خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
حتماً در مورد نرخ تبدیل چیزهایی میدانید؛ در یک بیان خیلی ساده میتوانیم آن را تبدیل کاربر به مشتری معنی کنیم. قبل از اینکه بخواهید نرخ تبدیل سایتتان را بهبود ببخشید، باید یک سری از مفاهیم تبدیل آنلاین را درک کنید. در اینجا میخواهیم به یک سری از نکات سادهٔ نرخ تبدیل اشاره بکنیم تا درک بهتری نسبت به این مفهوم داشته باشید. هدف سایتتان چیست؟ آیا یک سایت تجارت الکترونیکی هستید که میخواهید محصولی را به صورت آنلاین به مشتری خود بفروشید؟ آیا میخواهید اطلاعاتی را به کاربران خود بدهید تا فروش شما با فروش آفلاینتان برابری کند؟ ۱. اولازهمه سعی کنید با یک هدف واضح و مشخص برای سایت خود کارتان را آغاز کنید. در اینجا هدف ما مربوط به تبدیل است. زمانی که هدف خود را مشخص کردید باید صفحههای خاصی را در نظر بگیرید که تبدیلها در آنجا اتفاق میافتد. باید بفهمید که تبدیل قرار است در این صفحه اتفاق بیفتد. این صفحهها را صفحهٔ هدف تبدیل مینامیم. در سایتهای بی ۲ بی ممکن است صفحهٔ هدف تبدیل همان صفحهٔ تشکر برای خرید کاربر باشد، بعدازاینکه خریدشان را ثبت کردهاند. برای سایتهای اطلاعاتی ممکن است همان صفحهٔ ثبت و تأیید مشخصات باشد. ۲. هدفهای منطقی را برای سایت خود انتخاب کنید. به نوع سایت خود و زمینهای که در آن فعالیت میکنید، توجه کنید. اگر زمینهٔ کاری شما مشاوره است پس سعی نکنید سبد خرید داشته باشید و به این هدف هم دستیابید. ۳. سایت شما میتواند چندین هدف تبدیل داشته باشد. فقط باید مطمئن باشید که میتوانید این اهداف را جداگانه و مشخص و واضح از هم تشخیص دهید. ۴. اگر قرار است چندین هدف تبدیل داشته باشید باید صفحههای تبدیل جداگانه نیز برای هرکدام از این اهداف داشته باشید. اگر برای دو هدف یک صفحه داشته باشید، هیچگاه متوجه نخواهید شد که کاربر شما کدام مسیر را رفته که به این اینجا رسیده است و ممکن است نتایج تأثیرگذاری را نبینید. اهداف تبدیل اولیه و ثانویه وبسایت ۵. باید این را در نظر داشته باشید که با وجود داشتن چندین هدف تبدیل، باید یک هدف اصلی تبدیل برای سایتتان در نظر بگیرید. اهداف دیگر باید بهعنوان اهداف ثانویه و در راستای رسیدن به هدف اصلی باشند. شاید این موضوع یکی از چیزهایی باشد که بسیاری از افراد با آن درگیرند. تمام اجزای سایت شما باید در خدمت هدف اصلی تبدیلتان باشند و از آن حمایت کند. این هدف اصلی باعث میشود یک سری جزئیات در خدمتش باشد و با هم هماهنگ شوند. ولی اگر چندین هدف اصلی داشته باشید تمرکز خود را از دست میدهید که همین باعث میشود نرخ تبدیل شما کاهش پیدا کند؛ به همین سادگی. مسیر حرکت: موانع ۶. مسیری که کاربر شما طی میکند تا به هدف تبدیل برسد، قیف تبدیل نام دارد. تقریباً معنای درستی میدهد. این قیف کاربر را مجبور میکند تا به هدف نهایی