هزاران راه و همچنین ابزارهای مختلفی برای افزایش نرخ تبدیل وب سایت‌ها و صفحه‌های فرود شما وجود دارد. در اینجا می‌خواهیم پرکاربردترین و مفیدترین ابزارها را برای افزایش نرخ تبدیل به شما معرفی کنیم.
گفت‌وگوی زنده

گفت‌وگوی زنده همان نسخهٔ آنلاین فروشندهٔ مغازه است. این کار راه بسیار خوبی برای برقراری ارتباط با بازدیدکنندگان و کمک به آن‌ها دربارهٔ مشکلاتشان است. اگر می‌خواهید این قابلیت را به وب‌سایت خود اضافه کنید، بهتر است اول به هدف خود در مورد گفت‌وگوی زنده فکر کنید؛ آیا با این کار درک کاربران و بازدیدکنندگان سایتتان را بالا می‌برید و یا برای انجام عمل خاصی به آن‌ها کمک می‌کنید؟ پاسخ به این پرسش‌ها به شما کمک می‌کند تا بفهمید چگونه این قابلیت را در وب‌سایت خود اجرا کنید. مثلاً اگر می‌خواهید فروش محصولات خود را در یک فروشگاه آنلاین افزایش دهید، بهتر است پنجرهٔ گفت‌وگو را در صفحهٔ محصولات قرار دهید و با یک متن به آن‌ها نشان دهید که آمادهٔ کمک به آن‌ها هستید.

Olarkابزار خوبی است که می‌توان برای چت زنده استفاده کرد. استفاده از این ابزار بسیار راحت است و فقط احتیاج به یک کد جاوا اسکریپت و قرار دادن در فوتر دارد. سپس می‌توانید جای این پنجره را تغییر دهید. هدف از این کار بهبود درک نیازهای کاربران است.
نقشهٔ حرارتی

نقشهٔ حرارتی همان رفتار کاربران در هنگام بازدید از سایت شماست. با استفاده از این نقشه می‌توانید درک بهتری از رفتار کاربران داشته باشید.ببینید که به چه چیزی بیشتر علاقه دارند و تمرکزشان بیشتر بر روی چه مطالبی است.
به مثال‌های زیر توجه کنید:

از نقشهٔ گرمایی زیر به این نتیجه می‌رسیم که کاربران بیشتر به مواردی توجه می‌کنند که در سبد خرید آن‌ها وجود دارد. همچنین می‌توانیم متوجه شویم که کاربران به نرخ خرید و سیاست‌های حریم خصوصی توجه دارند. تمام این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر با کاربران ارتباط برقرار کنید و شرایط مناسبی برای آن‌ها به وجود بیاورید. مثلاً می‌بینیم که وقتی کاربران سبد خرید خود را بررسی می‌کنند، دوست دارند به محصولات مردانه هم نگاهی بیندازند. پس می‌توان این شرایط را راحت‌تر برای آن‌ها مهیا کرد.

در نقشه گرمایی بالا می‌بینیم که کاربران بیشتر به پاراگراف‌های ابتدایی توجه می‌کنند. این قضیه مشخص می‌کند که باید نکته‌های مهم و حرف اصلی خود را در همان ابتدای مطلب خود بیان کنیم.
همچنین در قسمت راست صفحه می‌توانیم مطالب بیشتری را در مورد سایت یا برند خود قرار دهیم. پس همان‌طور که می‌بینید اطلاعات زیادی را می‌توانیم از نقشه‌های گرمایی کسب کنیم.
تحقیق دربارهٔ مشتری

تحقیق دربارهٔ بازار یا مشتری به شما که صاحب کسب‌وکاری هستید، اجازه می‌دهد که ذهن کاربر یا بازدیدکنندهٔ خود را بهتر درک کنید. به شما این بینش را می‌دهد که بفهمید به چه چیزی فکر می‌کنند، چه حسی دارند و می‌خواهند چه‌کاری انجام دهند. پاسخ به این سؤال‌ها بسیار مهم و حیاتی است و اگر به‌طور مؤثری استفاده شوند می‌توانند مقدار زیادی نرخ تبدیل را افزایش دهند.
یکی از راه‌های انجام این تحقیق و جستجوها استفاده از User testing است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد به افراد مشخصی وجهی پرداخت کنید و به ازای آن از آن‌ها بخواهید کارهایی را بر روی سایتتان انجام دهند؛ فعالیت‌های آن‌ها ثبت می‌شود و یادداشت‌هایی هم بر اساس تجربیات خود در سایت شما در اختیارتان قرار می‌دهند. این‌گونه متوجه می‌شوید افراد بیشتر به چه چیزهایی توجه می‌کنند، از چه چیزهایی خوششان می‌آید، چه چیزهایی را دوست نداشتند و بر روی چه چیزهایی بیشتر کلیک کرده‌اند. نکتهٔ خوبی که این تست دارد این است که پیش‌زمینه‌ای در مورد رفتار کاربر و طرز فکر او در مورد سایتتان به دست می‌آورید.
نظرسنجی‌ها هم می‌تواند راه بسیار خوبی برای پی بردن به تفکر و عقیدهٔ کاربر است. Qualaroo نظرسنجی‌های آنلاین را ارائه می‌دهد که صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند به کمک آن‌ها کاربران خود را بهتر بشناسند. سؤال‌هایی که در این نظرسنجی‌ها پرسیده می‌شود بسیار خاص است.
اهداف رفتاری

منظور از اهداف رفتاری این است که محتوای خاص و یا عملی خاصی را بر اساس رفتار مخاطبان خود در وب‌سایتتان انجام دهید. این مفهوم به ما می‌گوید که همهٔ کاربران و بازدیدکنندگان وب‌سایت‌ها متفاوت‌اند.
استارتاپ جدیدی به نام Vero سعی می‌کند اهداف رفتاری را با ایمیل انجام دهد. آن‌ها ایمیل‌هایی را بر اساس رفتارهای کاربران که بر روی سایت داشته‌اند برای آن‌ها می‌فرستند. مثلاً اگر فردی از کشور امریکا مشترک سایت شد، ایمیلی متفاوت با فردی که از استرالیا مشترک سایت می‌شود، فرستاده می‌شود.
تجزیه‌وتحلیل‌های دقیق‌تر به شما می‌گوید کدام پیام‌ها بیشتر بر روی نرخ تبدیل شما اثر می‌گذارد. این‌گونه می‌توانید سایت و کمپین ایمیلی پویا داشته باشید که بر اساس رفتارهای فردی بهینه‌سازی می‌شوند.
با استفاده از این نکته‌ها و ابزارها می‌توانید در بهبود نرخ تبدیل خود قدم بردارید و مطمئناً نتایج بهتری را کسب کنید.



https://www.clickyab.com/blog/%d8%a7...db%8c%d9%84-2/