چند بار شده به مغازه‌ای پا گذاشته‌اید و خود را در حال خرید کالایی دیده‌اید که زندگی خود را بدون آن تصور نمی‌کردید؟ گاهی و شاید زمان‌های زیادی شرکت‌های تولیدکننده از ترفندهایی استفاده می‌کنند که شما به طرز عجیبی به آن کالا وابسته می‌شوید و زندگی خود را بدون آن نمی‌توانید تصور کنید. تعداد این شرکت‌ها متفاوت و برای افراد مختلف معانی مختلفی دارند. به همین دلیل دقیقاً نمی‌تواند گفت که کدام‌یک از آن‌ها در این راه موفق‌ترند ولی خب باید پذیرفت که تعداد محدودی از این شرکت‌ها به‌شدت در زنگی بسیاری از ما نفوذ کرده‌اند و خود را به بخش مهمی از زندگی ما بدل ساخته‌اند؛ اما این شرکت‌ها چطور می‌توانند به این شکل عمل کنند و به بخشی از زندگی ما تبدیل شوند؟

شاید آ اگر به دنیای آنلاین برگردیم، ماجرای این موضوع کمی متفاوت شود. در مورد دنیای آنلاین اولین چیزی که به آن نیاز داریم یک وب‌سایت خوب است. در یک وب‌سایت خوب چطور باید محصولات و خدمات خود را ارائه کرد که مشتری با دیدن آن‌ها (به‌صورت مجازی)‌ اقدام به خریدن آن‌ها بکند و درنهایت دست رد به سینه محصول شما نزند؟
برای اینکه به این سؤالات پاسخ دهیم، ۵ نکته مهم و کلیدی در راه تبدیل بازدیدکننده به مشتری را برایتان در ادامه جمع کرده‌ایم که با نگاه به آن‌ها سریع‌تر بتوانید بازدیدکننده را به مشتری تبدیل کنید.
۱: مطمئن باشید که به زبان مشتری‌تان صحبت می‌کنید.

واضح است که شما می‌خواهید با مشتری‌تان ارتباط داشته باشید و با او صحبت کنید؛ بنابراین باید زبانی که مشتری‌تان آن را می‌فهمد و با آن ارتباط برقرار می‌کند را بدانید و با همان زبان صحبت کنید. اگر خیلی با زبان فنی یا با زبانی عامیانه‌تر از زبان مشتری‌تان صحبت کنید مطمئن باشید که او آن را نخواهد فهمید و شما را ترک می‌کند. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید و سعی کنید در آن دام نیفتید این است که خیلی‌ها جوری مطلب می‌نویسند که خودشان را راضی کند ولی باید توجه داشته باشید که مشتری یا خواننده شما باید راضی باشد.
۲: مزایای محصولات یا خدمات خود را به مشتری نشان دهید.

این یکی از مهم‌ترین نکات فروش است که فرقی ندارد در دنیای آنلاین باشید یا در دنیای آفلاین. باید مزایای استفاده از محصول یا خدمات مشتری را بگویید. فقط توجه به بند اول را فراموش نکنید. باید به زبان مشتری صحبت کنید. نکته مهم دیگر در این رابطه ارجح بودن این موضوع به اطلاعات برند شماست. با اینکه درباره خودتان حرف زدن هم مهم است ولی باید دقت کنید که مشتری در نگاه اول به دنبال استفاده از مزایایی است که با خرید محصول به دست می‌آورد.
۳: مطمئن باشید که سایتتان کاربرپسند طراحی شده.

داشتن یک طراحی کاربرپسند به مشتری یا بازدیدکننده کمک می‌کند تا به‌راحتی در سایت شما گشت‌وگذار کند و از این کار خسته نشود؛ بنابراین تمرکز خود را روی خواسته‌هایی که از محصول یا خدمات موردنظر دارد می‌گذارد. یک تجربه خوب از کار با سایت می‌تواند بازدیدکننده‌ای دائمی برای سایتتان به ارمغان بیاورد.
۴: درباره محصولاتتان صادقانه و کامل حرف بزنید.

اطلاعاتی که به مشتری می‌دهید باید کامل باشد؛ یعنی خوب و بد، مزایا و معایب و خلاصه هر آنچه درباره محصول یا خدمتی که عرضه می‌کنید را باید به مشتری بگویید. حتی پیشنهاد‌هایی که به مشتری ارائه می‌کنید هم باید کامل و شفاف ارائه شود؛ یعنی باید قیمت قبل از تخفیف، بعد از تخفیف و حتی مقایسه آن با رقبا به‌خوبی به مشتری گفته شود تا به‌راحتی بتواند بین گزینه‌ها انتخاب کند.
۵: به مشتری انگیزه بازدید مجدد از سایت بدهید.

اگر مشتری شما چندین صفحه از سایت را بازدید کند و پیشنهاد خاص یا جالب‌توجهی دریافت نکند، ممکن است که به‌سختی به سایت برگردد؛ بنابراین همیشه باید پیشنهادی برای جلب‌توجه مشتری در سایت وجود داشته باشد. این پیشنهاد می‌تواند هر چیزی جذابی باشد که مشتری با آن برای بازدید مجدد انگیزه داشته باشد. به‌طور مثال پیشنهادهای خرید روزانه با قیمت‌های پایین یا پیشنهادهای ویژه دیگر. یکی دیگر از موارد مهم که می‌تواند به مشتری برای بازدید مجدد کمک کند، وبلاگ است. پست‌های روزانه می‌تواند انگیزه خوبی برای بازدید از وبلاگ یا سایت باشد.

پیاده‌سازی نکات ساده‌ای همچون موارد بالا می‌تواند به ایجاد اعتماد و وفاداری بیشتر مشتری منجر شود و بازدیدکننده را برای بازدید مجدد از سایت ترغیب کند. شما برای بازدید مجدد مشتری از سایت چه پیشنهادهایی ارائه می‌کنید؟

https://www.clickyab.com/blog/%da%a9...7%d8%af%d9%87/