اهمیت وجود یک صفحه خوب و مناسب بر همه مشخص و واضح است. در واقع نمی‌توانید در زمینه بازاریابی آنلاین فعالیت کنید و کمپین‌های آنلاین PPC خوب داشته باشید ولی صفحه فرود نامناسبی داشته باشید یا اصلاً از آن استفاده نکنید؛ بنابراین بهینه‌سازی صفحه فرود می‌تواند نرخ تبدیل بالاتری برای کسب‌وکارها فراهم کند که این اتفاق با رعایت قوانین خاصی امکان‌پذیر خواهد بود.
اما گاهی افراط در پیاده‌سازی برخی از این قوانین می‌تواند نتیجه معکوس به همراه داشته باشد و به جای اینکه نرخ تبدیل بالاتری برایتان فراهم کند، کمتر از چیزی که انتظار دارید بازدیدکنندگان صفحه فرود به مشتری تبدیل شوند. به همین دلیل می‌خواهیم به برخی از این قوانین که می‌تواند افراط در آن‌ها خطرناک باشد اشاره کنیم.
۱: کوتاه و اجمالی نگه داشتن کپی‌ها

در بسیاری مواقع قانع کردن افراد و تیم‌ها برای کوتاه نگه داشتن متن‌ها و عناوین (کپی‌ها) کار سختی است. در واقع باید به این موضوع که حذف زوائد نوشتاری می‌تواند به بالاتر رفتن نرخ تبدیل کمک کند باور داشته باشیم. از طرف دیگر به این موضوع هم دقت کنید که حذف بیش از حد نوشته‌ها و مطالب می‌تواند به سردرگمی مشتری منجر شود. در واقع وقتی مشتری اطلاعات کافی و لازم را به مقداری که نیاز دارد به دست نیاورد نمی‌تواند تصمیم درستی در مورد خرید محصول یا استفاده از خدماتتان بگیرد. اگر می‌خواهید از مطالب نوشتاری خود کم کنید حتماً راه‌های فیزیکی دیگری مثل تلفن یا ایمیل را در نظر بگیرید تا در صورت لزوم مشتری‌تان از آن‌ها استفاده کند.
۲: حذف کردن یا کم جلوه دادن منوهای راهبری

همین‌طور که در مورد طراحی یک صفحه فرود می‌دانید، این طراحی می‌تواند خارج از قالب اصلی سایت بوده و به صورت خاص و مجزا طراحی شود بنابراین شاید اشاره کردن به منوهای اصلی سایت چندان مهم نبوده و در طراحی از آن‌ها استفاده نکنید؛ اما گاهی اصلاً اشاره نکردن به موارد اصلی منوها شاید در کسب اعتماد مشتری اثر معکوسی داشته باشد. پس بد نیست که به برخی از بخش‌های اصلی منوهایتان اشاره کنید یا گزینه‌ای برای بازدید از سایت اصلی داشته باشید.
۳: اضافه کردن نمادهای اعتماد

وجود نمادهای اعتماد و مستنداتی که بتواند به مشتری کمک کند تا بهتر و بیشتر به شما اعتماد کند یکی از مواردی است که باید در صفحه فرود به آن توجه کنید و در طراحی صفحه خود باید جایی برای آن‌ها در نظر بگیرید؛ اما تعداد زیاد این موارد می‌تواند مشتری را اذیت کند و نتیجه معکوس داشته باشد. در طراحی بسیاری از صفحه‌های فرود دیده شده که متن‌هایی برای اشاره به این مستندات و مدارک به همراه لینک به صفحه یا سایت آن‌ها می‌تواند مؤثرتر و بهتر عمل کند. می‌توانید به جای اینکه لوگو یا عکس همه مدارک امنیتی و ویژه خود را در صفحه فرود بگذارید، از لینک‌هایی به آن‌ها در سایت خودتان یا سایت اصلی مدارک کسب شده استفاده کنید.
۴: استفاده از گفته‌های مشتریان یا لوگوی همکاران تجاری

در کمپین‌های بزرگ ‌B2B ارتباط برقرار کردن با مشتری با استفاده از گفته‌های سازمان‌های دیگر یا حتی به نمایش گذاشتن لوگوهای همکاران تجاری‌تان می‌تواند روی مشتری جدیدتان اثر خوبی به جای بگذارد. بدترین کاری که در این مورد می‌توانید انجام دهید این است که اولاً از تعداد زیادی از این موارد استفاده کنید و دوم اینکه لوگوهایی که استفاده می‌کنید به هیچ سایت یا منبعی وصل نباشند و مشتری نتواند سندیت آن‌ها را درک کند. چون نشان دادن تعداد زیادی لوگو بدون اینکه کاری انجام شده باشد نه سخت است و نه هزینه زیادی دارد. پس باید مشتری جدید شما با بهینه‌ترین حالت و در عین حال مطمئن‌ترین شرایط روبرو شود
۵: تشویق مشتری با استفاده گرافیک، تماس با شما و …

استفاده از المان‌های تشویق کننده و در عین حال محرک می‌تواند برای مشتری جدید شما می‌تواند بسیار انگیزه‌بخش باشد. بسیاری از مشتریان بدون اینکه همه محتوایت صفحه فرود را بخوانند معمولاً فرم‌ها را پر می‌کنند تا از مواردی که شما به آن‌ها پیشنهاد کردید استفاده کنند. اگر این اتفاق به شیوه دیگر بیفتد یا توضیحات شما در صفحه با نتیجه‌ای که مشتری انتظار داشته باشد خیلی متفاوت باشد نرخ تبدیل شما در کوتاه مدت افت خواهد کرد. باید مطمئن شوید که مشتری همه اطلاعات لازم را قبل از اینکه اقدامی برای رسیدن به هدفش انجام می‌دهد به دست آورده باشد.
استفاده از این قوانین مثل شمشیر دو لبه است که می‌تواند هم خوب و هم بد باشد؛ بنابراین تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا بهینه‌ترین حالت در ارائه خدمات را برای مشتری فراهم کنید.



https://www.clickyab.com/blog/%d8%a8...f%db%8c%d9%84/