سال‌های زیادی از ورود اینترنت به سبک زندگی ما نمی‌گذرد و از این کمتر هم ورود اینترنت به سطح اول کسب‌وکارهای اینترنتی را باید مدنظر قرار داد. اینترنت به شیوه‌ای به کسب‌وکارهای اینترنتی وارد شده‌اند که گویی ده‌ها سال است این حوزه شاهد تغییران آنلاین بوده و همه‌چیز تحت کنترل اینترنت بوده است. امروزه این ورود به شدتی است که مشتریان هم تحت تأثیر قرار گرفته و بسیاری از عادت‌های خرید آن‌ها نیز تحت این فرآیند آنلاین شدن تغییر کرده است.
اطلاعات محصول، شیوه بررسی و مقایسه، تصویر ویدئو و صوت، نقد و بررسی و کامنت‌های مشتریان همگی دست‌به‌دست هم داده‌اند تا مشتریان با عصر جدیدی از دریافت خدمات و خرید محصول از طریق اینترنت روبرو شوند. از طرفی دیگر کسب‌وکارهای اینترنتی هم با فضای جدیدی از تبلیغات و راه‌اندازی کمپین‌های آنلاین روبرو شده‌اند.
سایت‌های اینترنتی کسب‌وکارهایی که مبنای فعالیت و عرضه محصولاتشان اینترنت است باید حتماً از فاکتورهای جذب کننده مختلفی بهره ببرند تا در دنیای پر سرعت رقابت امروزی عقب نمانند. اگر کسب‌وکاری سایت جذاب و خوبی نداشته باشد و نتواند مشتریان خود را از میان میلیون‌ها بازدید کننده پیدا کنند، نباید به پابرجا ماندن کسب‌وکار خود مطمئن باشند. سناریوهایی که امروزه برای موفقیت در دنیای کسب‌وکارهای آنلاین با آن روبرو هستیم،‌ به عنصری به نام صفحه فرود وابسته است. صفحه فرود بازیگر مهمی است که باید در تهیه و پیاده‌سازی آن بسیار دقت کرد.
زمانی که درباره صفحه فرود صحبت می‌کنیم ممکن است سؤالات زیادی در ذهن شما به وجود آید. اینکه واقعاً یک صفحه فرود به چه کاری می‌آید؟ چطور کار می‌کند؟ و بسیاری سؤالات دیگر. در این نوشته سعی می‌کنیم که یک بررسی کلی روی صفحه فرود انجام دهیم و به سؤالاتی که شما درباره صفحه فرود دارید پاسخ دهیم.
صفحه فرود چیست؟

از نظر فنی یک صفحه فرود، یک صفحه وب است که در زمینه بازاریابی زنجیره‌ای یا affiliate marketing کمک می‌کند. این صفحه برای رساندن یک حرف و برای یک هدف خاص طراحی می‌شود که بر همین اساس می‌تواند طراحی و گرافیک منحصر به فردی هم نسبت به خود سایت داشته باشد. با توجه به نقش مهم صفحه فرود در کمپین‌های بازاریابی آنلاین درجه اهمیت طراحی، پیاده‌سازی و نگهداری از این صفحه بسیار زیاد است.
برای اینکه بتوان از قدرت بالای این فاکتور مهم در بهبود نرخ تبدیل و در نهایت بالاتر بردن رسیدن به اهداف تعیین شده استفاده کرد رعایت نکات زیر مهم و تأثیرگذار است.
مخاطب خود را بشناسید.

اولین نکته مهم قبل از طراحی و پیاده‌سازی صفحه فرود باید آن را به خاطر بسپارید این است که بدانید مخاطب شما کیست و چه چیزی می‌خواهید به او ارائه کنید. با دانستن جواب این سؤال می‌توانید به مواردی همچون انگیزه‌های مخاطب، انتظارات، شک و تردیدهای او دست پیدا کنید و صفحه فرودی طراحی کنید که پاسخی برای همه موارد مورد نظر در آن وجد داشته باشد. بعد از این حالت است که می‌توانید انتظار داشته باشید مخاطبی که به صفحه فرود شما می‌آید به مشتری تبدیل شده و باعث شود نرخ تبدیل بالاتری به دست آورید.
ریشه‌های مخاطب خود را به دست بیاورید.

