یک چک لیست با ۵۰ سوال برای شما تدارک دیده‌ایم که با کمک آن می‌توانید دیدی کلی‌تر از آنچه انجام داده‌اید داشته باشید.


چک‌لیست بررسی طراحی صفحه فرود

  1. آیا عنوان اصلی صفحه فرود با پیغامی که در در کمپین تبلیغاتی PPC به نمایش درآمده همخوانی دارد؟
  2. آیا پیغامی که در صفحه فرود به نمایش گذاشته‌اید روی یک موضوع تمرکز می‌کند؟
  3. آیا کسی که تا به حال صفحه فرود را ندیده در ۵ تا ۱۰ ثانیه می‌تواند پیغام آن را دریافت کند؟
  4. آیا برای بازدید کننده روشن است که شما که هستید و چه می‌کنید؟ (لوگو و تگ‌لاین)
  5. آیا از زیر عنوان به عنوان نوشته ای در راستای کمک به موضوع اصلی سایت را بکارگرفته‌اید؟
  6. آیا از Bullet point برای به نمایش گذاشتن سریع مزایای استفاده از کالا/خدمات استفاده کرده‌اید؟
  7. آیا از تصویر/ویدئوی مرتبط با محصول یا خدمتی که ارایه می‌کنید در راستای شفاف کردن ذهن مشتری استفاده کرده‌اید؟
  8. آیا پیغامی که در صفحه منتشر کرده‌اید در ۳۰ ثانیه به صورت کامل قابل دریافت است؟ (متن صفحه را برای فرد دیگری بخوانید و ببینید آیا آن را درک می‌کند یا نه)
  9. آیا عنوان اصلی شما می‌تواند به این سوال پاسخ دهد؟ سوال این است: «این صفحه درباره چه چیزی است؟»
  10. آیا لینک‌های اضافی را از صفحه برداشته‌اید؟
  11. آیا در لندینگ پیج شما توضیح داده شده که محصول یا خدمت شما چقدر خاص است؟ (مزیت‌های آن بیان شده؟)
  12. آیا تمرکز نوشته‌های شما در وهله اول روی مزایای محصول است تا قابلیت‌های آن؟
  13. آیا شما در فرم‌هایی که دارید اصرار دارید تا اطلاعات غیرضروری جمع‌آوری کنید؟ (صادقانه جواب دهید)
  14. آیا درباره ابعادی که مخصول یا خدمت شما دارد صحبت می‌کنید؟ (مقدار تخفیف، صفحه‌های کتاب الکترونیکی، ارزش مادی و …)
  15. آیا از نقل قول‌های مشتریان قبلی خود در صفحه فرودتان استفاده کرده‌اید؟ (گفته‌هایی که منجر به افزایش اعتماد بازدید کننده جدید می‌شود)
  16. آیا روش‌های ارتباطی متعددی برای مشتری در نظر گرفته‌اید؟ (تلفن، ایمیل، چت)
  17. آیا به روشنی برای مشتری روشن کرده‌اید که با کلیک روی CTA دقیقا چه چیزی به دست خواهد آورد؟
  18. آیا صفحه فرود شما به طور حرفه‌ای طراحی شده؟
  19. آیا طراحی صفحه فرود شما با طراحی بنر همخوانی دارد؟ آیا از یک سبک بصری استفاده می‌کند؟
  20. آیا طراحی صفحه فرود با طراحی سایت اصلی شما همخوانی دارد؟
  21. آیا از فاکتورهای تصویری برای ارایه توضیحات بیشتر بدون تکر کردن صفحه استفاده می‌کنید؟
  22. آیا در خصوص حفظ حریم شخصی و محرمانگی اطلاعات نکته‌ای در این صفحه وجود دارد که به مشتری نگفته‌اید؟
  23. آیا نمونه ای از محصول را می‌توانید به صورت رایگان در اختیار مشتری بگذارید تا از آن استفاده کند (البته در صورت امکان مثل فصل اول یک کتاب)
  24. آیا مدارک و مستندات در خصوص جوایز، مجوزها، یا همکاران تجاری مرتبط را در این صفحه به نمایش گذاشته‌اید؟
  25. آیا ادعاهای شما در مورد مواردی که بیان می‌کنید قابل اثبات است؟
  26. آیا شما پیشنهادا خود را در جای دیگری از صفحه –مثل بالای فرم عضویت- تکرار می‌کنید؟
