ممکن است وبلاگ و صفحه‌های فرودتان را برای ایجاد و افزایش نرخ تبدیل بهینه‌سازی کرده باشید و لیست ایمیلتان نیز پر از مشترکینی باشد که به شرکتتان و پیشنهادی که ارائه می‌کنید، علاقه‌مند باشند. اما بسیاری از شرکت‌ها هنوز آن قدم و جهش بزرگ را برنداشته‌اند و از این لیست استفاده‌ای به بهترین شکل نکرده‌اند.
بعضی از این افراد به محصول و سرویس شما علاقه دارند، اما شاید به کمی انگیزهٔ بیشتر نیاز داشته باشند تا دست‌به‌کار شوند. ما در این پست به شما نکته‌هایی را می‌گوییم تا با به‌کارگیری آن‌ها بتوانید مشتریان بالفعل داشته باشید؛ مشتریانی که به شما علاقه‌مند و از شما راضی هستند.
۱. استفاده از ایمیل‌های انگیزه دهنده

باید سعی کنید همیشه برند خود را جز اولویت‌های ذهن کاربران قرار دهید. یکی از راه‌های انجام این کار فرستادن ایمیل‌های مشوق است. منظورمان این است که سعی کنید در موقعیت‌های خاصی که کاربر کار خود را نصفه‌نیمه رها می‌کند، ثبت‌نام خود را تکمیل نمی‌کند یا فرآیند خرید ناقص رهاشده را با فرستادن ایمیل مشوق مجدداً به جریان بیندازید.
این ایمیل‌ها توجه مشترکین را به خود جلب می‌کند چرا که در زمانی مناسب و مرتبط فرستاده شده‌اند. ایمیل‌های مشوق نسبت به ایمیل‌های سنتی نرخ تبدیلی حدود ۱۵۰ درصد دارند. این ایمیل‌ها می‌توانند تأثیری جدی روی نرخ تبدیل داشته باشند. بر اساس مقالهٔ Business Week ایمیل‌های فعال‌کننده عامل فروش میلیونی سالانهٔ آمازون است.درواقع شما کاربرانی که برندتان را فراموش کرده‌اند یا توجهی به آن ندارند را مجاب می‌کنید تا دوباره به وب‌سایت شما سری بزنند.
یکی از مواقع فرستادن ایمیل‌های فعال‌کننده زمانی است که کاربر شما ثبت‌نام کرده ولی فرآیند را نیمه‌کاره رها می‌کند. این زمان بهترین موقع است که از آن‌ها بپرسید چه اتفاقی افتاده که کار خود را نیمه‌کاره رها کرده‌ است؟ در زیر مثالی زده‌ایم برای وقتی‌که کاربر تصمیم گرفت نرم‌افزارهای خاصی را نخرد:

با در نظر گرفتن مثال بالا باید نکته‌های خاصی را برای جذب دوبارهٔ کاربر در نظر بگیرید. اول اینکه سعی کنید آخرین صفحه‌هایی را که کاربرتان به آن سرزده است را دوباره در اختیارش بگذارید. از آن‌ها طلب بازخورد و نظر کنید. آیا مشکلات فنی سبب شده تا از ادامهٔ کار دست بکشند؟ و یا آیا سؤالی داشته‌اند که جواب آن را دریافت نکرده‌اند؟ همچنین سعی کنید دکمه‌های CTA را خیلی واضح قرار دهید تا زمانی که کاربر خواست عملیات قبلی خود را تکمیل کند، خیلی راحت این کار را انجام دهد. با پیگیری خریدهای ناتمام، درصد بالایی از مشتریان شما بالفعل می‌شوند و فرآیند تبدیل شما کامل می‌شود.
۲. با استفاده از مشخصات فردی حس بهتری به کاربر خود بدهید.

مطالعات و تحقیقات نشان می‌دهد ایمیل‌هایی که دارای مشخصات و خصوصیات کاربران است، تأثیرشان ۶ برابر بهتر از دیگر ایمیل‌هاست. با استفاده از خصوصیات فردی می‌توانید لحنی آشناتر داشته باشید و کاربر را به خودتان نزدیک‌تر کنید. برای مثال عنوان ایمیل زیر را در نظر بگیرید:

وقتی Banana Republic این ایمیل را برای کاربران مرد خود می‌فرستد، مطمئناً تأثیر بهتری خواهد داشت و آن‌ها را به این فکر می‌اندازد که این شرکت آن‌ها را خوب می‌شناسد پس بهتر است نگاهی به محصولاتش نیز داشته باشم.
۳. CTA واضح داشته باشید.

