همین ابتدای کار به این موضوع اشاره کنیم که هیچ راه سریع و آسانی برای بالاتر بردن نرخ تبدیل سایت وجود ندارد. بنابراین برای بالاتر بردن نرخ تبدیل باید مجموعه‌ای از کارها را در مدت‌زمان معقولی انجام داد. بنابراین با هم به مجموع فعالیت‌هایی می‌پردازیم که می‌توانید با انجام آن‌ها بهبودی به نرخ تبدیل سایتتان بدهید.
۱. همه سازمان‌ها یک مزیت رقابتی دارند. چه چیزی باعث می‌شود که شما از بقیه ویژه‌تر و خاص‌تر باشید؟ چه چیزی شما را از رقیبتان متمایز می‌کند؟ این موضوع را باید با مخاطبتان در میان بگذارید. اما این مشکل در بسیاری از وب‌سایت‌ها خودنمایی می‌کند و مزیت رقابتی به بازدیدکننده گفته نمی‌شود. اگر به‌عنوان یک مشاور یا طراح با مشتری‌تان کار می‌کنید که سایتی برای کسب‌وکار آنلاینش ایجاد کنید توجه داشته باشید که کار شما نباید یک کپی از سایر وب‌سایت‌ها باشد. بلکه باید طراحی منحصربه‌فردی برای مشتری‌تان ایجاد کنید که مزیت رقابتی با مشتری در میان گذاشته شود. صفحه‌های دسته‌بندی، محصول،‌ عضویت و … همگی باید به‌درستی و بر مبنای مزیتی که مشتری دارد طراحی شود. البته می‌توانیم به این موضوع هم اشاره‌کنیم که بسیاری از مواردی که در طراحی به وجود می‌آیند بر مبنای نمونه‌های موفقی هستند که در سایت‌های دیگر می‌توان آن‌ها را یافت. بنابراین استفاده از تجربیات دیگر سایت‌ها اشتباه نیست، بلکه کپی خالص از یک سایت چندان مناسب و به‌دردبخور نخواهد بود. به سایت خودتان رجوع کنید و صفحه به صفحه آن را بررسی نمایید و ببینید می‌توانید به آن‌ها مزیت رقابتی خود را اضافه کنید یا خیر. اگر پاسختان مثبت است، در اسرع وقت این کار را انجام دهید.
۲. به سایت خود کمی رنگ و شکل بهتری بدهید. سایت شما نباید برای یک مشتری مثل یک بازی فکری باشد و برای انجام دادن ساده‌ترین کارها به آن فکر کند. مطمئن باشید در کنار زیبایی و رنگ و لعابی که سایت دارد، نحوه کاربری، مسیرهایی که بازدیدکننده طی می‌کند تا به مقصد مورد نظرش برسد و همه فاکتورهای دیگر به‌درستی و سادگی در دسترسش قرار دارد. این موضوع فقط درباره یک صفحه یا یک بخش از سایت نیست. بلکه باید برای هر صفحه، با توجه به نوع کارکردی که برای صفحه دیده‌شده این موضوع را بررسی کنید. اهدافی که برای بازدید هر کاربر از صفحه در نظر گرفته‌اید را مشخص کنید و بر مبنای آن در صورت نیاز تغییراتی را در صفحه‌های سایت خود اعمال نمایید.
۳. یکپارچگی. یکی از مهم‌ترین کارها برای بالاتر بردن نرخ تبدیل وفاداری به یکپارچگی است. از PPC گرفته تا صفحه فرود و خود سایت و هر چه که هست باید برای یک هدف و با یک شیوه طراحی شود. اگر شما نتوانید انتظارات کاربر را در مورد چیزهایی که می‌بیند و می‌خواند برآورده کنید نمی‌توانید از او انتظار داشته باشید که به شما وفادار باشد و تجربه خوبی از کار با سایت شما به دست بیاورد. اینجا جایی است که نرخ خروج یا همان bounce rate سایت شما افزایش پیدا می‌کند. اگرچه بسیاری از کارهایی که انجام می‌دهید بیرون از سایت اصلی‌تان است، اما توجه کنید که درنهایت و برای اتمام بسیار از کارها مشتری به سایت شما وارد می‌شود. حتی اگر مشتری شما فقط کمپین PPC شما را ببیند و درنهایت یک نگاهی هم به صفحه فرود داشته باشد، شما موظف هستید یکپارچگی را در طراحی و اطلاعاتی که به مشتری ارائه می‌کنید در نظر بگیرید.
