ورود به سایت ثبت نام در سایت فراموشی کلمه عبور
نام کاربری در این سایت می تواند هم فارسی باشد و هم انگلیسی





اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.









اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمی‌شود، اینجا را کلیک کنید.





+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 63
  1. #1
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت

    تبلیغات اینترنتی

    چرا تبلیغات من كار نمی‌كند؟!

    در دفتر یا مغازه خود نشسته‌اید‌، به صورتحساب هزینه‌ها نگاه می‌كنید. سكوت، تمام فضا را فراگرفته، منتظر زنگ تلفن یا ورود مشتری جهت فروش كالا یا ارائه خدمت به وی هستید. ولی خبری نمی‌شود.
    سختی این لحظات زمانی شدت می‌گیرد كه به یاد كرایه مكان، بدهكاری‌ها و سرمایه‌ای كه برای خرید كالا یا تولید آن صرف كرده‌اید می‌افتید و باعث می‌شود كه فشار عصبی زیادی بر شما وارد شود.
    در این لحظات بهترین كاری كه به ذهنتان می‌رسد تبلیغ كردن است…

    با هزار امید، برای اینكه بتوانید به كسب و كارتان رونقی ببخشید، مبلغی را پیش‌بینی كرده و به سراغ یك آژانس تبلیغاتی می‌روید تا سفارش تهیه بروشور، كاتالوگ یا یك تیزر تلویزیونی 30 ثانیه‌ای را بدهید. هرچند از پرداخت چنین مبلغی راضی نیستید؛ ولی با این فكر كه این عمل مشتریان را به سمت من سرازیر می‌كند به خود آرامش می‌دهید. این عملی است كه شما به عنوان تولید كننده یا فروشنده حتما آنرا تجربه كرده‌اید.
    سپس دوباره به محل كار خود بازمی‌گردید و منتظر می‌مانید تا مشتری‌ها پاشنه در را ازجا درآورند! ولی باز هم خبری نمی‌شود! با خود می‌گویید، پس چه شد؟ آن همه هزینه‌ای كه من كردم كجا رفت؟
    در این مواقع افراد دوگونه عكس‌العمل نشان می‌دهند. برخی تصمیم می‌گیرند دور تبلیغات را خط كشیده و دیگر به سراغ آن نروند. طبیعتا آنها حق را به خود داده و می‌گویند چرا باید هزینه‌ای بی‌دلیل كرده و نتیجه‌ای نگیرند. برخی دیگر هم با این توجیه كه تبلیغات ما باعث شناخته شدن ناممان در بین مردم شده، به خود آرامش داده و باز به همان تبلیغات كم اثر خود ادامه می‌دهند.
    هر دو گروه اشتباه می‌كنند. گروه اول به دلیل اینكه خود را از مسیر شناخته شدن كنار كشیده و گروه دوم به این دلیل كه تنها قانون دنیای تبلیغات را فراموش كرده‌اند:



    «تبلیغات باید سبب فروش شود. تبلیغات دلیل قابل ذكر دیگری ندارد. » (رایموند رابیكم)

    اما چرا تبلیغات ما نتیجه‌ای در بر ندارد؟

    دلایل آن كاملا روشن است. در كشور ما به دلیل رقابتی نبودن صنعت و دولتی بودن اكثر بنگاه‌های اقتصادی، علم بازاریابی و تبلیغات روند رشد بسیار كندی داشته و باعث شده كه شركت‌ها تبلیغات را تنها در فروش اولیه ببینند.

    نهادهای دولتی كسری بودجه خود را به راحتی از دولت دریافت می‌كنند و برخی تولیدكنندگان عمده نیز با حمایت تعرفه‌های گمركی و در غیاب كالاهای مرغوب خارجی سهم خود را از بازار محفوظ دانسته و لذا خود را بی نیاز از صرف هزینه‌ای برای تبلیغات می‌یابند. تنها در چند نمونه مانند صنعت شوینده‌ها شركت‌هایی را می‌بینیم كه خود را ملزم به سرمایه‌گذاری برای تبلیغات می‌یابند.
    دلیل دیگر این است كه بنگاه‌های اقتصادی به تبلیغات نه به عنوان یك علم بلكه بیشتر به عنوان یك هنر می‌نگرند. شاید برایتان پیش آمده كه به سراغ یك كانون تبلیغاتی رفته و سفارش تهیه گزینه تبلیغاتی خاصی را داده‌اید. در این كانون‌ها، افراد به خاطر آشنایی با گرافیك اقدام به تهیه موارد تبلیغاتی می‌كنند و صد البته فقط روی جنبه هنری آن تمركز دارند. اهرم‌های جذب مشتری بیشتر كانون‌ها، فقط قیمت و زیبایی كار است. ولی طراحی یك بروشور فروش ساده، با نوشتن آن خیلی فرق دارد. در چنین مواقعی دست‌اندركاران تبلیغات، عمل خود را اینگونه توجیه می‌كنند كه زیبایی موجب ماندگاری نام در ذهن فرد شده و همین ماندگاری او را به سمت خرید كالا سوق می‌دهد. ولی این تمام ماجرا نیست.
    این فرض كه اگر مصرف كننده با نام شما آشنا باشد، قلب و كیف پولش هم این نام را دنبال خواهد كرد فرض درستی نیست. زیبایی هنری جزئی از كار است كه فقط آن را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد؛ ولی لزوما منجر به فروش نمی‌شود.

    تبلیغات زمانی كارساز است كه به صورت آمیزه‌ای از علم و هنر مورد استفاده قرار گیرد.

    خوشبختانه با آغاز روند خصوصی سازی در كشور، در آینده نزدیك نیاز به این علم بیشتر احساس خواهد شد. امیدوارم شما هم به عنوان یكی از صاحبان صنایع یا فروشندگان خوش‌فكر كشور، به سمت علمی كردن استراتژی‌های تبلیغاتی خود پیش رفته و از هدر رفتن پول‌های باارزشتان جلوگیری كنید.

    با بخاطر سپردن این نكته كه قرار دادن نام شركت‌تان در مجله و تلویزیون ضامن موفقیت‌تان نخواهد بود و باید برای هر ریالی كه خرج می‌كنید، انتظار بازگشت داشته باشید.
    نكته مهم این است: هدف از تبلیغات سروصدا برپا كردن نیست. هدف آن فروش است. این بیشتر یك علم است تا هنر. اگر پولی را كه صرف بازاریابی می‌كنید، به شما باز نگردد، با دردسر بزرگی مواجه می‌شوید.





    اما علم تبلیغات چیست؟

    بهترین تعریفی كه من برای تبلیغات شنیده‌ام این است:
    «تبلیغات همه چیز را در بر می‌گیرد. تمام كارهایی كه انجام می‌دهید یا نمی‌دهید.» (سرجیو زایمن)
    و تنها یك هدف دارد:
    «فروش كالای بیشتر، با قیمت بیشتر، به تعداد بیشتری از افراد» (سرجیو زایمن)

    ولی این چطور ممكن است؟
    برای موفقیت در یك كار اصول زیادی هست كه باید رعایت شوند. اصولی كه نادیده گرفتن هر یك از آنها ممكن است در روند فروش تاثیر منفی داشته باشد. تبلیغات شامل تمام موارد زیر می‌شود:
    نام تجاری، بسته‌بندی، احساسی كه كالا به مشتری می‌دهد، ویژگی خاص آن كالا، نحوه رفتار با مشتری، نحوه رفتار با كاركنان، شهرت، حمایت مالی، سخنگو، نحوه صحبت منشی‌تان با تلفن، گزینه تبلیغاتی، مطالبی كه در تبلیغاتتان می‌گویید، كارهایی كه باید انجام دهید؛ ولی نمی‌دهید و موارد بسیاری دیگر.
    ما نام هر یك از این موارد را ارزش می‌گذاریم. ارزش چیزی است كه مشتری را به سمت خرید كالا یا خدمت سوق می‌دهد. پولی كه مشتری پرداخت می‌كند، در قبال همین ارزش‌هاست و انتظار دارد پولش به هدر نرود.
    ولی هیچ یك از این ارزش‌ها به تنهایی كافی نیست. مشتریان كنونی بسیار بهانه‌گیر و بی‌اعتماد شده‌اند. آنها دیگر به یك نام وفادار نمی‌مانند و با كوچكترین اشتباه به سراغ نام دیگری می‌روند. بدون توجه به ارزش‌های ذكر شده، تبلیغات تاثیر خود را از دست می‌دهد و مردم حرف تبلیغاتچی‌ها را باور نمی‌كنند. بنابراین، در یك بازار رقابتی،
    اكتفا كردن به یك بروشور ساده یا یك تیزر تلویزیونی، تنها دور ریختن پول است. شما نمی‌توانید فقط به یك ارزش متكی باشید.
    در چنین بازاری، كسی موفق‌تر است كه در قبال پولی كه از مشتری دریافت می‌كند، ارزش بیشتری را به او ارائه دهد.
    مشتری برای خرید یك كالا هزینه‌های زیادی می‌پردازد. بجز هزینه مالی كه در آخر كار پرداخت می‌شود، او هزینه احساس نیاز، هزینه تحقیق در مورد كالا، هزینه روانی برای سپری كردن این دوره و هزینه‌های دیگری را نیز می‌پردازد. پس انتظار دارد كه با صرف این هزینه‌ها، بیشترین عایدی نصیبش شود. در نتیجه به دنبال كالایی می‌رود كه ارزش بیشتری را به او برساند.
    حال متوجه سوالی كه در آغاز مطرح شد، می‌شوید؟

    اینكه چرا تبلیغات ما تاثیر گذار نیست؟ چون ما در تبلیغاتمان هیچ ارزشی را به مشتری عرضه نمی‌كنیم. هیچ‌گاه یك اسم منجر به فروش نمی‌شود. مشتری دنبال چیزی می‌رود كه بیشترین ارزش را نصیبش كند. اگر به مردم نگویید كه چكار می‌كنید؟ چرا می‌كنید؟ و چرا آنها باید محصول شما را بخرند؟ آنها شما را نادیده خواهند گرفت. شما باید مدام به این كار ادامه دهید، مردم زود فراموش می‌كنند. روند تبلیغات شما هرگز نباید قطع شود.



