شاید در دنیای پر از هیاهوی امروزی مشکل باشد که بفهمید کدام ابزار بهینه‌سازی نرخ تبدیل برای کسب و کار شما کارآمدتر است. شاید بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم.

پس کدام ابزار بهینه‌سازی بهترند؟
بعد از تست‌های فراوان به این نتیجه رسیدیم که ۵ ابزار زیر برای بهینه‌سازی نرخ تبدیل از همه مناسب‌ترند.
۱. تست تقسیم (Split testing)

اگر بخواهیم به سراغ تست‌های چند متغیری و a/b برویم، هیچ کمبودی در این زمینه حس نخواهیم کرد. ابزارهای همچون Adobe Test Target، Google Experiments، VWO و … برای این کار وجود دارند.
یکی از بهترین‌های این زمینه Optimizely است که پلت فرمی بر پایهٔ جاوا اسکرپیت است و شانس بهتری با آن‌ّ خواهیم داشت. پشتیبانی، رابط کاربری و ساز و کار مناسب از جمله مزیت‌های آن است.
آن‌ّها به شما برنامه‌های رایگانی را پیشنهاد می‌دهند که نرخ تبدیل را می‌توانید تا ۵۰ هزار بازدید کننده افزایش دهید. Optimizely می‌تواند برای شما خوب و به صرفه باشد.
۲. نقشه حرارتی و نقشه کلیک

یکی دیگر از پیشنهادهای ما استفاده از هیت مپ و کلیک مپ است. این تکنولوژی به شما این امکان را می‌دهد که بفهمید کاربران شما با کدام قسمت از وب سایت شما درگیر شده‌اند و به آن جذب شده‌اند. به چه چیز توجه می‌کنند و به چه چیز بی‌اعتنا هستند. این موضوع اطلاعات خوبی در مورد نقاط قوت و نقاط ضغف وب سایتتان به شما می‌دهد.
ابزاری که در اینجا برای این کار به شما پیشنهاد می‌کنیم Crazy Egg است. وقتی صحبت از ابزارهای بهینه سازی نرخ تبدیل می‌شود، Crazy Egg یکی از بهترین گزینه‌های ماست. اگر از چنین ابزارهای در زمینهٔ بازاریابی خود استفاده نمی‌کنید، حجم عظیمی از اطلاعات ارزشمند را از دست داده‌اید.
۳. عملکرد سایت

باید بدانید که ترافیک بازدید کننده‌های شما چگونه است تا بفهمید کجا عملکرد موفقیت آمیزی داشته‌اید و یا در کجا جایی اشتباهی کرده‌اید؛ اما دنبال کردن و فهمیدن این عملکردها کمی سخت است. ابزاری که در اینجا پیشنهاد می‌کنیم Improvely است. شاید فرآیند استفاده از آن کمی سخت باشد، ولی وقتی نتیجهٔ کار و عملکرد خود را می‌بینید بسیار راضی خواهید بود.
۴. تست تجربهٔ کاربری

اگر می‌خواهید بفهمید که استفاده از سایتتان چقد برای کاربر راحت و مناسب است، بهتر است از User Testing استفاده کنید. خیلی راحت و سریع قسمت‌هایی از سایتتان که کمی استفاده از آن مشکل است را با کمک یک فرد سوم پیدا کنید.
۵. تجزیه و تحلیل رقابتی

گاهی اوقات فهمیدن این که رقبای‌تان در زمینهٔ بازاریابی چه کاری انجام می‌دهند، می‌تواند مهم باشد. چه تبلیغاتی دارند و چه صفحه‌های فرودی برای سایت‌های خود ایجاد می‌کنند.
برای رسیدن به این هدف ابزارهای زیادی وجود دارد ولی ما در اینجا SpyFu را پیشنهاد می‌کنیم. این ابزار و ابزارهایی همچون ispionage و adbeat می‌توانند با یک تجزیه و تحلیل سریع در مورد عملکرد تبلیغات، رتبه بندی، تبلیغات مصرف شده و صفحه‌های فرود، اطلاعات مفیدی را به شما عرضه کنند.

https://www.clickyab.com/blog/%db%b5...f%db%8c%d9%84/