برسد. همانطور که کاربران در این قیف حرکت میکنند، شاید تصمیم بگیرند که سایت را ترک کنند. این بدین معناست که یک چاله یا چندین چاله در قیف شما وجود دارد و باعث میشود کاربر به هدف و مقصدش نرسد. ۷. صفحههای سایت را میتوان به دو دسته تقسیم کرد: صفحههای فرود: این صفحهها، صفحههای ورودی به سایت شما هستند. باید صفحههای فرود را بر اساس محتوای سایتتان طراحی کنید. صفحههای پاسخگویی: این صفحهها به تمام سؤالات و ابهامات کاربران پاسخ میدهند. صفحههای فروش: این صفحهها از فرآیند فروش پشتیبانی میکند. صفحههای ثبت تبدیل: این صفحهها ورودی قیف تبدیل شما هستند. ۸. حالا بیایید همهٔ اینها را باهم جمع کنیم. در نظر بگیرید که یک سایت بی ۲ سی داریم. وقتی که یک کاربر وارد سایت شما میشود، به یکی از صفحههای فرود شما قدم میگذارد. در سایت شما میچرخد و محصولی را در نظر میگیرد. حالا فرض کنیم که کاربر شما سؤالی دارد یا میخواهد در مورد سیاستهای حملونقلی شما چیزی بداند. این سؤالها همه در صفحهٔ پاسخگویی جواب داده میشود. حالا اگر کاربر شما دربارهٔ فرآیند فروش سؤالی داشته باشد، در صفحهٔ فروش میتوانند به پاسخ خود برسند. وقتی محصولی را انتخاب میکنند و در سبد خرید خود میگذارند، به ورودی تبدیل میرسند. صفحهٔ ورودی تبدیل همانجایی است که فرآیند چک کردن آغاز میشود. وقتی کاربر خرید خود را تکمیل میکنند، به صفحهٔ تشکر و یا همان صفحهٔ هدف تبدیل میرسند. ۹. سعی کنید تمام این صفحههایی را که گفتیم در یک صفحه جا ندهید که صفحههایی زشت و بلندبالا نداشته باشید. چالههای بدقلق ۱۰. به یاد داشته باشید که کاربران به صدها دلیل مختلف ممکن است سایت شما را ترک کنند. بعضی وقتها باید خودتان را بابت این چالهها سرزنش کنید، اما بعضی وقتها نمیشود کاری کرد. ۱۱. اگر کاربران شما محصول یا سرویسی را انتخاب کنند ولی به مرحلهٔ خرید یا همان تبدیل نرسند، باید خود را سرزنش کنید. درواقع به آنها اعتماد لازم را ندادهاید که به جلو حرکت کنند و تصمیم خود را بگیرند. بازدیدکنندگان خود را دنبال کنید ۱۲. داشتن وبسایت خیلی خوب است، اما داشتن وبسایت با قابلیت پیگیری فوقالعاده است. ابزارهای مختلفی وجود دارد که اطلاعات بسیاری را در مورد بازدیدکنندگانتان به شما میدهد. اطلاعاتی کههاست وبسایتتان به شما میدهد را فراموش کنید و کافی است یک سری ابزارهایی همانند Google Analytics را که رایگان هم هستند، نصب کنید. نرخ تبدیل سایتتان را محاسبه کنید ۱۳. نرخ تبدیل پایه برابر است با تعداد افرادی که در یک بازهٔ زمانی مشخص از شما خرید میکنند تقسیم بر تعداد کسانی که از سایت شما بازدید میکنند. مثلاً اگر ۲۰۰۰ نفر از سایت شما بازدید کردهاند و ۱۰۰ خرید را در سایتتان ثبت کردهاید، نرخ تبدیل شما میشود ۵٪. ارزش تبدیل ۱۴. باید حساب کنید که با هر خرید و پرداخت تمام هزینهها چقدر برای شما سود میماند. حساب اعداد و ارقام را داشته باشید. پرداختها در کمپینهای پرداخت به ازای کلیک چگونه است؟ ۱۵. این موضوع بستگی به ارزش تبدیلی است که در بالا در مورد آن صحبت کردهایم. در مثالی که در بالا آوردهایم شما ۲۰۰۰ بازدیدکننده داشتهاید که به ۵۰۰۰ دلار سود میانجامد. باید برای این ۲ هزار نفر چقدر هزینه کنید؟ بیشتر سایتها ۲۰٪ از سود خود را برای جذب مشتری بیشتر هزینه میکنند که در این مثال هزار دلار در ماه را برای جذب مشتری بیشتر هزینه میکنند. https://www.clickyab.com/blog/%d9%86...7%d9%88%d9%84/
در مطلب قبلی به ۱۵ نکته اول در خصوص افزایش و بهبود نرخ تبدیل آنلاین پرداختیم. در این مطلب، به ادامه گزینهها خواهیم پرداخت. به ازای هر کلیک چقدر باید هزینه کنید؟ ۱۶. فهمیدیم که میتوانیم هزار دلار در ماه برای بازاریابی سایت خود هزینه کنیم. به یاد داشته باشید که این سود برای ۲ هزار کاربر برای سایت شماست. پس برای به دست آوردن چنین ترافیکی چقدر باید هزینه کنیم. بودجهٔ به دست آورده را بر روی تعداد بازدیدکنندهها تقسیم کنید؛ که برای مثال میشود ۰.۵ به ازای هر کلیک. میتوانیم به ازای هر کلیک مبلغ بیشتری را هزینه کنیم؟ ۱۷. فرض کنیم در یک بازار رقابتی هستید و میخواهید به ازای هر کلیک ۱ دلار هزینه کنید. پس برای ۲ هزار بازدیدکننده باید ۲ هزار دلار هزینه کنید. چگونه رقبای ما مبلغ بیشتری را به ازای هر کلیک هزینه میکنند؟ بیایید نگاهی به دلایل این موضوع بیندازیم: ۱۸. ممکن است که رقبای شما بهدرستی در مورد این قضیه حسابوکتاب انجام ندادهاند. ۱۹. یا اینکه رقبای شما قادر هستند سود خود را به ازای هر محصولی که میفروشند، زیاد کنند. ۲۰. یا رقابت خود را شامل سفارشهای آینده و تکرار کسبوکار از مشتری تا محاسبات قرار دادهاند. جذب مشتری در برابر جذب سفارش ۲۱. همیشه امیدوار هستید که سفارشات متعددی را از یک مشتری ببینید. تا به الان از سود یک سفارش مشخص میکردیم که چقدر پول کاسب میشویم. بهجای یک سفارش میتوانید از میانگین سفارشهای یک مشتری در محاسبات خود استفاده کنید. مثلاً یک مشتری در سال بهطور متوسط سه سفارش را در سایت شما ثبت میکند. اگر شما از هر سفارش ۵۰ دلار را کاسب میشوید، پس برای ۳ سفارش ۱۵۰ دلار کسب میکنید. به یاد داشته باشید که شما فقط ۱ دلار را برای گرفتن سفارش اول هزینه میکنید. ۲۲. جنبهٔ مثبت این قضیه هزینهٔ کمتری است که به ازای هر سفارش صرف میشود و جنبهٔ منفی آن قرار دادن پایه و اساس محاسبات خود بر اساس فرضیات و تخمینها است. شاید حدس و گمانها بتوانند به شما کمک کنند ولی خب آنها فقط حدس و گمان هستند. جنبهٔ منفی سایتهای تولید محتوا ۲۳. در مورد سایتهایی که کالا نمیفروشند، قضیه به همین سادگی نیست. بیایید مثالهای قبلی را دوباره بررسی کنیم فقط این بار دیگر فروش آنلاین نداریم. در اینجا سعی داریم از کاربران ایمیل و شماره تماس آنها