چگونه می‌توانیم افراد ترغیب کنیم که بر روی ایمیل‌های شما کلیک کنند؟ با استفاده از عناصر اعتبار اجتماعی در ایمیل‌های خود می‌توانید این کار را به خوبی انجام دهید. بیایید به تعدادی از آن‌ها نگاهی بیاندازیم.
۱. توصیف مشتری

اگر محصول خوبی دارید که مشتریانتان علاقه به استفاده از آن را دارند، در ایمیل‌های بازاریابی خود از توصیفات آن‌ها استفاده کنید. برای مثال Freshbooks این کار را به خوبی در ایمیل‌های بازاریابی خود در مورد عرضهٔ ZenPayroll انجام داد و بسیار هم موفقیت‌آمیز بود. توصیفات یک مشتری که از این محصول استفاده کرده است، می‌تواند دیگر مشتریان وادار به انتخاب آن کند.
۲. نشان دادن آمار مشتریان یا کاربران

یک موضوع روانشناسی می‌گوید مردم نسبت به از دست دادن فرصت‌ّهایی که دیگران استفاده کرده‌اند، می‌ترسند. حتی در موقعیت‌های اجتماعی هم این موضوع صادق است و خیلی بهتر است که از آن در بازاریابی‌های ایمیلی خود استفاده کنید تا نرخ کلیک شدن خود را افزایش دهید.
برای مثال شرکت InVision همیشه آمار خود را به بقیه نشان می‌دهد و می‌گوید ۳۰۰ هزار طراح دیگر از ابزار آن‌ها برای بهبود فرآیندهای طراحی خود استفاده می‌کنند.
با نشان دادن آمارهایی شبیه آنچه InVision به دیگر طراحان نشان می‌دهد، به دیگران این حس را القا می‌کنید که شاید آن‌ها در حال از دست دادن فرصتی هستند که در این صورت آن‌ها را مجاب به کلیک کردن می‌کنید.

۳. جوایز

یکی دیگر از اعتبارهای شبکه‌های اجنماعی نشان دادن جوایزی است که دریافت کرده‌اید. حتماً جوایز و افتخاراتی که دریافت می‌کنید را به اطلاع کاربران و مخاطبان خود برسانید. شرکت Werkpress از این نکته برای معرفی وب سایت جدید خود استفاده کرده است. بعد از طراحی دوبارهٔ وب سایتشان به مشتریان و کاربران خود در مورد جوایزشان توضیح داده‌اند. این جوایز می‌تواند یک مرحله شما را به اعتباری که کاربران را مجاب به کلیک کردن می‌کند، نزدیک کند.

۴. بررسی محصول

اضافه کردن بررسی محصولتان از جانب یک مصرف کنندهٔ واقعی می‌تواند نرخ کلیک شدن ایمیلتان را افزایش دهد. Figleaves که فروشگاه تجارت الکترونیکی است این شیوه را در بازاریابی خود استفاده کرده است که نزدیک به ۳۷.۵٪ بهبودی در نرخ تبدیل داشته است. Franklin Rd نیز همچین کاری را برای کمپین‌های ایمیلی خود کرده است.
Franklin Rd با نشان دادن بررسی‌های کاربران در کمپین‌های خود، مشتریان بالقوه را وادار به کلیک کردن و چک کردن محصولشان می‌کند.

۵. رسانه‌ها

اگر به اندازهٔ کافی خوش شانس باشید که ناشران صنعتی و سایت‌های محبوب محصول شما را بررسی کنند، می‌تواند راه بسیاری خوبی برای افزایش نرخ تبدیلتان باشد. این سایت‌ها و ناشران اعتبار کار شما را افزایش می‌دهند و مشتریان بالقوهٔ شما را بیشتر متقاعد به خرید محصولتان می‌کند.
در این رابطه Oribe کار فوق العاده‌ای کرده است و رسانه‌ها را در کمپین ایمیلی خود شریک کرده است. شرکت Oribe بسیار خوش شانس بود که توانست از این قدرت اعتبار شبکه‌های اجتماعی برای جذب مخاطب خود استفاده کند.
چند نکته برای استفادهٔ مؤثر اعتبار اجتماعی

  • حواستان به اعتبار اجتماعی منفی باشد.
  • مراقب کلامتان باشید تا مخاطبتان آن چیزی را که می‌خواهید، انجام دهید نه آن چیزی را که نمی‌خواهید.
  • به توصیفات کاربران دقت کنید.
  • بسیاری از کاربران تصور می‌کنند که این بررسی‌ها را خودتان نوشته‌اید و یا از دوستانتان خواسته‌اید که آن‌ّها را بنویسند. پس سعی کنید از کاربران نام دقیق، شغل و حتی عکسشان را بخواهید که همه به این بررسی‌ها اعتماد کنند.
  • از نشان دادن ارقام کم خودداری کنید.
  • درست است که اعتبار اجتماعی بسیار مفید و مهم است، ولی تا وقتی که چیزی برای نشان دادن خود نداشته باشید، از آن استفاده نکنید.
  • اگر مثلاً بنویسید ۵ نفر از این محصول استفاده کرده‌اند، شاید دیگران را به این فکر بیاندازد که این محصول ارزش امتحان کردن را ندارد.



https://www.clickyab.com/blog/%db%b5...c%d8%a7%d8%a8/