    پیش از ادامه بحث ذكر دو نكته در اینجا ضروری است:
    اول اینكه مشتریان متفاوت، ارزش‌های متفاوتی را طلب می‌كنند و شما به عنوان یك سازمان نمی‌توانید تمامی ارزش‌ها را یكجا و به بهترین نحو ارائه دهید. دلیل آن هم هزینه اجرای آن است، شاید مشتری شما به ارزش خاصی اهمیت ندهد، بنابراین هزینه كردن برای آن مقرون به صرفه نیست. پس باید دایره ارزش‌ها را به مشتریان منتخب خود محدود كنید. در نتیجه برای شروع تبلیغات بایستی استراتژی تبلیغاتی مخصوص و مناسب با موضوع را طراحی نمایید كه این مستلزم تحقیقات بازاریابی و شناخت مشتریان است.

    نكته دوم در ارتقای ارزش‌ها است. اگر اكنون یك برنامه بازاریابی برای خود تدارك دیده‌اید، باید در طول زمان آن را بهتر و بهتر كنید. یعنی به مرور، ارزش‌های بیشتر و بهتری به مشتری ارائه دهید.
    برای طراحی یك استراتژی موفق مبتنی بر ارزش‌ها، ابتدا می‌بایست نسبت به ارزش‌های موردنظر اشراف داشت. با توجه به ناکافی بودن فضا، متاسفانه قادر به توضیح تمامی آنها نخواهیم بود و فقط به بررسی اجمالی نحوه حضور مهمترین ارزش، یعنی خود کالا یا خدمت، در تبلیغات چاپی و رسانه‌ای می‌پردازیم.


    ارزش‌های كالا یا كالای ارزشمند

    بسته به نوع كالا یا خدمتی كه ارائه می‌دهید، راهكار تبلیغاتی شما نیز متفاوت خواهد بود. در معرفی كالای خود باید از چند چیز اطلاعات كامل دردست داشته باشید:
    1 – مشتری من كیست؟
    2 – ویژگی‌های كالای من كدامند؟
    3 – مزیت‌های (ارزش‌های) كالای من كدامند؟
    4 – مزیت متمایز كالا و خدمت من كدام است؟
    و به طور كلی اصلا چرا كسی باید كالای مرا بخرد، ولی كالای رقیبم را نه؟
    در اینجا به نحوه نوشتن تبلیغات نمی‌پردازیم. چون این، كار مشكلی است كه تخصصی خاص را طلبیده و تابع قوانین زیادی است كه در حیطه فعالیت نویسندگان تبلیغات قرار می‌گیرد. در اینجا تنها به سه نكته خواهیم پرداخت كه شما به عنوان مدیر یا فروشنده باید نسبت به آنها وسواس بیشتری خرج دهید. اینكار باعث می‌شود ارزیابی بهتری از یك تبلیغ موثر داشته باشید.


    1 – مشتری خود را بشناسید: كلیدی برای موفقیت در فروش
    هر كالا یا خدمتی، مشتریان خاص خود را دارد. مشتریان شما یا عموم جامعه‌اند یا قشر خاصی از آن. شاید هم آن‌را به چند قشر از جامعه می‌فروشید. ولی چیزی كه حایز اهمیت است این است كه به مخاطب خود چه بگویید و چگونه بگویید؟
    به راستی مشتری شما كیست؟ از چه راهی می‌توان با او بهتر ارتباط برقرار كرد؟ آیا به واسطه شغلش روزنامه زیاد می‌خواند یا مشترك مجله تخصصی خاصی است؟ آیا تلویزیون زیاد نگاه می‌كند؟ و… .
    اولین قدم پی بردن به همین نكته است كه مشتری شما به چه روشی برای كسب اطلاع در شغلش علاقه‌مند است؟ اگر مهندس باشد احتمالا مشترك مجله مهندسی خاصی است. اگر آشپز باشد شاید برنامه‌های آشپزی تلویزیون را دنبال می‌كند. اگر خانه‌دار است شاید به مجله‌های خانوادگی علاقه زیادی دارد.
    اگر هم مشتری شما جزو هیچ قشر خاصی نیست و هر كسی می‌تواند مخاطب شما قرار گیرد و كالای شما را طلب كند، از چه راهی می‌توان به او نزدیك شد؟ این اولین قدم است. شناخت روش‌های ارتباط با خریدار. اینكار با هدفمند كردن تبلیغاتتان، باعث می‌شود تا تبلیغی را كه برایش پول صرف كرده‌اید، به دست كسی كه اصلا نیازی به فعالیت شما ندارد، نرسد.


    2 – كالای خود را بشناسید: مسیری كه باید تمام پیچ و خم‌هایش را بدانید
    قدم دوم بیان ویژگی‌ها و مزایای كالا است. البته بین ویژگی و مزیت تفاوتی وجود دارد. این مزایا هستند كه كالا را می‌فروشند. ویژگی‌ها تنها به كمك مزایا می‌آیند.
    به عنوان مثال اگر دستگاه مخلوط‌كنی را می‌فروشید كه مصرف برق كمتری دارد، این ویژگی آن دستگاه است. مزیت آن در كاهش هزینه‌هاست. مردم به عبارت «كاهش هزینه‌ها» بیشتر توجه می‌كنند تا عبارت «صرفه‌جویی در مصرف برق». این مزایا همان ارزش‌های كالا هستند. كالای ارزشمند كالایی است كه مزیت بیشتری داشته باشد. پس شما باید فهرستی از تمامی ویژگی‌ها و مزایای كالا یا خدمت خود داشته باشید و همه آنها را به مشتری بشناسانید.


    به طور كلی‌، متن تبلیغاتی‌ای خوب است كه در آن كالا:
    1 – مورد علاقه قرار گیرد
    2 – مورد تحسین قرار گیرد
    3 – كار را درست انجام دهد
    4 – احساس ارزش و اهمیت به مشتری دهد
    5 – تولید درآمد كند
    6 – پول صرفه‌جویی كند
    7 – زمان صرفه‌جویی كند
    8 – كار را تسهیل كند
    9 – احساس ایمنی بدهد
    10 – زیبا باشد
    11 – جذاب باشد
    12 – راحت باشد
    13 – متمایز باشد
    14 – خوشحال كند
    15 – سرگرم كند
    16 – سالم باشد
    17 – ترس را كم كند و…
    حال به نظر شما یك بروشور با این سبك تاثیر بیشتری در فروش دارد یا بروشوری كه تنها تعدادی از ویژگی‌های یك كالا را لیست كرده.
    اكنون به نكته مهم‌تر می‌رسیم و آن مزیت خاص كالا یا خدمت شماست. مزیت یا ارزش خاص چیزی است كه شما را از رقبایتان متمایز می‌سازد. چیزی كه مردم را به هیجان آورده و آنها را متوجه شما می‌سازد. سایر مزیت‌ها به تقویت این مزیت خاص می‌پردازند. اگر شما همان خدماتی را ارائه دهید كه رقبایتان ارائه می‌دهند، كسی شما را نخواهد دید. برای كالا یا خدمت خود فاكتوری خاص را تهیه ببینید. برای شروع می‌توانید از بین مزایای كالا یا خدمت خود، به تقویت چیزی بپردازید كه كسی تابه‌حال به آن توجه نكرده. هرچند قائل شدن یک مزیت خاص كار چندان راحتی نیست و نیازمند تفكر و برنامه‌ریزی است.


    3 – مشتری + كالا = تبلیغ موثر
    قدم سوم، ارتباط دادن قدم‌های اول و دوم به یكدیگر است.
    به عنوان مثال: فرض كنیم شما دستگاه آب سردكن می‌فروشید، احتمال دارد دو مشتری متفاوت به سراغ شما بیایند. یكی از آنها دفتری در مركز شهر دارد و یكی كارگاهی در 20 كیلومتری شهر. هر كدام از آنها مزیت خاصی از كالا را به عنوان مزیت اصلی برای خود در نظر می‌گیرد. برای كسی كه در مركز شهر است، شاید مزیت اصلی زیبایی و كم جا گرفتن دستگاه باشد ولی كسی كه در 20 كیلومتری شهر كار می‌كند، مزیت اصلی برایش قابل اطمینان بودن دستگاه است، چون نمی‌تواند برای هر بار خراب شدن دستگاه این همه مسافت را طی كند و به شهر بیاید.
    در نتیجه در تبلیغات خود برای هر گروه از مشتریان، مزیت مورد اهمیت آنها را محور قرار دهید.
    پس با شناخت مشتریان و كالای خود، تبلیغات خود را به گونه‌ای ارائه دهید كه مشتری، شما را به عنوان بهترین كسی كه می‌تواند نیاز او را برطرف كند بشناسد.


