برخلاف این تصورات و گفته‌ها که سئو دیگر کاربرد چندانی ندارد و بیشتر یک بازی برندینگ خواهد بود، این واقعیتی است که بهینه‌سازی موتور جستجوی ارگانیک هنوز زنده است.
درواقع شرکت‌های زیادی بار دیگر روی توسعهٔ زیرساخت‌های وب و بهینه‌سازی برای سئو و جستجوگرپسندی سرمایه‌گذاری می‌کنند. چراکه جستجوگرها همچنان دارند به‌صورت مداوم روی بهبود الگوریتم‌هایشان کار می‌کنند و این هم فهرستی از هفت دلیل آشکار برای اینکه چرا کسب‌وکار شما باید روی سئوی ارگانیک سرمایه‌گذاری کند:
۱. هنوز جواب می‌دهد

اول‌ازهمه اینکه تکنیک‌های به‌کاررفته برای بهبود سئو هنوز جواب می‌دهد. حتی بااینکه داده‌های مربوط به ترافیک ارگانیک اخیراً از گوگل برداشته شد، ولی خود تکنیک‌ها هنوز محکم‌اند. خیلی از موارد مطالعاتی سئوبعد از آمدن Hummingbirdاین نکته را تأیید می‌کنند.
۲. به این زودی‌ها هم از کار نخواهد افتاد

بر اساس شیوه‌ای که به نظر می‌رسد موتورهای جستجو توسعه داده می‌شوند، احتمالش کم است که سئو در آیندهٔ نزدیک تأثیر خود را از دست بدهد. از جهتی حتی جستجوهای صوت و تصویر هم نهایتاً مثل محتوای متنی متعارف به کلمات کلیدی متکی است؛ و این پیوند تا زمانی که برقرار باشد موفقیت تکنیک‌های سئو را تضمین خواهد کرد.
۳. مقرون‌به‌صرفه است

در مقایسه با هزینه‌های مربوط به دیگر اشکال بازاریابی آنلاین مثل تبلیغات کلیکی یا PPC، بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، یا خرید لید برای برنامهٔ بازاریابی ایمیلی، نرخ بازگشت سئو نسبتاً خوب است. با آنکه شاید تبلیغات کلیکی درآمد بیشتری ایجاد کند و رسانه‌های اجتماعی برای ساخت تصویر شما مهم‌تر است، ولی سئوی ارگانیک از جهات مختلفی همچنان سنگ بنای حضور آنلاین شما خواهد بود. به خصوص اینکه این در موفقیت کمپین‌های PPC بسیار کاربردی و موثر خواهد بود.
۴. جستجوگرها سهم بازار بیشتری می‌گیرند

در حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد مشتریان مروز قبل از انجام خرید اول نقدهای آنلاین را بررسی می‌کنند و این رقم بالاتر هم خواهد رفت. طولی نخواهد کشید که تقریباً همه آنلاین به دنبال محصولات و خدمات بگردند. آیا می‌خواهید که آن‌ها کسب‌وکار شما را پیدا کنند یا نه؟ بدون سئو، برای مردم خیلی سخت خواهد بود که شما را بیابند و به جای شما رقبایتان را خواهند دید.
۵. افزایش پهنای باند همراه و بهینه‌سازی جستجوی محلی

انتظار می‌رود که تا اواخر همین سال ترافیک دستگاه‌های همراه از دستگاه‌های دسکتاپ سنتی عبور کند. با افزایش انفجاری استفاده از وسایل همراه، دنیای جدیدی از تکنیک‌های سئوی مؤثر مثل بهینه‌سازی جستجوی محلی باز شده است.
۶. نداشتن نمایهٔ محتوای مناسب آسیب می‌زند

گوگل و دیگر جستجوگرها با هر به‌روزرسانی الگورتیم‌های جستجویشان، نگاهشان به وبسایت‌ها را عوض می‌کنند. چیزهایی که تا چند سال قبل وجود نداشت، مثل شاخص‌های شبکه‌های اجتماعی، حالا از نظر تاثیرگذاری روی رده‌بندی شما اهمیت خیلی زیادی پیدا کرده‌اند. نداشتن یک نمایهٔ محتوای مناسب که چند ماه یا چند سال سابقه و گسترش داشته باشد می‌تواند به کسب‌وکار شما ضربه بزند چرا که یکی از چیزهایی است که گوگل در نگاه به وبسایت شما در نظر می‌گیرد.
۷. رقبای شما این کار را می‌کنند

یادتان باشد که سئو یک فرایند تمام‌نشدنی است. اگر پیش‌روی نکنید و موقعیت خودتان را بهبود ندهید، عرصه را به رقیبی که این کار را انجام می‌دهد خواهید باخت. این واقعیت سادهٔ این فرایند است.

سرمایه‌گذاری روی سئو حالا از هر وقت دیگری مهم‌تر است، حتی با وجود همهٔ مشکلاتی که همه در نبود داده و ترافیک ارگانیک کلمات کلیدی با آن روبرو هستند. اگر دلتان می‌خواهد در بازاریابی آنلاین موفق باشید، کسب‌وکارتان حتماً باید یک راهبرد سئو در نظر بگیرد؛ چرا که هنوز یکی از مهم‌ترین اجزای عملیات برندینگ و حضور آنلاین هر شرکتی است.



https://www.clickyab.com/blog/%d8%af...9%d9%85%d9%be/