به نظرتان این مورد آشنا نیست؟ بودجه محدود، منابع محدود و یک سایت که به اندازه کافی درآمدزا نیست. اگر این سؤالات دغدغه ذهنی شما هم هستند،‌ باید چه کار کرد؟ اگر فروش کسب‌وکار آنلاین شما پایین است، عقل حکم می‌گوید که تعداد بازدید کننده سایت را افزایش دهید. به هر حال هرچه که باشد، تعداد بازدید کننده یک عدد برای ارزیابی است. هر چه تعداد افرادی که از سایت بازدید می‌کنند بالاتر برود، شانس و احتمال بالاتر رفتن نرخ تبدیل نیز طبیعتاً بالاتر خواهد بود. البته شرکت‌ها و سازمان‌هایی که خدمات بهبود نرخ تبدیل ارائه می‌کنند با این نظر چندان موافق نیستند ولی باید به عنوان یک حقیقت این موضوع را پذیرفت که حقیقت چیزی بین این دو موضوع است. در واقع برای رسیدن به بهترین اتفاق ممکنه یعنی بالاتر رفتن نرخ درآمدزایی از سایت، باید هم تعداد بازدید افزایش پیدا کند و هم نرخ تبدیل.
چرا داشتن ترافیک بالاتر برای سایت مهم و مفید است؟

این یک حقیقتی است که نمی‌توان آن را رد کرد. فرض کنید که در حال حاضر نرخ تبدیل سایت شما ۵ درصد از کل ترافیک ورودی باشد. باز هم فرض کنید که می‌توانید همین نرخ تبدیل را با افزایش تعداد بازدید از سایت حفظ کنید؛ اما دو برابر کردن تعداد بازدید به سختی می‌تواند باعث شود تا شما درآمدتان هم ۲ برابر شود. البته که در هنگام اضافه کردن ترافیک سایت باید به نکات مختلفی توجه کنید ولی باید از این موضوع که ترافیک ورودی از یک جامعه هدفی که مخاطب شما هستند نشأت می‌گیرد هم اطمینان داشته باشید. اگر فقط ترافیک سایت را افزایش دهید، حتی ممکن است نرخ تبدیل شما نه تنها افزایش نداشته باشد بلکه به نصف هم برسد.
چرا افزایش نرخ تبدیل برای ترافیک موجود مهم و خوب است؟

نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، داشته‌های فعلی سایتتان است. سایت شما در همین لحظه هم ترافیکی دارد که می‌توان فرض کرد ۸۰٪ از بازدید کنندگانی که به سایت شما سر می‌زنند به نوعی به محصولات یا خدمات شما علاقه‌مندند. این افراد به طور پی فرض در سایت شما هستند. موضوعی که باید به آن توجه کرد این است که چطور می‌توان همین افراد را از بازدیدکننده سایت به مشتری بالفعل تبدیل کرد.
یکی از بهترین روش‌های بالاتر بردن نرخ تبدیل، تمرکز روی ترافیک موجود است. دلیل این موضوع هم ساده است، هم هزینه کمتر باید پرداخت کنید و هم آنچیزی که می‌خواهید به دست بیاورید –یعنی ترافیک- همین الان موجود است. بالاتر بردن نرخ تبدیل معمولاً به پیش‌نیازهایی در زمینه فروش نیاز دارد و احتمالاً باید تغییراتی هم در فروشگاه آنلاین/سایتتان بدهید.
معمولاً فروشگاه‌های آفلاین نرخ تبدیلی در حدود ۳۰٪ دارند. اگر مدیر فروشی در یک فروشگاه آفلاین نرخ تبدیلی در حدود ۱۰٪ داشته باشد حتماً به فکر فرو خواهد رفت تا با ایجاد روش‌های مناسبی نرخ تبدیل را بالاتر ببرد. شاید افزایش تعداد افرادی که از فروشگاه دیدن می‌کنند چاره کار نباشد و فروشندگان باید از همان بازدید کنندگان موجود استفاده کنند.
اما در دنیای آنلاین اوضاع کمی فرق می‌کند. چرا که شما می‌توانید برای افزایش بازدید از سایت روش‌های ساده و ارزان‌تری به کار ببنید. در دنیای آنلاین می‌توانید برای افزایش نرخ تبدیل، نرخ بازدید از سایت را افزایش دهید ولی در دنیای آفلاین مدیری فروشگاه باید ابتدا نیروهایش را آموزش دهد، فروشگاه را مجدداً مرتب کند و حتماً نظرات مشتریان را در مورد نوع و عملکرد کارکنان فروشگاه بسنجد؛ اما در دنیای آفلاین بالاتر بردن نرخ تبدیل راحت‌تر از دنیای آنلاین است. چرا که مشتری به سوالاتی که دارد از طرف کارکنان پاسخ داده می‌شود، شرایط مشاهده فیزیکی و لمس کردن کالا فراهم است و در کل شرایط مناسب‌تری برای خرید وحود دارد.
به هر ترتیب که فکر کنید، چه در دنیای آنلاین و چه در دنیای آفلاین، افزایش نرخ بازدید و نرخ تبدیل به تعهد کاری، زمان و هزینه نیاز دارد.
پس بالاخره از کجا شروع کنیم؟ بالاتر بردن نرخ بازدید یا افزایش نرخ تبدیل؟

به نظر پاسخ درستی به این سؤال می‌توان داد و آن هم این جمله است: جایی که بیشترین پول از آن در می‌آید؛ اما گاهی این پاسخ خود گیج کننده است و باید به یک پاسخ ساده‌تر رسید. معمولاً پول از جایی درمی‌آید که مشتری وارد می‌شود. نرخ تبدیل یک داده آماری است که به نسبت افرادی که وارد سایت شما شده‌اند بر می‌گردد. به نظر زمانی برای محاسبه نرخ تبدیل باید اقدام کنید که ورودی سایت شما عدد مناسبی –مثلاً ۱۰۰۰ نفر در یک بازه زمانی تعیین شده- باشد.
البته باید توجه کنید که این ۱۰۰۰ نفر چه نوع افرادی هستند. افرادی هستند که مخاطب سایتتان هستند یا خیر؟ این ۱۰۰۰ نفر زمانی ارزشمند است که از دسته مخاطبین سایت شما باشد. داشتن مخاطب یا همان بازدید کننده با کیفیت است که افزایش آن می‌تواند به افزایش نرخ تبدیل هم منجر شود؛ بنابراین ترافیکی را اضافه کنید که از مخاطبین شما سرازیر شده باشد.



https://www.clickyab.com/blog/%da%a9...-%db%8c%d8%a7/