    نتیجه :

    1 – مشتری خود را بشناسید – علایق او را دریابید.
    2 – كالای خود را بشناسید – مزایای آن را كشف كنید.
    3 – مشتری را به مزیت مورد علاقه‌اش برسانید.

    پیش از پایان، ذكر دو نكته ضروری است:
    1 – چون نمی‌توانید برای هر مشتری بطور جداگانه تبلیغی تهیه كنید، تبلیغات خود را برای مشتری‌هایی تهیه كنید كه بخش اعظم خریداران شما را تشكیل می‌دهند. آنها استحقاق این را دارند كه مزیت مورد نظرشان به عنوان مزیت اصلی كالا در نظر گرفته شود.
    2 – نكته دوم و مهم‌تر اینكه، موارد گفته شده شما را به داشتن یك تبلیغ موثر نزدیك می‌كند، ولی نمی‌رساند. نوشتن تبلیغ مناسب، نیازمند توانایی و معلومات است، به همین دلیل هر كس نمی‌تواند به خوبی از عهده آن برآید. این كار را به افراد آگاه بسپارید. كانون‌های تبلیغاتی برگزیده‌ای هستند كه می‌توانند این كار را به درستی انجام دهند. افرادی هم هستند كه بصورت آزاد كار می‌كنند و به واسطه تخصصی كه دارند شاید بتوانند این‌كار را بهتر از كانون‌ها برای شما انجام دهند. هر چند این افراد بسیار كم و نایابند.
    سخن آخر اینكه: با اینكه همه به قوانین رانندگی آگاهند، ولی همه نمی‌توانند فرمول یك برانند. نویسندگی تبلیغات نیز چنین است.

    دلیل پایین بودن كیفیت تولیدات داخل، عدم توجه شركت‌ها به تامین رضایت مصرف كننده و قابل اطمینان نبودن خدمات پس از فروش نیز همین است.



    منبع: www.advercross.com



    https://ipt24.com/blog/%da%86%d8%b1%...6%d8%af%d8%9f/
  2. #2
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    اندازه مناسب عکس در شبکه های اجتماعی

    اهمیت موضوع عکس و استفاده از امکانات و جنبه های بصری در شبکه های اجتماعی بر هیچ کس پوشیده نیست، به طوری که با یک مرور مختصر در صفحه ی دوستانتان در فیس‌بوک و توییتر و حتی صفحه ی افراد شاخص و سرشناس یا به اصطلاح celebrity ها در شبکه های اجتماعی خواهید دید که اغلب نوشته های آنها با عکس همراه هستند. از عکس کاور و عکس پروفایل های زیبا و مناسب استفاده می کنند و از این راه تلاش می کنند به نهایت جذب ممکن کاربران بپردازند.
    پروفسور آلبرت محرابیان، استاد روانشناسی دانشگاه UCLA آمریکا در خصوص تاثیر تصویر و جنبه های ویژوال در مقابل متن و کلمات محدود به زبان می گوید: “بیش از ۹۳ درصد ارتباطات به جنبه های غیر کلامی وابسته هستند. مغز بشر به طور طبیعی ابتدا یاد میگیرد که تصاویر را ببیند، سپس آن ها را پردازش کند و این اتفاق خیلی پیش از زمانی می افتد که انسان زبانی را یاد گرفته باشد.”
    حال که اهمیت عکس به عنوان یک رسانه ی مهم در شبکه های اجتماعی روشن شد می خواهیم به سراغ مواردی در خصوص استفاده بهتر از آن برویم. زمانی که صفحه ی توییتر خود را پیمایش می کنید و میان ده ها و صد ها پست در فیس‌بوک که به سرعت از دیدتان رد می شود چشم به یکی می دوزید، احتمالا عکس جذابی دارد یا نکته ی ویژوال دیگری آن را برجسته کرده است. ولی گاهی نیز به تصاویری بر می خورید که اصلا واضح نیست و بیشتر شبیه یک برش از یک تابلو بزرگ است که برای دیدن، باید بر روی آن کلیک کنید. گاهی هم به دلیل بهم خوردن تناسب، عکس به تصاویر مضحک شبیه شده است. این موضوع در مورد عکس پروفایل بسیار فاجعه بار تر نیز خواهد بود.
    اما چطور عکس پروفایل و عکس های کاور و پست های خود را در شبکه های اجتماعی طوری عرضه کنیم که مشکلات مشابه پیش نیاید و بتوانیم نهایت جلب نظر را در دنیای شلوغ شبکه های اجتماعی کنونی داشته باشیم؟ هر یک از این شبکه های اجتماعی ابعاد استاندارد و نسبت های خاصی را برای پذیرش عکس دارند که در ادامه ی آسمونی به آن ها خواهیم پرداخت.



    تلگرام Telegram:
    عکس پروفایل: 512px در 512px


    فیس‌بوک Facebook:


    عکس پروفایل: ۱۶۰px در ۱۶۰px
    عکس کاور: ۸۵۱px در ۳۱۵px
    عکس در پست ها: ۷۲۰px در ۹۶۰px
    نکات: در خصوص عکس ها در فیس‌بوک چند نکته قابل توجه است. حجم عکس کاور نباید بیش از ۱۰۰KB باشد پس حتما در زمان آماده کردن عکس به این نکته توجه کنید. ضمنا هرگاه در پست های خود از عکس های ۲۰۴۸px استفاده کردید حتما گزینه ی High Quality را در زمان آپلود انتخاب کنید تا عکس با کیفیت مورد نظر شما آپلود شود.





    اینستاگرام Instagram:


    عکس پروفایل: ۱۱۰px در ۱۱۰px
    اندازه نمایش بندانگشتی: ۱۶۰px در ۱۶۰px


    نکات: در سیستم عامل iOS اگر عکس را با برنامه ی دوربین گوشی گرفته و سپس آن را در اینستاگرام آپلود می کنید، عکس با ابعاد ۶۱۲px در ۶۱۲px ذخیره خواهد شد ولی در صورتی که عکس را با دوربین داخل نرم افزار اینستاگرام بگیرید ابعاد آن ۲۰۴۸PX در ۲۰۴۸PX خواهد بود. همچنین برای ارسال عکس هایی با اندازه های غیر مربع می توانید آن را در مربع مذکور محاط کنید. برای این کار علاوه بر برنامه های زیاد ویرایش تصویر کامپیوتری، اپلیکیشن های ویژه ای هم وجود دارد که امکان ارسال مستقیم عکس ها را از درون آن ها خواهید داشت. این برنامه ها در App Store و Google Play قابل دسترسی است.





    توییتر Twitter:


    عکس پروفایل: ۴۰۰px در ۴۰۰px
    عکس هدر: ۱۵۰۰px در ۱۵۰۰px
    عکس در پست ها: عکس با نسبت ۲:۱


    نکات: عکس هایی که در توییت ها استفاده می شوند تا زمانی که نسبتی برابر ۲:۱ داشته باشند به خوبی نمایش داده خواهند شد (برای مثال ۸۰۰px در ۴۰۰px). ولی در صورتی که نسبت متفاوتی داشته باشند بخشی از آن در زمان نمایش در تایم‌لاین حذف شده و در صورتی که بر روی آن کلیک شود نمایش داده خواهد شد.





    لینکدین Linkedin:


    عکس پروفایل: ۴۰۰px در ۴۰۰px
    عکس هدر: ۱۰۰۰px در ۴۲۵px
    عکس در پست ها: فرمت PNG، JPEG و GIF با محدودیت ماکزیمم ۱۰MB



    پینترست Pinterest:
    عکس پروفایل: ۱۴۰px در ۱۴۰px
    عکس پین ها: نسبت ۲:۳ تا ۱:۳٫۵ با حداقل عرض ۶۰۰px


    نکته: پینترست عکس هایی را که از نسبت ۱:۳٫۵ بیشتر باشد از طول برش میزند. برای مثال اگر عکس با عرض ۶۰۰pc آپلود می کنید توجه داشته باشید که ارتفاع آن بین ۹۰۰px تا ۲۱۰۰px باشد. در غیر این صورت به صورت اتوماتیک ارتفاع آن برش خواهد خورد.




    https://ipt24.com/blog/%d8%a7%d9%86%...7%d8%b9%db%8c/
  3. #3
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    چرا تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی بسیار قدرتمند عمل می کند؟

    تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی در واقع هنر تشویق کاربران اینترنتی برای مشاهدهء تبلیغات شما در سراسر اینترنت آن هم بدون هزینه می باشد.
    این نوع تبلیغات اینترنتی بسیار موثر، ساده و در عین حال بسیار سریع می باشد. به عنوان مثال شما با یک آگهی و ارسال آن به 100 نفر که این 100 نفر آگهی شما را به 100 نفر دیگر ارسال می نمایند. (10000 نفر در چند ساعت) و این 100 نفر دوم هر یک حداقل به 10 نفر و… این بدان معنی است که 1/000/000 نفر تبلیغات اینترنتی شما را در یک روز مشاهده خواهند کرد.
    این روش بسیار ساده و رایگان است و در عرض چند دقیقه انجام می شود. اگر چه بدون شک طرح اصلی انجام این کار طولانی تر است. بنابراین باید بدانید که چگونه می توان از طریق تکنیک های تبلیغات به صورت ویروسی، بازاریابی اینترنتی و کسب و کار اینترنتی را به هیجان آورد؟
    شایع ترین روش ها برای رسیدن به این هدف از طریق ترویج یک وب سایت است که ایمیل و پیغام های فوری ارسال می کند. تبلیغات ویروسی (بازاریابی ایمیل) عملاً رایگان است اما در واقع به طور کامل بدون هزینه هم نیست زیرا برای این کار شما نیاز به اینترنت و کام‍پیوتر دارید. هرچند شاید بتوانید آن را در کافی نت و در هر جایی انجام دهید.
    تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی کاملاً با دقت و هدفمند می باشد. چگونه می توان با انجام این کار به هدف خود که حتماً افزایش فروش و رونق کسب و کار آنلاین شماست رسید؟!
    خوب باید بگویم که نسبتاً کار ساده ای است، کافی است بدانید \” کبوتر با کبوتر باز با باز\” مثلاً اگر شما 100 پیغام به صورت ایمیل در مورد یکی از جدیدترین محصولات تان که یک بازی کامپیوتری است، برای افراد بازنشسته بفرستید. گردش و پروسه ارسال ایمیل ها به صورت ویروسی به 1000 نفر هم نخواهد رسید. اما اگر همان 100 ایمیل را برای نوجوانان ارسال کنید قطعاً و به سرعت به همان عدد 1/000/000 خواهید رسید.
    این هدف با سهولت یک کلیک بدان معنی است که پاسخ کارتان را فوراً دریافت کرده اید – سرعت ارسال پیغامها به صورتی است که تبلیغات اینترنتی اگر هنگام صبح ارسال شود به صورت ویروسی در اینترنت خواهد گشت و بعد از گذشت یک ساعت کلیک خورده و در اسرع وقت افراد آن را دریافت خواهند کرد. این کار کاملاً مفید واقع خواهد شد و باید حتماً بر روی آن سرمایه گذاری کرده و وقت صرف کنید.
    با این حال به دلیل اینکه تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی بسیار سریع انجام می گیرد، طرح ها و نقشه های تبلیغاتی و موضوعات و محتوای آگهی شما نیز باید در اسرع وقت فراهم باشد. برای مثال اگر تولید کنندهء بازی کامپیوتری یک کوپن 20٪ تخفیف برای افرادی که نرم افزار بازی خود را از روز پانزدهم ماه استفاده کرده اند، ارائه می کند. پس باید آماده ارسال ایمیل یا پیغام های فوری تا قبل از روز پانزدم باشید.
    در واقع تا پایان روز 14 فرصت دارید تا اطلاع رسانی کنید اما ریسک آن بالاست و ممکن است پیغامهای شما پاک شده و یا فراموش شود و تعدادی از افراد روز شانزدهم آن را دریافت کنند. پس این فرم از تبلیغات اینترنتی را به چه صورتی باید ارسال کرد؟ من برخی از انواع روش های معمول را برای شما توضیح خواهم داد، اما در واقع بهترین آنها بسیار غیرمعمول، منحصر به فرد و خلاقانه می باشد.
    باید بتوانید از شوخی ها و یا سرگرمی های مناسب و معمول در محتوای ایمیل و البته منطبق با موضوع آگهی تبلیغات اینترنتی خود استفاده نمایید. سالها پیش برخی از این نمونه هایی از این دست از مراکز پشتیبانی کامپیوتر ارسال می شد. من شرط می بندم بعضی افراد روزی چند صد تا از این پیغام ها دریافت می کردند.
    مثلاً اگر کار شما فروش دانهء پرندگان است، باید عکس پرندگان مختلف را برای افراد ارسال نمایید و یا اگر کار شما فروش لاستیک ماشین است می توانید از عکسهای ماشین های مسابقه استفاده نمایید. حتی می توانید توصیه های شخصی خود را ارسال نمایید. البته اگر تعداد قابل قبولی از مخاطبان شما می دانند که شما در مورد چیزی که صحبت می کنید تخصص داشته و به موضوع اشراف کامل دارید.
    در پایان هر ایمیل باید از لینک مستقیم صفحهء فروش وب سایت تان استفاده نمایید و آن را در ایمیل قرار دهید. این گونه تبلیغات اینترنتی و پیغام های ویروسی از طریق ایمیل معمولاً توسط افراد بدون ویرایش مجدداً ارسال می شود و در این صورت لینک آدرس وب سایت شما از طریق تبلیغات اینترنتی به صورت ویروسی در سرتاسر وب ارسال خواهد شد.


    منبع: طراحی سایت, طراحی وب سایت, طراحی فروشگاه اینترنتی | کاسپید


  4. #4
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    3 راهکار برای 10 مانع صادراتی

    مشکل صادرات ایران به کشورهای منطقه چه مسائلی است؛ سیاسی یا اقتصادی؟» پرسشی که کارشناسان و فعالان اقتصادی اظهارنظرهای مختلفی در این باره مطرح می‌کنند و ضمن بیان مشکلات، محدودیت‌ها و موانعی که بر سر راه تجارت با این کشورها وجود دارد، درصدد ارائه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه هستند.
    گروه بازرگانی، فرشته فریادرس: «مشکل صادرات ایران به کشورهای منطقه چه مسائلی است؛ سیاسی یا اقتصادی؟» پرسشی که کارشناسان و فعالان اقتصادی اظهارنظرهای مختلفی در این باره مطرح می‌کنند و ضمن بیان مشکلات، محدودیت‌ها و موانعی که بر سر راه تجارت با این کشورها وجود دارد، درصدد ارائه راهکارهای پیشنهادی برای بهبود روابط تجاری ایران با کشورهای منطقه هستند.


    در این سال‌ها تنش‌های سیاسی حاکم بر منطقه از یکسو و اختلافات سیاسی حاکم بر روابط ایران با کشورهایی چون عربستان و امارات متحده عربی از سوی دیگر، کاهش مراودات اقتصادی ایران را در پی داشته است.
    اگرچه کشورهای حاشیه خلیج‌فارس به جز عربستان روابط تجاری خوبی با ایران دارند و می‌توان آنها را پتانسیل بسیار خوبی برای افزایش صادرات غیرنفتی ارزیابی کرد، اما نمی‌توان سودی که این کشورها از تجارت با ایران می‌بردند را نیز کتمان کرد. از این رو به گفته کارشناسان، کشورهایی که به دلایل سیاسی، تصمیم به قطع یا کاهش روابط تجاری خود با ایران دارند، باید بدانند بیشترین زیان این اقدام متوجه آنها خواهد بود؛ چرا که یکی از سیاست‌های دولتمردان ایرانی، گسترش و توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای منطقه است. به همین منظور «دنیای‌اقتصاد» در این گزارش با بهره‌گیری از نظرات فعالان بخش خصوصی، به بررسی چالش‌های تجارت با کشورهای منطقه پرداخته است.
    برخی از فعالان اقتصادی معتقدند افت صادرات ایران، به تنش‌های سیاسی در منطقه ارتباط چندانی ندارد؛ بلکه بیشتر به مشکلات زیرساختی و بانکی برمی‌گردد. اما برخی دیگر بر این باورند که تنش‌های سیاسی مزید بر علت شده و صادرات ایران به کشورهای منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.
    در مقابل فعالان بخش خصوصی پیشنهادی مطرح می‌کنند مبنی بر اینکه دولت در راستای ارتقای تجارت ایران با کشورهای منطقه، مشکلات پیش‌روی تجار و بازرگانان ایرانی را برطرف کند. «مشکلات ساختاری و مالی»، «حمل‌ونقل نامناسب و مشکلات ترانزیتی»، «مسائل گمرکی»، «تعدد و تغییر قوانین در برخی از کشورها(مثل ایران و عراق)»، «بالابودن ارزش پول ملی در برابر ارزش ارز که به صادرات کشور لطمه می‌زند»، «چندنرخی بودن ارز و نرخ پایین ارز»، «فقدان توان رقابت تولیدکننده داخلی با رقبای خود در بازارهای جهانی به دلیل کیفیت پایین و قیمت بالای محصولات»، «مشکل فروش و نبود بازار برای محصولات»، «نبود محیط مناسب کسب‌وکار در کشور» و «مشکل مراودات بانکی با دیگر کشورها» از جمله موانعی است که فعالان اقتصادی درخصوص صادرات به کشورهای منطقه مطرح و ضمن تاکید بر رفع آنها، پیشنهادهایی نیز ارائه می‌دهند.
    به‌گفته آنها، برای تقویت صادرات باید دو استراتژی «برنامه‌محوری» و «دیپلماسی اقتصادی» در دستور کار متولیان تجارت کشور قرار گیرد؛ همچنین «تشکیل معاونت توسعه صادرات» از دیگر موارد پیشنهادی از سوی فعالان بخش خصوصی برای تسهیل در صدور کالا به کشورهای منطقه است؛ چراکه به اعتقاد آنها یک نفر مسوول وجود ندارد که به‌دنبال بررسی وضعیت صادرات کشور باشد.