این کار هم یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند به شما کمک کند تا مخاطبی خود را بشناسید و بتوانید با دانستن چیزهایی که مخاطبین شما می‌خواهند، ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار کنید. معمولاً فهمیدن اینکه مخاطبین شما چه می‌خواهند و چه ریشه‌هایی دارند با استفاده از پرسشنامه امکان‌پذیر است؛ بنابراین هر چند وقت یک‌بار با استفاده از این ابزار سعی کنید بفهمید مخاطب شما چه نیازهایی دارد.
اعتمادسازی کنید.

به نظر خیلی چیز عجیبی نیست که مشتری قبل از خرید کردن چندین و چند باردرباره چیزی که می‌خواهد بخرد فکر کند. این موضوع زمانی که به حوزه آنلاین کشیده می‌شود ریسک بالاتری هم خواهد داشت. چون مخاطب بر پایه اعتمادی که به شما دارد این کار را خواهد کرد؛ بنابراین هر چه بتوانید این اعتماد را بیشتر کنید، مخاطب با اطمینان بیشتری خرید می‌کند. اعتماد عنصر اصلی و کلیدی در پایه سازی تبدیل مخاطب به مشتری است.
از تصویر استفاده کنید.

تمام تصاویر و عناصر گرافیکی باید به درستی انتخاب شوند تا با داشتن ارتباط منطقی و یکپارچه با سایر عناصر صفحه فرود،‌ در بالاتر بردن آگاهی مخاطب هم مؤثر واقع شوند.
استراتژی نرخ تبدیل خود را شفاف کنید.

یک صفحه فرود باید دارای یک استراتژی شفاف نرخ تبدیل باشد. این استراتژی است که می‌تواند تعیین کند طراحی صفحه شما به چه شیوه‌ای باشد و چه فاکتورهایی در این صفحه وجود داشته باشد.
رضایت مشتری را تضمین کنید

یکی از پایه‌های داشتن صفحه فرودی خوب که در نهایت بتواند نرخ تبدیل بالایی برای شما به ارمغان بیاورد، گارانتی کردن رضایت مشتری است. از روش‌هایی که می‌توان این رضایت را به مشتری ارائه کرد، دادن تضمین سلامت و تعویض برای کالا یا ارائه زمان محدود برای استفاده از خدمات شما است. حتی می‌توانید پیشنهاد ارائه مشاوره رایگان به مشتری خود بدهید تا وی با این کارشما اعتماد و رضایت بیشتری به دست بیاورد.
هر اطلاعاتی که مشتری می‌خواهد به او ارائه کنید.

بسیاری از متخصصان توصیه می‌کنند که صفحه فرود باید تمام اطلاعاتی که مشتری می‌خواهد را در اختیار او قرار دهد. صفحه فرود شما باید دارای قابلیت متقاعد کنندگی باشد؛ یعنی مخاطب خود را قانع کنید تا از خدمات یا محصولات شما استفاده کنند. اگر اطلاعات شما ناقص باشد یا آنچه که مشتری می‌خواهد در آن یافت نشود، مشتری صفحه را ترک خواهد کرد.
دکمه CTA خود را در معرض دید قرار دهید.

در نهایت کاری که شما می‌خواهید مشتری انجام دهد،‌Call to Action است. معمولاً CTA ها به شکل یک دکمه نمایش داده می‌شود که مخاطب با کلیک روی آن بتواند به هدف مورد نظر شما و خودش دست پیدا کند؛ بنابراین سعی کنید این دکمه در دسترس بوده و به راحتی پیدا شود. چرا که در غیر این صورت شما و مخاطبتان به هدفتان نخواهید رسید.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%a7...3%d8%aa%d8%9f/