۴. مرتب کردن و بهم‌ریختگی‌زدایی. این موضوع به تازگی در بسیاری از سایت‌ها دیده می‌شود که نکته بسیار خوبی است. با این حال هنوز سایت‌هایی هستندکه بعد از مرتب کردن و زدودن بهم‌ریختگی‌ها، المان‌هایی در صفحه‌های خود دارند که اضافی هستند. به طور مثال فرض کنید که عضویت در لیست خبرنامه برای یک شرکت بسیار مهم باشد. بنابراین تمام اضافاتی که در صفحه عضویت وجود دارند باید از صفحه گرفته شود تا بتوان بهترین نتیجه و بالاترین درصد رسیدن به هدف را از این صفحه به دست آورد. نکته مهم در طراحی بخش‌های مختلف سایت، رعایت توازن و بالانس در اجزایی است که واقعاً به وجود آن‌ها در صفحه نیاز است.
۵. افزایش شتاب فعالیت خریدار. چه چیزی می‌تواند دلیل خوبی برای بالاتر رفتن سرعت بازدید کننده به خرید کردن شود؟ چه چیزی در همه مشتریان وجود دارد که می‌توانید با اتکا به آن فروش را افزایش دهید. افزایش شتاب خرید بازدیدکنندگان نکته‌ای است که می‌توان با استفاده و اتکا به آن تعداد و درصد بیشتری از مشتریان را جذب کرد. درک درست از نیازهای مشتری و در نهایت استفاده بهینه از فضای صفحه‌های مختلف می‌تواند تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به مشتری بدل نماید.
۶. داشتن طرح و برنامه بر اساس پیشرفت شناختی. تا زمانی که سایت شما زنده و پابرجاست یا حتی در مرحله‌ای هستید که برای لانچ شدن سایتتان برنامه‌ریزی می‌کنید، باید در مورد نحوه رفتار بازدید کنندگان خود بررسی کنید. این موضوع شاید یک موضوع اولیه دیگر را به یاد بیاورد: ارزیابی محصولات یا خدماتی که بر اساس قیمتی که پیشنهاد می‌کنید ارائه خواهید کرد. در این میان باید زمان و سرمایه‌گذاری لازم را هم برای هر یک از محصولات در نظر داشته باشید. زمانی که شما این ارزیابی‌ها را انجام دهید می‌توانید قیف نرخ تبدیل را شکل دهید و بدانید مشتریان شما چه کسانی هستند و از کجا می‌آیند و به چه ترتیبی مشتری‌تان خواهند شد.
۷. مشوق‌های مناسب. اگر مشوق‌هایی برای جلب کردن مشتریان بیشتر دارید، آن را به سادگی از دست ندهید و از آن‌ها استفاده کنید. مطمئن باشید که استفاده از این مشوق‌ها برای کاربران سایت آسان و لذت‌بخش است و بعد آن‌ها را در اختیارشان قرار دهید. مشوق‌ها نه تنها باعث ایجاد حسی خوب و دوست داشتنی می‌شوند، بلکه می‌توانند نگرانی‌ها و ناراحتی‌هایی که به وجود آمده را نیز رفع کنند.
۸. برای رسیدن به نتایج سریع، فقط یک قابلیت جدید را اجرا نکنید. بسیاری از شرکت‌ها برای تست کردن چندان روی خوشی نشان نمی‌دهند و همین امر ممکن است صدمه زیادی به آن‌ها وارد کند. بنابراین تنها به خاطر اینکه یک قابلیت جدید به سایت اضافه کنید دست به خودکشی نزنید و بدون تست کردن و بدون گرفتن بازخورد از مشتری، چیز جدیدی به سایت اضافه نکنید.
۹. یک پروفایل و استاندارد برای بهینه‌سازی داشته باشید. همینطور که در بخش قبلی گفته شد، تست کردن می‌تواند بایدها و نبایدهای زیادی در مورد سایت به شما بگوید. هر چه این بایدها و نبایدها بیشتر شود، می‌تواند در داشتن یک پروفایل خوب و استاندارد برای اینکه چه باید بکنید و چه نباید انجام دهید به شما کمک کند.
۱۰. یک انجمن فعال تشکیل دهید. ست گادین درباره ساخت یک انجمن فعال در مورد سایت، محصول یا خدمت می‌گوید که انجام این کار می‌تواند اثرات بسیار زیاد و مثبتی روی سبک‌کاری و بازاریابی شما داشته باشد. تولید محتوا، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی و همنوایی با مشتریانی که به‌نوعی با شما ارتباط برقرار می‌کنند می‌تواند در ساختن یک انجمن مجازی فعال از شما بسیار کمک کنند باشد.



https://www.clickyab.com/blog/%db%b1...7%db%8c%d8%aa/