علم و دانش بازاریابی در سال‌های اخیر و با رشد فناوری‌های آنلاین گرایش زیادی به سمت inbound marketing پیدا کرده است. بازاریابی دیگر به مفهوم گذشته خود که همان فرستادن پیام برای مشتری به امید اینکه این پیام به دست مخاطب درست برسد نیست و تغییر کرده است. این گرایش به سمتی است که بازاریابی مفهوم جدیدی از خدمات را ارائه کرده است. این خدمات به معنی حضور به‌موقع در مقابل مشتری با اطلاعات کافی و درزمانی که مشتری به دنبال محصول یا خدمت خاصی است معنی می‌شود. به زبان ساده‌تر، زمانی در مقابل مشتری حاضر شوید که او نیاز به استفاده از خدمات دارد.
بازاریابی بر اساس موتورهای جستجو و کلمات کلیدی یکی از این روش‌هاست که از مدت‌ها قبل مورد توجه بوده. اینکه شما باید محتوایی داشته باشید که به صورت بهینه شده از طریق موتورهای جستجو در اختیار مشتری قرار بگیرد یک اصل است؛ اما در مورد تبلیغات کلیکی یا همان PPC چه؟ این نوع از تبلیغات مزایای بسیاری زیادی دارند که می‌توانید با استفاده درست از آن‌ها بازدیدکننده یا متقاضی را آنجایی که به اطلاعات نیاز دارد پیدا،‌ جذب و به مشتری تبدیل کنید

به همین دلیل می‌خواهیم به ۴ دلیلی که شما باید روی تبلیغات PPC سرمایه‌گذاری کنید بپردازیم:
کمک‌کننده‌ای برای کمپین‌های SEO

یکی از دغدغه‌های همیشگی مدیران سایت‌ها بحث بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا SEO است. ابزاری که باید سایت را برای استفاده درست از آن آماده کرد و فرآیندی که بلند مدت بوده و ماه‌ها و شاید سال‌ها برای رسیدن به نتیجه دلخواه باید برای آن تلاش کرد. خوشبختانه این موضوع در مورد PPC صدق نمی‌کند. اگر شما تازه در مورد SEO فعالیت خود را شروع کرده‌اید و هنوز نتیجه دلخواه را کسب نکرده‌اید، می‌توانید با استفاده از PPC در صفحه‌هایی که نتیجه مورد نظرتان است ظاهر شوید و ترافیک مورد نظر را از طریق کلیک روی این بنرها به دست آورید. PPC بر اساس کلمات کلیدی که شما مد نظرتان است کار می‌کند. شما تعیین می‌کنید وقتی جستجو کننده‌ای کلمه کلیدی مورد نظر شما را جستجو کرد و به صفحه سایتی رسید که نتیجه مورد نظرش در آنجاست، تبلیغ شما هم نمایش داده شود؛ بنابراین خیلی هدفمند به مشتری خود رسیده‌اید. هر چه مشتری شما هدفمندتر به سایت یا صفحه فرود مورد نظر شما برسد احتمال اینکه نرخ تبدیل بالاتری پیدا کنید بیشتر است.
جای برندتان خالی نماند

اگر کمی به گزینه بالا توجه کنید،‌ رقیبان کسب‌وکار شما هم با استفاده از همین استراتژی می‌توانند در همان صفحه‌ای ظاهر شوند که شما هم آنجا هستید. حتی اگر کمی بدبینانه هم نگاه کنیم، تبلیغ رقیبتان می‌تواند بالای تبلیغ شما به نمایش درآید؛ بنابراین اگر از تبلیغات PPC استفاده نکنید و مشتری را جایی که باید ملاقات نکنید مطمئن باشید رقیبتان چنین کاری می‌کند و برند شما جایی که باید باشد غیبت خواهد داشت.
گزینه های هدف‌گیری بیشتری دارید

یک کمپین PPC زمانی فعال خواهد شد که شما مشخص برای چه گروهی از مشتریان باید تبلیغ شما به نمایش درآید. طبیعتاً زمانی که این کار را می‌کنید تلاش دارید تا گروه مناسب و درستی از مخاطبین را هدف‌گیری کنید تا نتیجه بهتری هم بگیرید. این هدف‌گیری با مشخص شدن کلمات کلیدی صورت می‌گیرد. همچنین از گزینه‌های دیگری هم که با آن روبرو هستید،‌ کلمات کلیدی منفی یا کلمات کلیدی که نمی‌خواهید با جستجو شدن آن‌ها تبلیغ شما به نمایش درآید، محل جغرافیایی، زبان و حتی دستگاه نمایش دهنده است. همه این موارد می‌توانند به شما کمک کنند تا مشتری خودتان را از میان انبوه افرادی که در اینترنت می‌گردند را پیدا کنید.
قابلیت اندازه‌گیری

برخلاف کانال‌های دیگر بازاریابی، کمپین‌های PPC قابل اندازه‌گیری بوده و می‌توانید نتایج حاصل از آن را به صورت ملموس بسنجید. موتورهای جستجو نتایج جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر شما را ارائه می‌کنند و شما می‌توانید بفهمید با استفاده از کدام کلمات کلیدی بیشتر دیده شده‌اید یا برعکس؛ تعداد کلیک‌ها، نرخ تبدیل و فعالیت‌های دیگر مشتری که از طریق بنر تبلیغاتی شما صورت گرفته هم کاملاً قابل بررسی و مشاهده است. برای اینکه کمپین PPC و به طور کلی کمپین بازاریابی موفقی داشته باشید باید از ابزارهای سنجش به خوبی و درستی استفاده کنید. پس اطلاعاتی که روزانه از طریق این ابزارها تولید می‌شود را جمع‌آوری کرده و به درستی آن‌ها را تحلیل کنید.
سرمایه‌گذاری روی کمپین‌های PPC این روزها به یک باید تبدیل شده. بایدی که غفلت از آن نه تنها فضا را برای رقیبانتان بازتر می‌کند بلکه ممکن است حتی به حذف شما از جایی که هستید منجر شود.


https://www.clickyab.com/blog/%d8%aa...7%d8%b1%db%8c/