هر ایمیلی که برای مشترکان خود می‌فرستید باید هدفی مشخص داشته باشد. از سایت شما دیدن کنند؟ در حراجی شما شرکت کنند؟ از کد خاصی استفاده کنند؟ هر نوع عملیاتی که باشد باید برای مشترکین خود خیلی واضح و مشخص توضیح دهید.
مثال زیر را در نظر بگیرید:

قسمت‌ها و دکمه‌های CTA شما باید خیلی واضح باشد و کاربر را وسوسه کند تا عملیات را ادامه دهد. اگر این‌گونه نباشد خیلی سریع از تصمیم خود منصرف شده و ایمیلتان را می‌بندد.
۴. CTA را به صفحه‌های فرود مشخص لینک دهید.

داشتن CTAهای فوق‌العاده می‌تواند شروع خوبی باشد، اما اگر کاربر کلیک کرد و بر صفحه‌ای فرود آمد که هیچ ربطی به مطلب و منظور شما نداشت، وقت آن‌ها و خودتان را هدر داده‌اید. یک صفحهٔ فرود مناسب کاربر را به آنچه قولش را داده‌اید، می‌برد.
شرکت دل بیش از ۱۰۰۰ صفحهٔ فرود برای بازاریابی ایمیلی خود ایجاد کرده است و نرخ تبدیل را تا ۳۰۰٪ افزایش داده است.

در مثال بالا می‌بینید که یک طراحی مینیمال توجه‌ها را به سمت تصویر CTAسبزرنگ می‌برد. وقتی به روی دکمهٔ “دانلود کنید” کلیک می‌کنید به صفحهٔ زیر می‌روید:

باوجود یک صفحهٔ فرود مناسب می‌توانید بگویید که کارتان را به‌درستی انجام داده‌اید. بهتر است نگاهی به نکات مثبت این صفحه بیندازیم. عکس موجود در ایمیل در صفحهٔ فرود هم تکرار شده است که تأیید می‌کند شما به‌درستی کلیک کرده‌اید. عنوان نیز تکرار شده است که به شما می‌گوید جای درستی آمده‌اید.همچنین صفحهٔ فرود فقط یک عملیات برای انجام دارد و آن‌هم پر کردن اطلاعات و کلیک بر روی دکمهٔ ثبت است.
۵. دوره‌هایی را به‌عنوان پاداش در اختیار مشترکان ایمیلی خود را قرار دهید.

در اختیار قرار دادن یک سری امتیازات خاص و یا دادن یک سری پاداش به مشترکین ایمیلی می‌تواند ترفند مناسبی برای جذب مشترکین بیشتر شود. این کار باعث می‌شود به‌عنوان یک قدرت درزمینهٔ مطرح‌شده به‌حساب آیید. همچنین به کاربران خود قسمتی از خدمات و سرویس‌های خود را نشان می‌دهید که معمولاً در آخر به تبدیل آن‌ها به مشتری می‌انجامد.
برای تأثیر بیشتر، آزمایش کنید

لیست ایمیل‌های شما یک دارایی با ارزش برای شما محسوب می‌شود، چشم‌اندازهای شما را گسترش می‌دهد و می‌تواند یک سری از اهداف شما را تحقق بخشد. این افراد شما را انتخاب کرده‌اند و مشترک ایمیل‌های شما شده‌اند که خود یعنی چیزی را در شما دیده‌اند و علاقه‌مند به شما شده‌اند. پس درهرصورت یک برتری خاصی نسبت به دیگر رقبای خود دارید.
اگر فرضیهٔ خاصی دارید، اگر روش خاصی را مدنظر دارید، نترسید و آن‌ها را آزمایش کنید. ببینید کدام روش تأثیر بهتری دارد و نتیجهٔ بهتری را برای شما در بر دارد.


https://www.clickyab.com/blog/%db%b5...%d9%82-%d8%a8/