    تقویت بازارهای صادراتی
    یحیی آل‌اسحاق رئیس اتاق مشترک ایران و عراق، در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد» صادرات را یکی از ضرورت‌های اصلی کشور عنوان می‌کند و می‌گوید: در حال حاضر یکی از مشکلات عمده واحدهای تولیدی کشور مشکل فروش است که فروش محصولات یا از طریق بازارهای داخلی یا خارجی امکان‌پذیر است. این در حالی است که در شرایط فعلی امکان تحریک‌پذیری بازار داخلی در کوتاه‌مدت وجود ندارد. به گفته وی، نزدیک‌ترین راه میدان دادن به صادرات کشور و تقویت بازارهای صادراتی است.
    آل‌اسحاق در عین حال اولویت صادراتی کشور را بازارهای منطقه می‌داند و می‌گوید: ایران اساسا به دنبال توسعه روابط تجاری با 15 کشور همسایه است؛ چراکه توسعه تجارت، رونق اقتصاد و افزایش امنیت ملی را در پی دارد.
    البته وی بر این باور است که در این سال‌ها ما به کشورهای منطقه به جز دو کشور عراق و افغانستان صادرات چندانی نداشته‌ایم و نتوانستیم بازار بزرگی پیدا کنیم. رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اگرچه معتقد است روابط تجاری تا حدی نیز متاثر از روابط سیاسی بین کشورها است اما موانع صادراتی ایران به این کشورها را اقتصادی عنوان می‌کند و می‌گوید: نخستین مشکلی که ما برای صادرات با کشورهای منطقه با آن روبه‌رو هستیم، بحث «مراودات بانکی» است و دوم مساله مشکلات حمل‌ونقل و ترانزیتی کشور است. این فعال بخش خصوصی سومین مانع صادراتی را رقبای ایران در بازارهای جهانی عنوان می‌کند که تجار ما توان رقابت با آنها را ندارند. «سیستم اداری و بازرگانی حاکم بر برخی از کشورهای منطقه» چهارمین مانعی است که آل‌اسحاق به آن اشاره می‌کند که بیشتر براساس روابط داخلی خودشان تنظیم شده و به نوعی بیشتر قبیله‌ای و سنتی است. به گفته وی، در این زمینه باید بتوانیم با این نوع سیستم اداری آنها ارتباط برقرار کنیم.
    آل‌اسحاق یکی از بازارهای پیش روی ایران برای توسعه صادرات که اکنون اولین شریک صادراتی ایران است را عراق مي‌خواند و تاکید مي‌کند: این کشور هم به‌عنوان بازار بالقوه و هم بازار بالفعل برای ایران در سطح منطقه به شمار می‌رود. این فعال اقتصادی به این موضوع نیز اشاره کرد که عراق باید مقدمات لازم در حوزه‌هاي حمل‌ونقل، گمرک، استاندارد و … را فراهم کند؛ چراکه یکی از مشکلات ما در مراودات تجاری با این کشور، تعدد و تغییر قوانین زیاد است.
    رئیس اتاق مشترک ایران و عراق اظهار امیدواری کرد: با توجه به ظرفیت‌های موجود، صادرات به عراق در آینده‌ به ۲۰ میلیارد دلار افزایش یابد. وی تاکید کرد: برند کالاهای ایرانی در عراق به‌ویژه در حوزه فنی و مهندسی مانند برق، مورد قبول و قابل رقابت است. آل‌اسحاق بر این باور است که تاجر و فعال اقتصادی که فکر کند نباید برای فعالیت اقتصادی‌اش ریسک وجود داشته باشد، تاجر نیست، چراکه تجارت با سود و زیان سروکار دارد.

    صادرات الزام است نه انتخاب
    از سوی دیگر حمیدرضا صالحی با تاکید بر اینکه براساس افق 1404 باید افزایش صادرات غیرنفتی در دستور کار قرار گیرد تا به سمت اقتصاد غیرنفتی حرکت کنیم، به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: توجه به صادرات در شرایط کنونی، یک الزام است نه انتخاب. عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اتاق ایران در عین حال تاکید می‌کند: بازارهای هدف ما در منطقه باید بیشتر از سایر کشورها مدنظر متولیان تجارت کشور قرار گیرند. وی معتقد است که بازارهای هدف را باید از طریق ابزار اقتصادی و سیاسی رصد کرد.
    عضو هیات نمایندگان اتاق ایران در ادامه به بیان موانعی که بر سر راه صادرات کشور وجود دارد می‌پردازد و نخستین مانع را بالابودن ارزش پول ملی در برابر ارزش ارز می‌داند و در این‌باره می‌گوید: در این سال‌ها تلاش ما بر این بوده که ارزش ریال نسبت به ارزش ارز بالا نگه داشته شود که این امر به صادرات ما صدمه زده است، زیرا زمانی که ارزش ریال نسبت به سایر ارزها و در تجارت خارجی با سایر کشورها کاهش می‌یابد، باعث گران‌تر شدن واردات و رقابتی‌تر شدن صادرات ایران می‌شود. صالحی بر این باور است با کاهش ارزش ریال، صادرات ایران نسبتا رقابتی‌تر می‌شود و برای خارجی‌ها به صرفه‌تر است که اجناس ایرانی را خریداری کنند. مانع دیگری که صالحی، درباره صادرات کالاهای ایران به‌ویژه به کشورهای منطقه به آن اشاره می‌کند این است که تولید داخلی باید توان رقابت داشته باشد. به گفته وی، فضای کسب‌وکار ما در دهه گذشته توان رقابت را از تولیدکننده‌ها سلب کرده است. از طرف دیگر کنترل کیفیت کالاها نیز مورد غفلت واقع شده است.
    «نرخ سود بانکی» از دیگر موانعی است که به گفته صالحی باعث کاهش توان رقابتی می‌شود؛ چراکه باعث می‌شود قیمت تمام شده کالا بالاتر برود. صالحی معتقد است ما باید از داخل بنیه بنگاه‌های اقتصادی را قوی‌تر کنیم و مشکلات ساختاری را برطرف کنیم تا بتوانیم حجم صادرات کشور را افزایش دهیم. به‌گفته صالحی، علاوه بر موانع ساختاری و مشکلات مالی و بانکی، ما به دلیل تحریم‌ها از تکنولوژی روز دنیا عقب هستیم. در این دوره باید از فرصت‌های پیش‌آمده در پسابرجام استفاده و برخی از مشکلات را رفع کنیم.

    راهکارهای پیشنهادی
    این فعال اقتصادی در عین حال یک راهکار پیشنهادی دارد و آن این است که در این دوره باید از «ابزارهای دیپلماسی اقتصادی» بیشتر بهره ببریم تا بتوانیم هم بازارهای دنیا را بشناسیم و هم اینکه زمینه را برای جذب سرمایه‌گذاری واقعی خارجی فراهم کنیم. پیشنهاد دیگری که این عضو هیات نمایندگان اتاق تهران، مطرح می‌کند این است که باید یک نهاد و سازمانی برای رفع موانع صادرات کالاهای ایرانی و توسعه صادرات تشکیل شود چراکه به گفته وی، در ایران یک نفر مسوول وجود ندارد که به دنبال بررسی وضعیت صادرات باشد یا اینکه اوضاع دنیا را به نفع صادرات کالاهای ایرانی رصد کند. به عبارتی دیگر، در این حوزه نهاد پاسخگویی نداریم.
    صالحی می‌افزاید: باید در سیستم سیاسی و ادرای خود، نهادی مثل «معاونت توسعه صادرات» داشته باشیم تا موانع حوزه صادرات را برطرف و جایگاه صادرات ایران را ارتقا بخشد. از طرفی صالحی علاوه بر ذکر این مشکلات که چون سدی بر سر راه صادرات ما به کشورهای منطقه وجود دارد، موانع سیاسی را در این بین نیز دخیل می‌داند و معتقد است که دولت‌ها از تنش‌های سیاسی به وجود آمده در منطقه بکاهند تا با ایجاد بسترهای مناسب و از طریق کریدورهای سیاسی بتوانند بازارهای هدف را در اختیار بگیرند.

