برنامه‌ریزی و انجام یک تست خوب به پارامترهای مختلفی وابسته است که یکی از آن‌ها شیوه اجرا و ابزار مورد استفاده است. ابزارهای زیادی در سطوح مختلف عملکرد برای انجام این تست وجود دارد که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. برخی از آن‌ها به شما در نمایش رندم بخش‌های مختلف صفحه مورد نظر کمک می‌کنند و برخی دیگر در شبیه‌سازی‌ها می‌توانند کمک کننده باشند. این ابزارها انجام آزمایش را برای شما ساده‌تر می‌کنند اما اجباری به استفاده از آن‌ها ندارید.
برای اینکه بتوانید تست A/B خود را به خوبی انجام دهید در این مطلب به ۳ روش از روش‌های موجود می‌پردازیم.
ساخت یک صفحه فرودهای یکتا و دنبال کردن ترافیک ورودی

اگر روشی برای دنبال کردن نرخ کلیک روی CTA صفحه فرود موجود خود ندارید یا نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر از صفحه‌های فرود مختلف استفاده کنید و ترافیک ورودی به هر صفحه را به صورت مجزا بررسی نمایید. تا زمانی که هر صفحه فرود شما فقط یک CTA دارند و تنهای کاری که بازدید کننده برای افزایش نرخ تبدیل شما می‌تواند انجام دهد، کلیک روی CTA است می‌توانید این شیوه آزمون را در نظر بگیرید.
ساخت یک صفحه فرود مشابه با چند CTA متفاوت

این روش برای به آزمون گذاشتن CTA در یک زمان سریع بسیار روش مناسبی است. از صفحه فرودی که طراحی کرده‌اید یک کپی گرفته و فقط و فقط CTA آن را تغییر دهید. به این ترتیب می‌توانید CTA مورد نظرتان را در یک بازه زمانی مناسب ولی سریع آزمایش کنید. بهتر است اگر دو صفحه طراحی می‌کنید، بازدید کنندگانتان را هم به دو گروه تقسیم کنید و به صورت مساوی این صفحه‌ها را به مشتریانتان ارائه کنید و ببینید کدام CTA بهتری بازخور را به دست می‌آورند.
یک صفحه فرود یکتا و چند CTA در زمان‌های مختلف

این روش کمی زمان‌گیر است و احتمال خطای آن بالا. در این روش شما CTA همان صفحه اصلی را در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌دهید. به این صورت که در یک بازه زمانی CTA شماره ۱ را مشتریان می‌بینند و به آن عکس‌العمل نشان می‌دهند، در بازه زمانی بعدی، CTA شماره و ۲ را به نمایش می‌گذارید و به همین شکل ادامه می‌دهید. در پایان هر بازه زمانی، تعداد بازدید از صفحه و تعداد کلیک‌ها را جمع‌آوری کرده و محاسبه می‌کنید. هر عددی که بیشتر بود همان CTA را انتخاب کنید؛ اما با توجه به اینکه همیشه کمپین‌ها یک بازه زمانی محدودی دارند، ممکن است به علت کند بودن این روش، در بازه زمانی مورد نظر نتوانید از آن استفاده کنید.

مهم نیست که چقدر مخاطب دارید یا چه مقدار در دنیای آنلاین مارکتینگ تجربه کسب کرده‌اید، همیشه باید تست‌های A/B یکی از گزینه‌های شما برای انجام دادن باشند.


https://www.clickyab.com/blog/%da%86...c%d9%85%d8%9f/