10 دلیل داشتن استراتژی بازاریابی دیجیتال:

1- جهت و هدف خاصی نداریم:

شرکت هایی وجود دارند که هیچ استراتژی دیجیتالی ندارند و نمی توانند هدف استراتژیک واضحی برای چیزی که قصد دارند بدان دست یابند برای خود تعیین نمایند. اگر ما نیز هدف واضحی با اهداف بازاریابی دیجیتال SMART نداریم به احتمال زیاد منابع کافی برای رسیدن به این اهداف نداریم و نمی توانیم این ها را بر اساس گزینه های آنالیتیکی تجزیه و تحلیل کنیم.

2- مخاطبین آنلاین و سهم بازار را نمی شناسیم:

اگر نتوانیم مطالعات و تحقیقات خوبی داشته باشیم ممکن است تقاضای مشتریان برای خدمات آنلاین را به درستی درک نکنیم و اهمیت آن را نادیده بگیریم. شاید مهم تر از همه این باشد که از بازار آنلاینی که در آن حضور داریم درک کاملی نداریم. موارد متعدد و متفاوتی در پروفایل مشتریان و رفتار آن ها، رقبا، گزاره های ارزشی و گزینه های بازاریابی وجود دارد.
ابزارهای عالی برای درک سطح تقاضای مشتری در اختیار افراد قرار دارد. می توانیم به کمک گوگل کیورد پلنر search gap analysis را انجام دهیم. در این شرایط می توانیم نیت جستجوکننده را درک کنیم و ببینیم چه چیزی آن ها را به سمت سایت جذب کرده است. همچنین می توانیم تعداد افرادی که به محصولات و خدمات ما علاقه مند هستند را درک نماییم.


3- رقبای فعلی و تازه کار ممکن است سهم بازار را از آنِ خود کنند:

اگر نتوانیم منابع کافی برای بازاریابی دیجیتال اختصاص دهیم یا از رویکرد منفعل و بدون استراتژی خاص استفاده نماییم، رقبایی که در بازار حضور دارند سهم ما را خواهند گرفت.


4- گزاره ارزشی آنلاین قدرتمندی نداریم:

گزاره ارزشی آنلاین که به طور واضح برای پرسوناهای مختلف شناسایی و تعریف شده است می تواند خدمات آنلاین ما را از خدمات سایر شرکت ها متمایز کند و مشتریان جدید و فعلی را به تعامل وا دارد و آن ها را به مشتریان وفاداری تبدیل کند. توسعه یک استراتژی بازاریابی محتوایی رقابتی، نکته کلیدی برای بیشتر سازمان هاست تا بتوانند مخاطب را از طریق کانال های مختلف همچون جستجو، رسانه های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و وبلاگ با خود همراه کنند.


5- مشتریان آنلاین خود را به اندازه کافی نمی شناسیم:

معمولا گفته می شود حوزه دیجیتال یکی از بهترین حوزه ها و رسانه ها برای سنجش است. اما گوگل آنالیتیکس و ابزارهای مشابه تنها حجم بازدیدها را بیان می کنند و طرز فکر مشتری را در اختیار ما قرار نمی دهند. باید از اشکال مختلف ابزارهای جذب بازخورد بازدیدکننده سایت استفاده کنیم تا نقاط ضعف خود را شناسایی نماییم و آن ها را هدف قرار دهیم.


6- کارهای خود را به طور یکپارچه انجام نمی دهیم:

می توانیم فعالیت های بازاریابی را به دپارتمان های مختلفی بسپاریم تا هر کدام از آن ها بخشی از کار را بر عهده بگیرند و تکمیل نمایند. اما باید توجه کنیم که فعالیت های ادغام نشده تاثیر بسیار کمتری بر روی شرکت ما خواهند داشت. همه افراد بر روی این موضوع توافق دارند که رسانه های دیجیتال زمانی به بهترین شکل کار می کنند که با رسانه های سنتی و کانال های دیگر ادغام شود. همیشه توصیه می شود استراتژی بازاریابی دیجیتال یکپارچه ای توسعه یابد و زمانی که انتقال دیجیتال تکمیل شد، فعالیت های بازاریابی دیجیتال به بخشی از برنامه بازاریابی تبدیل گردد.


7- دیجیتال بودجه یا نیروی مدنظر را در اختیار ندارد:

منابع ناکافی که به برنامه ریزی و اجرای بازاریابی الکترونیکی اختصاص می یابد می تواند کار را برای ما سخت تر کند. در این شرایط نمی توانیم با رقبا رقابت کنیم.


8- هزینه و زمان خود را از طریق تکرار به هدر می دهیم:

حتی اگر منابع کافی در اختیار داشته باشیم ممکن است به روش های مختلف آن را به هدر دهیم. این موضوع در شرکت های بزرگی که بخش های مختلف بازاریابی ابزارهای متفاوتی خریداری می کنند یا از آژانس های مختلف برای اجرای بازاریابی آنلاین مشابه استفاده می کنند بیشتر دیده می شود.


9- به اندازه کافی چابک و زیرک نیستیم:

اگر به برندهای آنلاین برتر همچون آمازون، دل، گوگل و سایر موارد نگاه کنیم متوجه می شویم که همه این ها پویا هستند و برای رسیدن به مشتریان جدید از رویکردهای جدید استفاده می کنند.


10- فرایندهای خود را بهینه سازی نمی کنیم:

هر شرکتی که سایت دارد باید از گزینه های آنالیتیکی نیز بهره ببرد اما بیشتر مدیران تازه کار نمی توانند از تیم خود برای بهینه سازی شرایط موجود استفاده کنند. بعد از اینکه از استراتژی های موجود برای رسیدن به اصول کار استفاده کردیم می توانیم جنبه های کلیدی همچون بازاریابی جستجو، تجربه کاربری سایت، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی را بهبود ببخشیم.

خبر خوب این است که دلایل قدرتمندی برای ایجاد استراتژی دیجیتال و انتقال بازاریابی به این حوزه وجود دارد و می توانیم از آن برای ترغیب همکاران و مشتریان خود استفاده کنیم. تجربه موفق سایر کسب وکارهایی که بازاریابی دیجیتال را در فعالیت های خود ادغام کرده اند نیز در اختیار ما قرار دارد و می توانیم از آن ها کمک بگیریم.





http://korosheh.com/blog/digital-marketing/10-reasons-to-have-a-digital-marketing-strategy.html