  27. آیا از فاکتورهای گرافیکی برای نشان دادن محل CTA استفاده می‌کنید؟
  28. آیا CTA به اندازه کافی بزرگ است تا بیننده بتواند آن را راحت پیدا کند؟
  29. آیا کنتراست رنگی CTA با بقیه صفحه آنقدر متفاوت است که بتوان آن را راحت پیدا کرد؟
  30. آیا جایگاهی که برای CTA در نظر گرفته‌اید بدون اسکرول کردن صفحه قابل تشخیص و دسترس است؟
  31. آیا لینکی برای حفظ حریم شخصی و نزدیک به جایی که آدرس ایمیل بازدید کننده را دریافت می‌کنید وجود دارد؟
  32. آیا از صفحه تایید پس از تبدیل بازدیدکننده به مشتری استفاده می‌کنید تا اطلاعات بیشتری به مشتری بدهید؟ (دکمه‌های به اشتراک‌گذاری شبکه‌های اجتماعی، دانلود یک کتاب و …)
  33. اگر پیشنهادی که به مشتری در صفحه فرود می‌دهید محدودیت خاصی دارد، این محدودیت به خوبی به مشتری گفته شده است؟
  34. آیا برای موضوع‌های مختلف از صفحه‌های فرود مختلفی استفاده می‌کنید و برای نرخ تبدیل هر کدام جداگانه بررسی انجام می‌دهید؟
  35. اگر از ویدئو استفاده می‌کنید امکان پخش کردن را به عهده خود بازدید کننده گذاشته‌اید؟
  36. آیا متوقف کردن پخش ویدئو را به صورت یک CTA در اختیار بیننده قرار داده‌اید؟
  37. اگر صفحه فرود شما طولانی است آیا از تعداد بیشتری CTA تکراری استفاده کرده‌اید؟
  38. اگر برای موضوع خاصی از مشتری می‌خواهید ثبت‌نام کند (مثل شرکت در یک وبینار) تعداد افراد ثبت‌نام کننده را نشان می‌دهید؟
  39. آیا در زمان بسته شدن صفحه فرود از یک pop up استفاده می‌کنید؟
  40. آیا از تست‌های A/B استفاده می‌کنید؟
  41. از بازخورهایی که مشتری به تست‌های A/B شما نشان داده‌اند در طراحی یا بهبود نسخه بعدی صفحه فرود استفاده می‌کنید؟
  42. اگر در صفحه فرود فرآیندی دارید که چند مرحله‌ای است، این موضوع به روشنی برای بازدید کننده تشریح شده است؟ ( زمان مورد نیاز، مراحلی که باید پشت سر گذاشته شود و …)
  43. آیا صفحه فرود شما بر اساس معیارهای موتورهای جستجو بهینه‌سازی شده است؟
  44. آیا کمپین های مختلف شما صفحه های فرود مجزایی دارند؟
  45. آیا این صفحه های مختلف فرود از طراحی یکپارچه بهره‌مند هستند؟
  46. آیا تست صفحه کوتاه/صفحه بلند انجام داده‌اید تا ببنید که چقدر از اطلاعاتی که در صفحه دارید به نرخ تبدیل کمک می‌کند؟
  47. تستی که نیمی از صفحه را حذف می‌کنید تا ببینید چه چیزهایی باعث ساده و در عین حال بهتر شدن صفحه می‌شوند را انجام داده‌اید؟
  48. از CTAهای «اینجا کلیک کنید» یا «ارسال/ثبت اطلاعات» در صورتی که از فرم استفاده می‌کنید بهره گرفته‌اید؟
  49. اگز از فرم استفاده می‌کنید آیا باکسی که فرم در آن قرار گرفته رنگ پس‌زمینه متفاوتی دارد؟ به راحتی ابعاد فرم برای بازدید کننده قابل تشخیص است؟)
  50. آیا درباره صفحه‌ای که طراحی کرده‌اید اطمینان دارید تا نرخ تبدیل خوبی برایتان به دست بیاورد؟

خب شما به چند سوال از این سوال‌ها با اطمینان پاسخ بله دادید؟ آیا از نتیجه‌ای که به دست آمد نتیجه گرفتید که کارتان آماده انتشار است یا باید باز هم به آن برسید؟




https://www.clickyab.com/blog/%da%86...1%d9%88%d8%af/