    تعیین مقاصد جدید صادراتی
    از سوی دیگر، رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی کشور را بیشتر کالاهایی با ارزش افزوده پایین و خام تشکیل می‌دهند، به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: این در حالی است که خود کشورهای منطقه صادرکننده این نوع کالاها هستند. از این‌رو نیازی به کالاهای ما ندارند. از طرفی کشورهای عربی نیز به دنبال کالاهای لوکس و گران هستند، که ایران توان تولید یا صادرات این کالاها را ندارد یا کشورهای شمالی مثل روسیه و ترکیه جزو کشورهای صادرکننده مطرح و رقبای ما هستند. محمد لاهوتی بر این باور است که ایران می‌توانست برنامه صادرات به کشورهای cis (کشورهای مستقل مشترک‌المنافع) را دستور کار داشته باشد که متاسفانه به دلیل ضعف مدیریت و سیاست‌های اتخاد شده، نتوانستیم بازار آنها در اختیار بگیریم.
    لاهوتی معتقد است اگر سیاست‌گذاری دولت در مورد کشورهای cis مورد حمایت قرار گیرد، بازار جدید و بسیار خوبی برای برای ما خواهد بود. به گفته لاهوتی در حال حاضر دو کشور عراق و افغانستان بازاری برای محصولات ما به شمار می‌روند. وی افزود: به‌طور مثال ایران با کشوری مثل امارات متحده عربی تا قبل از اینکه روابط ما با این کشور دچار تنش شود، روابطی خوبی داشته است، به‌طوری که امارات واسط صادرات کالاهای ما به دیگر کشورها بود. لاهوتی در بخشی از سخنان خود نیز به مشکلات صادراتی کشور اشاره می‌کند و می‌گوید: ضعف ساختاری، قیمت تمام شده بالای محصولات، ضعف بسته‌بندی، ضعف حمل‌ونقل، پایین بودن کیفیت کالاها، رقابتی نبودن کالاهای تولید داخلی و از همه مهم‌تر تنش سیاسی بین ایران و برخی کشورهای منطقه مانع از صادرات ایران می‌شود. البته لاهوتی یادآور شد: زمانی که روابط سیاسی روسیه و ترکیه دچار تنش شد فرصت خوبی برای ما فراهم بود؛ اما صادرکنندگان ایرانی نتوانستند از آن بهره ببرند.
    یکی دیگر از موانعی که رئیس کنفدراسیون صادرات به آن اشاره کرد، نرخ بالای تسهیلات بانکی در سیستم بانکی کشور است. به گفته وی زمانی که تورم 10 درصد است، نرخ 18 درصدی تسهیلات معنا ندارد. به اعتقاد وی، زمانی که رشد سالانه نرخ ارز 5درصد و تورم 15 درصد است، این مشکل آفرین است و اجازه نمی‌دهد که صادرکنندگان و تولیدکنندگان در بازارهای پیرامونی به راحتی حضور داشته باشند. ناصر ریاحی دیگر فعال اقتصادی درباره مشکلات اصلی صادرات ایران، به «دنیای اقتصاد» می‌گوید: برخی تحولاتی که در منطقه به وجود آمده است، نمی‌تواند تغییراتی در روابط اقتصادی ایران با کشورهای منطقه ایجاد کند. البته حذف داعش از منطقه، بر روند صادراتی ما به عراق بسیار موثر خواهد بود؛ چرا که عراق به لحاظ فرهنگی، سیاسی و اقتصادی مناسبات بسیار خوبی با ایران دارد. این فعال بخش خصوصی اظهار می‌کند: مشکلات اصلی صادرات ما به موارد دیگری برمی‌گردد که مهم‌ترین آن ضعف در زیرساخت‌های لازم برای صادرات است. از سوی دیگر، مساله نقل و انتقالات پولی در زمینه صادرات برای ما بسیار اهمیت دارد که با مشکل روبه‌رو هستیم.
    ریاحی تصریح می‌کند: زمانی که روابط ترکیه و روسیه به هم خورده بود به دلیل ضعف زیرساخت‌ها نتوانستیم از این فرصت استفاده کنیم و حضور جدی در بازار روسیه داشته باشیم. از سوی دیگر، برخی از محصولات صادراتی ما به لحاظ کیفیت، قیمت تمام شده، بسته‌بندی و زیرساخت‌های صادراتی با کشوری چون ترکیه قابل مقایسه نیست که بخواهیم بازار روسیه را در رقابت با ترکیه در اختیار بگیریم و برای همین نتوانستیم از این فرصت تاریخی که در اختیار ما قرار گرفت استفاده کنیم. وی با اشاره به اینکه اکنون در اقتصاد کشور شاهد چند نرخی بودن ارز و نرخ پایین ارز به‌صورت مصنوعی هستیم، این امر رقابت را از صادرکنندگان ما خواهد گرفت. به گفته وی از 35 سال گذشته تاکنون نرخ ارز 300 برابر شده؛ این در حالی است که قیمت برخی کالاها و حقوق و دستمزد رشدی هزار برابری داشته است. به گفته ریاحی نرخ ارز باید واقعی شود و اگر دولت قصد دارد به گروه‌های خاصی یارانه بدهد از طرق دیگر باشد.
    وی همچنین اظهار می‌کند: بالابودن قیمت تمام شده کالاها از یکسو و نرخ سود بالای بانکی و نظام مالیاتی غیر عادلانه از سوی دیگر سبب افت صادراتی ما در منطقه شده است. ریاحی در نظری مشابه با دیگر فعالان بخش خصوصی می‌گوید: مناسبات سیاسی ایران با دیگر کشورهای منطقه تاثیر زیادی به در اختیار گرفتن بازارهای هدف دارد.
  5. #5
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    راهکارهای صادرات نرم‌افزار به بازارهای جهانی

    بعد از فروکش کردن طرح " تکفا" رکود و سستی عجیبی بر بازار نرم افزار ایران سایه افکنده‌است که آثار آن را در عدم وجود مناقصات دولتی، عرضه نشدن نرم‌افزارهای جدید به بازار، حضور بسیار کم رنگ شرکت‌های نرم‌افزاری در نمایشگاه‌های داخلی، کثرت و فراوانی نرم افزارهای قفل شکسته خارجی در گوشه و کنار خیابان و در نهایت وضعیت بسیار نابسامان اقتصادی شرکت های نرم افزاری، تعطیلی بسیاری از آنهاو شاید از همه وخیم تر موج تشدید مهاجرت افراد خبره و حتی متوسط این صنعت به خارج دید.
    حضور در بازارهای بین‌المللی قطعاً یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود است که تلاش های پراکنده ای با شدت و ضعف مختلف در طول چند سال گذشته در این راستا انجام پذیرفته است که جای تقدیر فراوان دارد ولیکن علاوه بر تلاش باید به صورت منظم به بررسی وضعیت فن آوری ،بازار و بازیگران آن پرداخت و بر اساس آن پیوسته به بازنگری و اصلاح راهکارهای خویش حال چه به صورت انفرادی و یا جمعی و کلان اهتمام ورزید.
    در ایران شرکت‌های نرم‌افزاری اغلب در رده شرکت‌های کوچک و با تعداد محدودی نیروی فنی شکل می‌گیرد و سپس پروژه‌های در دست را تبدیل به یک محصول کرده و به صورت عمومی اقدام به فروش آن می‌کنند. که این کار اغلب بدون نیازسنجی در بازار صورت می‌گیرد، بنابراین محصول تولید شده از استانداردهای لازم برخوردار نیستند». در حال حاضر صادرات صورت گرفته در این حوزه در دو بخش انجام می‌گیرد. یکی بخش صرفا نرم‌افزار مانند: نساجی، مدیریت محتوا، حسابداری، حوزه‌های خاص آموزشی و…. و بخش دیگر که ترکیبی است از نرم‌افزار و سخت‌افزار مثل سیستم گلدوزی خودکار، ساعت حضور و غیاب و… که این محصولات عمدتا به کشورهای مختلفی از جمله آمریکای لاتین، اروپا، هند، پاکستان، چین، اتیوپی و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.
    با مطالعه چگونگی سیر پیدایش، پیشرفت و سقوط شرکت های موفق نرم افزاری( البته بعضی غول های نرم افزاری استثناء هستند) می توان دریافت که عمر دوره سازمانی در این صنعت بسیار کوتاه شده است در طی چند سال می توان از هیچ به همه چیز و سپس دوباره به هیچ تبدیل شد بنابراین با توجه به این واقعیت باید به یافتن راهکار با زمان بندی مناسب و اجرای آن پرداخت. از مهمترین عوامل که جهت حضور در بازارهای بین المللی باید مورد توجه قرار گیرند می توان به موارد زیر اشاره نمود:
    ۱) حضور پررنگ شرکت های بومی بویژه در کشورهای درحال توسعه
    دوران تکتازی شرکتهای غربی در عرصه نرم افزار های کاربردی تمام شده است و بسیاری از غول های نرم افزاری حاضر در بازارهای بین المللی دیگر وجود ندارند و در بسیاری از رشته ها شرکت های توانمند محلی امکان تامین نیازهای بازار داخلی خود را دارند. به عنوان مثال سالهاست در ایران کسی نرم افزار مالی، اداری‌، اتوماسیون و … غیر ایرانی خریداری نمی نماید. بزرگترین اشتباه جهت حضور در کشورهای درحال توسعه که بویژه در ایران در آن ها بعنوان بازارهای اصلی یاد می شود دست کم گرفتن شرکت های بومی است که اگر تاکنون از ما پیشی نگرفته اند(در کشور هدف) عن قریب خواهند گرفت.
    ۲) بسترهای سخت افزاری و نرم افزاری جدید
    تامین نیاز بازار بویژه با توجه به تنوع سخت افزارهای موجود نظیر موبایل های همه کاره، کنسول های بازی و … انعطاف پذری و توان فنی بسیار بالایی را جهت جلب نظر مشتریان طلب می نماید. دوره طلائی نرم افزارهای Desktop رو به پایان است. دنیای online هم که جای توضیح اضافی ندارد.شرکتی که قصد حضور در بازارهای جهانی را دارد باید توان فنی مربوطه را در خودش ایجاد نماید.
    ۳) وجود انتخاب های فراوان برای مشتریان
    با توجه به فراوانی شرکت های نرم افزاری در سراسر جهان که بسیاری از آن ها توانمند بوده و از نیروی انسانی ماهر و توانا ، اینترنت پرسرعت، هزینه تمام شده بسیار پایین ، پشیتبانی قوی و … برخوردار هستند باید اعتراف نمود هیچ “خریداری” خود را درگیر “فروشنده مشکل دار” نخواهد کرد.
    عدم محصور کردن خود در بند مرزهای جغرافیایی و نام کشور و دوری از هرگونه مسئله غیر تجاری و فنی شرط لازم برای حضور در بازارهای جهانی است.
    ۴) آشنایی با قواعد تجارت بین المللی
    حضور در بازارهای بین المللی، ابزار بین المللی می طلبد و بسیاری از آنها متاسفانه با قواعد بازی در ایران متفاوت است. آشنایی با حقوق بین المللی جهت رعایت حق مشتری و البته توان دفاع از حق خود الزامیست در این بین امکان استفاده از ابزارهای بانکی و تجارت الکترونیک از بدیهی ترین شرایط حضور در بازارهای جهانیست.
    ۵) نوآوری
    بدون محصول با ویژگی خاص هیچ شانسی برای رقابت وجود ندارد. از سوی دیگر زمان تبدیل ایده به محصول و چگونگی ارائه آن به بازار نیز اهمیتی ویژه دارد.
    حضور دربازارهای بین المللی با توجه به حاشیه سود پروژه ها، طریقه تعامل ، نحوه بازاریابی،‌کیفیت محصول و چگونگی عرضه و پشتیبانی پس از فروش برای شرکت های ایرانی بسیار دشوار ولی لازم است که فرار از آن ممکن نیست لذا باید بدون تعصب از تجربیات کشورهای پیشرو استفاده نمود و خود را برای سختی ها و هزینه های آن حاضر نماییم و از سوی دیگر به هیچ عنوان نباید از بازار بسیار بزرگ ایران غافل شویم.
    علـی اصغـر هلالـی
    منبع : سافتستان
  6. #6
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    رسیدن به بازارهای جهانی، مستلزم بکارگیری استراتژی جهش صادراتی است

