آمار و ارقام باعث باهوش شدن ما می‌شوند. این موضوع نه به امروز و دیروز، بلکه به سال‌ها و دهه‌های گذشته برمی‌گردد. موبایل‌ها دراین‌بین دستگاه‌هایی هستند که تمرکز زیادی به خود جلب کرده‌اند. و اگر شما بازاریابی هستید که با دنیای آنلاین سروکار دارید، بهتر است موبایل‌ها و دستگاه‌های همراه را جدی بگیرید.
موبایل‌ها به‌سرعت در حال رشد بین کاربران هستند و جامعه استفاده‌کنندگان آن‌ها به‌شدت رشد کرده. به همین دلیل آماری که استفاده از این دستگاه‌ها برای بازاریابان آنلاین به‌جا می‌گذارد بسیار مهم است.
رشد سرسام‌آور موبایل

۱۰ سال پیش تنها ۲۶ میلیون نفر استفاده‌کننده از اینترنت روی دستگاه‌های همراه وجود داشت ولی امروزه بیش از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون نفر کاربر روی گوشی‌های هوشمند خود اینترنت دارند. به‌علاوه اینکه سرعت اینترنت امروزی با سرعت اینترنت در ۱۰ سال گذشته قابل‌مقایسه نیست. ۳۹٪ از کاربران اینترنت در دنیا از پهنای باند سریعی مثل 3G یا 4G استفاده می‌کنند.
این رشد عالی برای دستگاه‌های موبایل و کاربران آن‌ها فرصتی عالی است تا به‌درستی از آن استفاده شود. فرصتی که برای تبلیغات موبایل در سال ۲۰۱۴ چیزی معادل ۴۲ میلیون دلار بوده و در سال ۲۰۱۵ رشد داشته و به ۶۹ میلیون دلار رسیده است و پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال ۲۰۱۶ به چیزی در حدود ۱۰۰ میلیون دلار برسد.
اما این رشد سریع روی موبایل چرا اتفاق افتاده و روزبه‌روز هم بیشتر می‌شود؟
مردم موبایل‌هایشان را دوست دارند؛ خیلی زیاد هم دوست دارند.

طبق تحقیقات IDC، ۸٪ مردم در ۱۵ دقیقه اول بیدار شدن سراغ موبایلشان می‌روند. نکته مهم این است که ما موبایل‌هایمان را همه‌جا به همراه خود می‌بریم. در امریکا ۷۵٪ از مردم حتی در دستشویی هم موبایل خود را به همراه دارند و ۲۵٪ دیگر هم به این موضوع فکر کرده‌اند که موبایل خود را همراه داشته باشند ولی هنوز با این موضوع کنار نیامده‌اند. طبق گفته‌های 11Mark ۱۲٪ از کاربران آیفون دوست دارند خریدهای خود را از طریق گوشی انجام دهند.
با توجه به این آمار و ارقام بازاریابان آنلاین باید به استفاده از موبایل و تبلیغات موبایل توجه ویژه‌ای داشته باشند که با توجه به افزایش رشد هزینه تبلیغات می‌تواند فهمید که این توجه صورت گرفته است.
موبایل وسیله‌ای برای تحقیق و جستجو

طبق آمار موجود، ۸۰ درصد ازجستجوهای محلی روی موبایل به خرید یا استفاده ازخدمات منجر می‌شود. عددی بسیار بالا که باید باعث شود تا کسب‌وکارهایی که هنوز به استفاده از خدمات روی موبایل روی نیاورده‌اند ترغیب شوند. از یک نگاه دیگر هم باید به این موضوع برسیم که ۴۸٪ جستجوهای منجر به نرخ تبدیل، شروع تحقیق و جستجویشان از موبایل بوده است. بنابراین همه کسب‌وکارهای باید علاقه‌مند باشند تا در این ابزارها به‌خوبی نمایش پیدا کنند.
اگر کاربری روی موبایل به صفحه فرود یا سایتی برسد که برای این فضا بهینه‌سازی نشده باشد، در ۴۰٪ اوقات به سراغ سایت یا نتایج دیگر خواهند رفت. و سایت‌هایی که وقت گذاشته و صفحه فرود مناسب موبایل طراحی کرده‌اند این شانس را دارند تا مشتریان را در سایت خود نگه‌داشته و برای تبدیل‌شدن به مشتری به آن‌ها خدمات ارائه کنند.

موبایل دستگاهی برای عاشقان ایمیل

بر اساس منابع مختلف، امروزه چیزی بین ۵۰ تا ۶۶٪ از ایمیل‌ها روی موبایل باز می‌شود. عددی که بسیار بیشتر از تحقیق مشابه روی دسکتاپ‌ها است. همچنین ۹۱٪ از افراد روزانه حداقل یک‌بار ایمیل خود را چک می‌کنند.
نکته قابل‌توجه این است که نزدیک به یک‌چهارم کمپین‌های بازاریابی آنلاین که اولین ایمیلشان روی موبایل باز می‌شود،‌ برای بار دوم هم ایمیلشان دیده و باز خواهد شد. ۷۰٪ این اتفاق روی همان دستگاه و ۳۰٪ روی دستگاه دیگری است.
بنابراین بهینه‌سازی ایمیل‌ها برای باز شدن روی دستگاه‌های موبایل اتفاق بسیار مهمی است که باید برای موردتوجه قرار بگیرد.
پیش به‌سوی موبایل

وفق پیدا کردن با دنیای ابزارهای موبایل یک موضوع لوکس نیست. هر کسب‌وکاری برای اینکه بتواند نیاز خود را در دنیای آنلاین پوشش دهد باید نگاهی جدی به این ابزارهای داشته باشد.
بنابراین هرآن چه که برای سایت طراحی می‌کنید و می‌خواهید در معرض دید بازدیدکننده خود قرار دهید، باید نیم‌نگاهی جدی به ابزارهای موبایل داشته باشید و برای این فضا هم‌دست به طراحی بزنید و نسخه موبایل آن را هم طراحی کنید. مگر اینکه نخواهید به درصد زیادی از بازدیدکنندگان خود خدمات ارائه کنید.



https://www.clickyab.com/blog/%da%86...5%d9%87%d9%85/