بیشتر افرادی که وبسایت داشته و در اصطلاح وب مستر نیستند، چیزی از سئو نمیدانند و همیشه نسبت به آن ترس دارند! حتی برخی از توسعه دهندگان نرم افزار، نزدیک آن هم نمی شوند. سئو در واقع “جادوی سیاه”، “هنر تاریک” و “شبه علم” نامیده می شود، زیرا اگر شما به خوبی آن را آموخته و پیاده کنید، در تمامی جستجوهای گوگل برنده خواهید بود؛ البته این خواسته همه است. البته شما با خواندن این پست به طور کامل به مباحث سئو مسلط نخواهید شد، اما در نظر داشته باشید که رعایت این 7 نکته، جایگاه وبسایت شما را در نتایج جستجوی گوگل، به طور اساسی بالا می برد. سعی کنید دامنه ای را برای وبسایت خود انتخاب کنید که نزدیکترین حالت به تجارت شما را دارد. یکی از مهمترین چیزهایی که الگوریتم های رتبه بندی گوگل به آنها توجه میکند، نام دامنه وبسایت شماست. اگر نام دامنه شما di4jel7.net باشد، گوگل نمی داند چه تصمیمی بگیرد و یا چگونه در جستجوها به شما رتبه بدهد و واقعا سردرگم میشود. حتی اگر شما توضیحات درست و کاملی برای آن در نظر بگیرید، دامنه شما مد نظر قرار می گیرد. در این رابطه، بهترین حالت برای دامنه شما، انتخاب نامی با 8 کاراکتر است. البته گوگل به کمتر از این هم توجه ویژه ای دارد. دقت کنید که اگر نام دامنه شما بلند است، اما دقیقا با محتوای وبسایت شما هماهنگ است، طول دامنه اهمیت زیادی نداشته و تاثیر خود دامنه بیشتر خواهد بود. از ابزار Google Webmaster استفاده کنید. گوگل برای کمک به شما برای استفاده از گوگل، ابزاری را تهیه کرده است. این ابزار به شما کمک میکند تا بدانید که وبسایت شما و محتوای آن، به چه شکل در گوگل آمده و وضعیت آن چگونه است. GWT یا همان Google Webmaster Tools در عین آسانی، اطلاعات دقیق و جالبی را در اختیارتان قرار می دهد. به گوگل نقشه وبسایت خود را بدهید. اگر از وردپرس یا هر سرویس مدیریت محتوای دیگری استفاده می کنید، گزینه ای در آنها تعبیه شده است که می توان با استفاده از آن، نقشه وبسایت را به گوگل شناساند (معمولا به شکل sitemap.xml است). از این گزینه استفاده کرده و آن را در Google Webmaster خود وارد نمایید. اینکار بسیار آسان بوده و همانند زمانیست که قصد دارید، گوگل را به خانه (وبسایت شما) خودتان دعوت کنید و همه جای آن را به گوگل بشناسانید. مطمئن شوید که وبسایت شما در گوشی های موبایل و تبلت ها به خوبی نمایش داده می شود. شاید تابحال عبارت mobilegeddon را شنیده باشید. دقت کنید گوگل خیلی وقت است که به دلیل افزایش کاربران موبایلی، به میزان هر چه بهتر نمیش وبسایت ها در دستگاه های موبایل، اهمیت ویژگی داده و برایش مهم است. خوشبختانه، گوگل ابزار آسانی را در اختیار همه قرار داده است تا بتوانید وبسایت خود را بررسی کنید که آیا به خوبی در موبایل ها نمایش داده می شود یا خیر. به این بخش رفته و وبسایت خود را بررسی نمایید. اگر در موبایل ها به خوبی نمایش داده نمی شود، هر چه سریعتر آن را درست کنید. از گواهینامه های امنیتی HTTPS/SSL استفاده کنید. گوگل اخیرا از پروژه “مرور وبسایت های امن” رونمایی کرده است و در رتبه بندی خود، به آن توجه خاصی دارد. گوگل به صراحت اعلام کرده است که هر چه وبسایت شما ایمن تر باشد، در نظر گوگل اهمیت بیشتری دارد و اعتبار آن بیشتر است. هر روز وبسایت را بروز کنید. بالاترین سیگنالی که می تواند توجه گوگل را به وبسایت شما جلب کند، محتوای خوب، یکتا و برنامه ریزی شده است. محتوای خوب چگونه است؟ متحوای واضح و شفاف، استفاده از عکس، فایل های صوتی و تصویری، نظرات کاربران و متحوای فراخوانی شده از وبسایت های دیگر، همه و همه در نوشتن محتوای خوب موثر هستند. اما مهمترین نکته د نوشتن محتوای خوب، کپی نبودن آن از جایی دیگر و یکتا بودن متن است. به هیچ عنوان سعی نکنید که از وبسایت های دیگر مطلبی را کپی کنید، گوگل به شما رتبه منفی می دهد. متن ها را در مرتبط ترین حالت ممکن با موضوع پست خود نوشته و از کلمات کلیدی در آن بهره ببرید. صبور باشید. شما همه کارها را انجام دادید. پس منتظر نتیجه بمانید و پا پس نکشید! سخترین بخش رتبه بندی در سئو، منتظر ماندن برای قرار گرفتن وبسایت شما در سیستم رتبه بندی گوگل است. یکی از اشتباهات رایج صاحبان وبسایت ها، و البته توقعات بیجای آنها، این است که تصور می کنند با انجام تغییرات به اصطلاع سئو بروی وبسایت، بلافاصله نتیجه مطلوب را مشاهده می کنند. دقت کنید که، پس از انجام تغییرات، الگوریتم های شناسایی گوگل زمان بده تا این تغییرات را بررسی کرده و به شما رتبه بدهد. پس یکی از مهمترین بخش ها در سئو، صبور بودن است و انتظار معجزه نداشته باشید. تلاش خود را در بهبودی وبسایت خود انجام داده و سپس منتظر بمانید که گوگل به سراغ وبسایت شما آمده و تغییرات را بررسی نماید.


https://www.clickyab.com/blog/7%d9%8...3%d8%a6%d9%88/