    مرتضی کاظمیان (دبیر اجرایی نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران) اظهار داشت: با توجه به اهمیت اهداف اجلاس جهانی شوراها و شهرداران و ارتباط موضوعی آن با اهداف سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در بخش مدیریت شهری، نمایشگاه خدمات شهری در حاشیه این اجلاس برگزار می‌شود تا گام موثر دیگری در راستای انعکاس اهداف این سازمان‌ها و شرکت‌های فعال به مخاطبان ملی و بین المللی برداشته شود.
    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی را در بازار رقابتی امروز ایفا می‌کنند افزود: نمایشگاه‌ها زمینه ساز موثر جذب دوباره شرکت‌ها و سازمان‌ها شده و تأمین اهداف برگزارکنندگان، غرفه داران و بازدیدکنندگان را به دنبال خواهد داشت، نمایشگاه مکانی برای شناخت بهتر مشتریان احتمالی و فعلی بوده تا مشارکت کنندگان به اهداف خود دست یابند و موقعیت خود را در بازار تثبیت کنند.
    کاظمیان همچنین نمایشگاه را از منابع مؤثر برای گردآوری اطلاعات مختلف جهت مدیریت بهتر و برنامه‌ریزی اصولی برشمرد و ادامه داد: از مهمترین اثرهای نمایشگاه افزایش حجم مبادلات بازرگانی بوده و حتی محققان توسعه بازار نیز معتقدند که شرکت‌های موفق و بزرگ دنیا حضور در نمایشگاه بین المللی را فرصت طلایی برای ایجاد ارتباط، اطلاع رسانی و پیشبرد فروش می‌‌دانند.
    وی ادامه داد: حضور شرکت‌ها در نمایشگاه‌های بین المللی می‌تواند بر فروش، جذب مشتری، ایجاد نام و شهرت تجاری، تبلیغات برای محصولات شرکت و همچنین افزایش حجم مبادلات تاثیر گذاشته و در این ارتباط برگزاری نمایشگاه خدمات شهری این اجلاس روزنه درخشان دیگری در کشور است تا سازمان‌ها و شرکت‌های حوزه‌های مختلف شهری با معرفی خدمات، ایده، خلاقیت و طرح‌های مرتبط موضوعی خود به این اهداف ارزشمند دست یابند و همراه با موفقیت خود، توسعه و اقتدار ملی را هم رقم زنند.
    دبیر اجرایی نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران تصریح کرد: رسیدن به بازارهای گسترده جهانی، مستلزم حرکت به سوی اقتصاد باز، بکارگیری استراتژی‌های جهش صادراتی و نگاه مدبرانه به نیازها و خواسته‌های مشتریان گوناگون در بازارهای مختلف و توفیق در دستیابی به این هدف، نیازمند حضور پررنگ بخش‌های مرتبط در بازارهای مختلف است، چرا که یکی از سکوهای بسیار مهم در معرفی و شناسایی توانایی‌ها و قابلیت‌های فنی واحدهای تولیدی و خدماتی، نمایشگاه‌هاست.
    وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی موضوعی و محوریت برگزاری اجلاس، مخاطبان و اهداف حوزه‌های مختلف مدیریت شهری، موقعیت مکانی نمایشگاه خدمات شهری اجلاس در سه گروه A تا C برنامه‌ریزی گشته است و غرفه‌های ویژه و اختصاصی با شرایط منحصر بفرد برای مشارکت کنندگان و نیز شرکت‌های خارجی در نظر گرفته شده است.
    کاظمیان در ادامه با تاکید توجه این اجلاس به اهمیت موضوع انتقال تجربیات علمی، تخصصی و کاربردی صاحبنظران بین المللی در دستیابی زودهنگام به توسعه مدیریت شهری کشور همگام با پیشرفت این حوزه در جهان گفت: این اجلاس از شهرداران و رؤسای شورا شهرهای سراسر جهان ازجمله شهر بارسلونا اسپانیا، برلین آلمان، پاریس فرانسه، ملبورن استرالیا، سئول کره جنوبی، رم ایتالیا، بروکسل بلژیک، پراگ جمهوری چک و سایر شهرهای جهان دعوت به عمل آورده است.
    وی افزود: مدیران ملی از جمله ریاست جمهوری، وزرای کشور، راه و شهرسازی، فناوری اطلاعات؛ بیش از ۱۰۰ سرمایه گذار فعال ملی و بین المللی از کشور انگلستان، امریکا، ایتالیا، ترکیه، کره جنوبی،گرجستان، سوییس، چین نیز در تالار مذاکرات سرمایه گذاری اجلاس حضور دارند.
    دبیر اجرایی نخستین اجلاس جهانی شوراها و شهرداران گفت: همچنین به طرح ۵ ساله اجلاس جهانی شوراها و شهرداران که بعد از برگزاری نخستین اجلاس در ۳۰ و ۳۱ تیر ۹۵، در سال‌های آتی،۲۰۱۷ الی ۲۰۲۰، به ترتیب با محوریت گردشگری، محیط زیست شهری، مدیریت بحران، شهر هوشمند برگزار خواهد شد اشاره کرد و افزود بیش از ۳۰ پنل، نشست و سمینار تخصصی با محورهای ویژه و متنوعی در تمامی حوزه‌های اساسی مدیریت شهری با حمایت علمی سازمان های ذیربط هر پنل در این اجلاس برگزار می‌شود. گزارش و مصوبات این مباحث علمی برای اجرایی شدن آن به مرکز پژوهش‌های مجلس شورا اسلامی ارسال خواهد شد.
    وی بار دیگر اهمیت حضور گسترده شوراها و شهرداران سراسر کشور، شهرداران خارجی، مدیران ارشد مدیریت شهری، سازمان‌ها و دیگر نهادهای مرتبط با موضوع اجلاس را بیان کرد و برگزاری نمایشگاه خدمات شهری را فرصت مناسبی برای شرکت‌‌های فن‌آور و سازمان‌ها در حوزه شهر و خدمات شهری دانست.
    کاظمیان اظهار داشت: این شرکت‌ها و سازمان‌ها قادر خواهند بود خدمات، محصولات، نوآوری، تکنولوژی و ایده و خلاقیت خود را در نمایشگاه جنبی این اجلاس در برج میلاد، درکنار سایر شرکت‌‌های معتبر داخلی و خارجی و همچنین در سالن ویژه با عنوان کارگاه ارائه محصول، معرفی کنند.
    وی گفت: امید است برگزاری اجلاس جهانی شوراها و شهرداران همراه با بخش‌های ویژه، اختصاصی و کاربردی خود نقطه عطفی در توسعه چشمگیر مدیریت شهری کشور باشد و مخاطبان نمایشگاه این اجلاس نیز با حضور و مشارکت خود، از این فضای مهیا توسعه خدمات و بازار، حداکثر بهره را داشته باشند.
    این اجلاس با حمایت و همکاری شورای عالی استان‌ها، شورا اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، وزارت خانه های راه و شهرسازی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امورخارجه ایران، ورزش و جوانان، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران و انگلیس، اتاق بازرگانی ایران وسوئد ؛ سایر سازمان‌های ذیربط مدیریت شهری و دانشگاه‌های سراسرکشور، با حضور قریب به ۱۸۰۰ نفر از مدیران شهری، اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداران سراسر کشور، شهرداران خارجی، اساتید نخبه ملی و بین المللی، با همت مرکز همایش‌های بین المللی توسعه داتیس،۳۰ و ۳۱ تیر ماه ۹۵ در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.
    علاقمندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات تکمیلی به پایگاه اینترنتی TNSi.iR مراجعه و یا با شماره‌های ۴-۳۳۶۹۹۰۹۳-۰۲۱ ، ۹-۳۶۶۲۱۳۱۸-۰۲۱ تماس حاصل کنند.
  7. #7
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    رکود در بازار ایران و کسب‌وکار موفق در آن

    این روزها فروش بزرگترین مشکل بنگاههای ایرانی است. رکود شدید در اقتصاد کشور فشار زیادی را به مدیران، کارآفرینان و مالکین این بنگاهها وارد می‌کند. در بسیاری از این شرکت‌ها سطح توقعات و انتظارات آنقدر پایین آمده است که به حداقل درآمد و رسیدن به نقطه سر به سر هم رضایت دارند.

