چیزی که بازدیدکننده‌های سایت شما به‌محض ورود به سایت می‌بینند، می‌تواند تأثیر به سزایی در نتایج تبلیغات شما داشته باشد. پیام و مفهومی که در مطالب سایت شما هست باید به‌اندازهٔ راه رسیدن این پیام‌ها به مخاطبان شما مهم و درست باشد.
در این مطلب می‌خواهیم در مورد صفحه فرود که تأثیر به سزایی در موفقیت سایت شما دارد، صحبت کنیم و ۵ راه را معرفی می‌کنیم که به کمک آن‌ها بتونید نرخ تبدیل خود را بهبود ببخشید.
اگر بخواهیم تعریفی از صفحه فرود داشته باشیم، باید بگوییم هر صفحه‌ای که مخاطب و کاربر شما آن را باز می‌کند، یک صفحه فرود است؛ اما وقتی صحبت از صفحه فرود در حوزهٔ بازاریابی و تبلیغات می‌شود، بیشتر به صفحه‌های این موضوع گفته می‌شود که هدف و موضوع خاصی ارائه می‌‌کنند.
هرگاه صفحه فرودی شما برای استفادهٔ رایگان چیزی، قبول کردن درخواست‌های دمو، تولید و … باشد، هدف خاصی را ارائه می‌دهند که برای مخاطبان شما هم مهم است.
این ۵ نکته برای بهبود صفحه فرود کدم‌اند؟

۱. هدف واضح و مختصر

وقتی مخاطب شما به‌ یک صفحه فرود می‌رسد، معمولاً به دنبال «یک» چیز است. چیزی آن‌ها را مجبور کرده است که به دنبال یک راه حل بگردند، تبلیغات شما آن‌ها را به اینجا کشانده است، پس صفحه فرود شما باید بر اساس همان تبلیغات این راه حل را ارائه کند.
بزرگ‌ترین اشتباهی که می‌توانید در مورد صفحه فرود انجام دهید این است که اطلاعات بیش از حد در آن قرار دهید و مخاطب خود را وادار کنید مسیر دیگری را هم انتخاب کند.
صفحه فرود باید فقط برای یک هدف مشخص و مختصر طراحی شود. اگر هدف صفحه فرود شما این است که به مخاطب خود استفادهٔ کوتاه مدت از سرویسی را ارایه کنید، پس باید هر کاری کنید که در کوتاه‌ترین مسیر ممکن این اتفاق بیافتد. اگر گزینه‌های دیگری هم در این لندینگ پیج قرار دهید (مثل دیدن دمو) در واقع به تجربهٔ کاربری خود هم ضربه می‌زنید.
تست‌ها نشان می‌دهند که با تمرکز کردن فقط بر روی یک هدف مشخص، ۸۰ درصد بهبودی حاصل می‌شود. پس دلیلی دارد که این مورد در لیست ما در مقام اول است.
پس مطمئن شوید که لندینگ پیج شما فقط یک هدف مشخص را ارائه می‌دهد.
۲. عنوان‌ها بسیار مهم هستند

شاید همهٔ شما بدانید که عنوان‌ّها در نوشتن مطالب مهم هستند و در مورد صفحه فرود از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.
رتبهٔ دوم ما برای بهینه سازی صفحه فرود، استفاده از مزایای عناوین است.
عنوان‌ها معمولاً اولین چیزی هستند که مخاطب ما به محض ورود به لندینگ پیج می‌بیند. داشتن عنوان ضعیف و در بعضی موارد نداشتن عنوان، می‌تواند در نرخ تبدیل شما تأثیر زیادی بگذارد. تست‌ها نشان می‌دهد با تغییر عنوان تا ۳۰٪ بهبودی در آمار و ارقام شما حاصل می‌شود.
فقط حواستان باشد که عنوانتان کاملاً مشخص باشد و توجه مخاطبانتان را جلب کند.
۳. call to action مشخص داشته باشید

یادتان باشد که هدف صفحه فرود ارائهٔ موضوعی خاص به مخاطب است. داشتن یک فرم مشخص دلیل نمی‌شود که مخاطب شما بداند قدم بعدی چیست و باید چه کند. به آن‌ها بگویید قدم بعدی چیست و چه کاری باید انجام دهند تا ببینید همین کار ساده چه تاثیری بر روی نرخ تبدیلتان دارد.
تست‌ها نشان می‌دهند که حتی با انجام یک سری تغییرات بر روی این call to action ها تعداد ثبت‌نام در حساب‌های رایگان شرکت‌ها تا ۱۵۳٪ افزایش می‌یابد.
۴. call to action ها را مشخص کنید

چهارمین موردی که می‌خواهیم برای بهبود و بهینه‌سازی صفحه فرود به آن اشاره کنیم، بازهم مربوط به call to action است. اگر هدف شما در صفحه فرودتان این است که کاربر فرمی را پر کند یا بر روی گزینه‌ای کلیک کند، مطمئن شوید که مسیر را برای او به‌وضوح مشخص کرده‌اید. کاربر باید سریعاً چشمش به این گزینه‌ها بیفتد، اگر این‌گونه نباشد باید فکری به حال طراحی دوباره یا تغییر رنگ در صفحه‌تان بکنید.
مثلاً اگر رنگ اصلی در صفحه شما آبی است، دلیلی ندارد گزینهٔ موردنظر شما نیز آبی باشد. می‌توانید از رنگ‌های دیگر مثل سبز استفاده کنید. استفاده از کنتراست تأثیر زیادی در توجه کاربر دارد.
می‌توانید فرم‌های خود را با پس‌زمینه‌ای متفاوت در سایت قرار دهید تا به‌خوبی قابل‌تشخیص باشد.
۵. Above the fold را بیشتر کنید

نکتهٔ پنجم در مورد Above the fold است. Above the fold یعنی قسمتی از صفحهٔ سایت شما که کاربر بدون اسکرول کردن به سمت پایین آن را می‌بیند.
این منطقه از صفحهٔ شما از ارزش زیادی برخوردار است و در نرخ تبدیل شما تأثیر زیادی دارد، پس سعی کنید از آن به‌درستی استفاده کنید.
تمام نکته‌هایی که گفتیم ازجمله استفاده از عنوان و call to action و متن‌های دلخواهتان در این قسمت به کار بگیرید.
گزینه‌های دیگری هم هستند که می‌توانید آن‌ها را تست کنید:

  • عناوین مختلف
  • تبدیل پاراگراف‌ها به دسته‌بندی‌ها
  • استفاده از تصویر
  • رنگ‌ها و اندازهٔ فونت‌ها
  • استفاده از شماره تماس خود در هدر
  • استفاده از منو بار در قسمت بالا
  • جابه‌جایی call to action

همهٔ نکته‌هایی که گفتیم را تست کنید و ببینید که کدام‌یک برای سایت شما مناسب‌تر است و تأثیر بهتری دارد.


https://www.clickyab.com/blog/%db%b5...7%d9%84%d8%a7/