را بگیریم. در این قضیه اعداد تبدیل ما به این شکل بود: ۲۴. در سایتهای اینچنینی خریدها آفلاین انجام میشود. پس مثلاً از ۲۰۰۰ نفری که از سایت دیدن میکنند چند نفر ممکن است بروند و خرید را خود قطعی کنند. طبق گفتهٔ صاحبان سایت حدود ۱۰ نفر از این افراد تبدیل به مشتری میشوند. تفاوت بین نرخهای خروج و پرش نرخ خروج درصد بازدیدکنندگانی است که به صفحهٔ فرود شما میآیند ولی بدون چرخ و جستوجو در سایت، آن را ترک میکنند. نرخ پرش میتواند بر اساس هر صفحه یا در کل سایت محاسبه شود. نرخ پرش به شما میگوید صفحههای فرود و سایت شما برای کاربرانی که بهطور اتفاقی وارد سایت شما میشود، چقدر خوب عمل میکند. اینها افرادی هستند که بیش از ۳ ثانیه را صرف یک سایت نمیکنند. یا میتوانید آنچه را که به دنبال آن هستند را به آنها بدهید و یا اینکه سایت را ترک میکنند و به سراغ سایت بعدی میروند. ۲۵. نرخ خروج درصد بازدیدکنندگانی است که سایت شما را پس از جستوجو در چند صفحه، ترک میکنند. ۲۶. بعضی افراد دوست دارد صفحههای سایت خود را بر اساس نرخ پرش بهینه کنند و بعضی از افراد دوست دارند این کار را بر اساس نرخ خروج انجام دهند؛ اما قبل از هر کاری به صفحههای فرودی نگاه کنید. این صفحهها بیشترین بازدیدکننده را در سایت شما دارد. اگر هرکدام از این صفحهها در لیست بالاترین نرخ پرش شما هستند، پسازاین صفحهها بهینهسازی خود را آغاز کنید. اگرنه به صفحههایی که بالاترین نرخ خروج را دارند نگاه کنید و کار را از آنجا آغاز کنید. نرخها و درصدهای دیگری هم هستند که میتوانید به آنها توجه کنید. ۲۸. متوسط مدتزمانی که بازدیدکننده بر روی هر صفحه از سایت شما صرف میکند. مسلماً دوست دارید کاربران زمان بیشتری را در سایت شما باشند. اصولاً زمان بیشتر نشاندهندهٔ علاقهٔ بیشتر است. ۲۹. متوسط ترافیک سایت شما از منابع مختلف. مثلاً ممکن است بازدیدکنندههایی که از طریق گوگل وارد سایت شما میشوند بیشتر از بازدیدکنندههای باشد که از MSN وارد سایت میشوند. ۳۰. برای هر منبع ترافیکی، مقدار زمانی را که کاربران صرف سایت شما میکنند را اندازه بگیرید و مقایسه کنید. مثلاً ممکن است ترافیک حاصل از گوگل زمان بیشتری را نسبت به یاهو صرف سایتتان کنند. ۳۱. برای هر منبع ترافیکی، نرخ پرش را اندازه بگیرید. نرخ پرش بالا برای یک منبع خاص میتواند نشاندهندهٔ این باشد که سایت شما با کاربران آن منبع خیلی همخوانی ندارد. آیا نرخ تبدیلتان کمتر از ۱۰٪ است؟ آیا برای افزایش نرخ کمپین و تبدیل سایت به کمک احتیاج دارید؟ آیا به سرویسهای بهینهسازی صفحههای فرود نیاز دارید؟ آیا مولدهای تجارت الکترونیکی وبسایت شما میتواند بار تمام فروش شما را به عهده بگیرد؟ آیا مولدهای سایت شما میتواند انگیزهٔ لازم برای خرید آفلاین را ایجاد کند؟ https://www.clickyab.com/blog/%db%b3...-%d8%af%d9%88/
مشاهده قوانین انجمن