    نکات زیر را شاید بتوان از جمله نکاتی دانست که می‌تواند در شرایط رکود به کسب و کارها کمک نماید:
    ۱- منابع انسانی شما با ارزش‌ترین منبعی است که می‌تواند کمک حالتان در شرایط سخت باشد، به شدت مراقب باشید که فشار ناشی از کاهش درآمدها به قابلیت‌هایی که شرکتتان در این حوزه برای خود ساخته است لطمه نزند. توجه داشته باشید که حتی در شرایط رکود شما قادر خواهید بود تا نیروی انسانی کیفی را به قیمت بسیار پایین تری به خدمت بگیرید.
    ۲- بسیاری از شما با مفهوم استراتژیهای آبی و قرمز آشنا هستید. این اصطلاحات برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط چان کیم و رنه مابورنیا در کتاب استراتژی اقیانوس آبی بکار رفت.
    نویسندگان کتاب استراتژی اقیانوس آبی معتقد هستند که تنها راه پیروزی در رقابت توقف تلاش برای پیروزی در رقابت است و به جای ورود به رقابت خونین در اقیانوس سرخ باید وارد فضای بازار نامحدود اقیانوس‌های آبی شد و دست به خلق تقاضا زد. بازاری که در آن هنوز قواعد بازی مشخص نشده است و فرصتی برای رشد بسیار سودآور وجود دارد. در یک کلام به جای گرفتن سهم بیشتر از کیک باید به دنبال بزرگتر کردن کیک بود.
    مراقب باشید در تله روزمرگی و تقلا برای بقا با روشهای کهنه گرفتار نشوید. خلاقیت و ابتکار در طراحی و اجرای استراتژی اقیانوس آبی می‌تواند به شما کمک بزرگی بکند.
    ۳- به یاد داشته باشید بزرگترین اشتباهی که ممکن است مرتکب شوید کاهش بودجه بازاریابی و تبلیغات تحت عنوان صرفه‌جویی در هزینه‌هاست. اگر چه آمیخته بازاریابی شرکت‌ها در دوره رکود می‌بایست مورد بازنگری قرار گیرد اما این موضوع به هیچ وجه نباید موجب کاهش بودجه بازاریابی گردد.
    ۴- مدیریت نقدینگی یک هنر ارزشمند در مدیریت کسب‌وکار است اما ارزش این هنرمندی در دوران رکود صد چندان می‌شود. شرکت‌ها می‌بایست مراقب باشند که به طمع سرمایه‌گذاری‌های با سودآوری (ROI) بالا که نقدینگی را برای مدت طولانی حبس می‌کنند، خود را گرفتار نسازند.
    تحلیل جریان نقدی پروژه‌ها، شاخص بسیار پراولویت تری برای ارزیابی اقتصادی طرحها در شرایط رکود است.
    ۵- در خصوص اغلب کسب‌وکارها بحران مالی، مشتریان را نه تنها از نظر اقتصادی، بلکه از نظر روانی نیز تحت فشار می گذارد. آنها به دلیل احساس نوعی نگرانی از آینده، دیگر از خرید کردن لذت نمی برند. اغلب مردم در این دوران مقتصد می شوند و این بدان معنا خواهد بود که آنها تمایل کمتری از خود برای خرید کالاهای لوکس و برتر نشان می دهند حتی اگر توان خریدش اینگونه کالاها را داشته باشند و بیشتر کالاهای مورد نیاز خود را از طریق انتخاب از برندهای ارزانتر و کالاهای دارای پروموشن و تخفیف خریداری می کنند.
    تنوع بخشی به برندها و تعریف کالاها و خدماتی مختص به بخشهای ارزان قیمت تر بازار می‌تواند راهکاری موثر در دوران رکود باشد.
    ۶- بهترین هنر کسب‌وکارها شکل دادن به یک جامعه از مشتریان است که به آنها اعتماد دارند. از سوی دیگر از بین مجموعه مشتریان شرکت نیز همه آنها مشابه هم نیستند چرا که میزان ارزش آفرینی مشتریان با یکدیگر متفاوت است.
    در دوران رکود شناسایی و سرمایه‌گذاری بر روی ارزشمند‌ترین مشتریان بسیار مهمتر از شرایط عادی است زیرا همین گروه کوچک میتوانند نجات بخش شرکت شما باشند. سعی کنید طرحهای خلاقانه وفاداری (Loyalty Programs) را با تمرکز بر این گروه ارزشمند به اجرا در آورید.
    ۷- در دوران بحران اقتصادی، ارتباط پایدار با مشتریان امری بسیار پر اهمیت بوده و از آن مهمتر برقراری ارتباط با روشی صحیح جهت متقاعد کردن آنها به خرید است. برای دستیابی به این امر استفاده از تبلیغات نامحسوس روشی بسیار سودمند خواهد بود. انتشار مطالب تخصصی درباره کالاها و یا به اشتراک گذاری تجربیات مصرف کنندگان در سایت های پر بازدید و یا شبکه های اجتماعی می‌تواند به عنوان مصادیقی از بازاریابی محتوایی، کم هزینه و با اثربخشی زیاد در دوره بحران های اقتصادی باشد.
    ما ایرانی‌ها به طور سنتی در شراکت کردن خیلی مهارت نداریم. اما باید بدانید که یکی از مهمترین مهارت‌ها برای کسب‌وکار موفق در دوران رکود مهارت شکل دادن به شراکت های استراتژیک است.
    در کنار هم قرار گرفتن منابع و قابلیت‌های چند شریک استراتژیک، به مجموعه آنها قدرت بسیار بیشتری از تک تک آنها خواهد بخشید. ضمن آنکه آمادگی و نیاز به چنین هم افزایی هایی در دوران رکود به مراتب بیشتر از شرایط رونق بازار خواهد بود.
  8. #8
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    7 مرحله مهم قبل از نوشتن تبلیغ



    همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عوامل فروش محصول در اینترنت متن تبلیغاتی آن است. در صورتی که متن شما کاربر را ترغیب به خرید نکند، فروش خوبی نخواهید داشت. متأسفانه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی به جای این که منفعت مشتری از خرید محصول را بیان کنند به معرفی امکانات محصول خودشان می‌پردازند. بسیاری از مشتریان می‌گویند محصول ما فوق‌العاده هست و فکر می‌کردیم که در اینترنت فروش خوبی خواهد داشت، تبلیغات زیادی هم انجام دادیم ولی فروش خوبی نداریم. با مطالعه متن صفحه فروش آن‌ها می‌بینم که فقط به امکانات محصول خودشان پرداخته‌اند. در صورتی که این امکانات برای مشتری اهمیت زیادی ندارد. مشتری می‌خواهد بداند که با خرید محصول چه منفعتی برای او دارد. مرحله اول:
    تحقیق درباره خدمات و محصولات رقیبان.

    به نظر من مهم‌ترین مرحله تبلیغ نویسی این بخش است. اگر این بخش را به خوبی انجام ندهید، هرگز نمی‌توانید تبلیغ خوبی بنویسید. مهم‌ترین نیاز تبلیغ خوب، آگاهی از خدمات و محصولات رقیبان است. در این مرحله باید درباره قیمت، امکانات، خدمات و از همه مهم‌تر تبلیغات دیگران تحقیق کنید. یک فایل ورد باز کنید و نتیجه تمامی تحقیقات خودتان را در آن بنویسید. اگر بیش از یک رقیب دارید یک فایل اکسل ایجاد کنید و در هر ستون مزایا و معایب هر کدام را بنویسید. باور کنید اگر این مرحله را به این ترتیب به خوبی انجام دهید. تبلیغ بی نظیری خواهید نوشت و فروش شما افزایش خواهد یافت. شاید این مرحله چند روز وقت شما را بگیرد. اشکالی ندارد فروش زیاد بعد از نوشتن تبلیغ حرفه ای ارزش این همه وقت و انرژی را دارد.
    خوب حالا باید تحقیقات شما به اتمام رسیده باشد. اگر مطمئن هستید که این کار را به خوبی انجام داده‌اید به مرحله بعدی می‌رویم. البته در آینده به هر نکته جدیدی برخوردید باز برگردید و این اسناد رو تکمیل کنید چون این 7 مرحله، مقدماتی هست و هنوز وارد بحث تبلیغ نویسی نشدیم.

    مرحله دوم:
    نوشتن امکانات محصول
    خودتان به خوبی امکانات محصول خود را می‌دانید. پس تمامی آن‌ها را لیست کنید. امکانات محصول شما می‌تواند تعداد دیسک زمان، زبان و غیره (در مورد محصولات آموزشی) باشد. اگر محصول شما موبایل است، امکانات آن سیستم عامل، اندازه، وزن، باتری، امکانات اتصال به اینترنت و غیره باشد. تمامی این موارد امکانات و ویژگی‌های محصول شما هستند. مشتری با دیدن این امکانات ترغیب به خرید نمی‌شود. تمامی امکانات محصول خودتان را بنویسید.

    مرحله سوم:
    نوشتن مزایای محصول یا تبدیل امکانات به مزیت!
    این مرحله و نوشتن آن در تبلیغ می‌تواند باعث افزایش فروش شما شود. مزیت محصول عامل مهم خرید است. این مرحله بسیار آسان است. کافی ست امکانات محصول خود را به مزیت تبدیل کنید. مثلاً آموزش جوملا به تنهائی فرد را ترغیب به خرید نمی‌کند، ولی اگر بنویسیم:
    پس از مشاهده آموزش جوملا می‌توانید در کمتر از ۳ ساعت سایت دلخواه خود را پیاده سازی کنید، تبلیغ شما فرق خواهد کرد. ما به عنوان تولید کننده می‌دانیم که محصول آموزشی جوملای ما عالی است. ولی اگر در متن فقط بنویسیم آموزش جوملا ۱٫۵ آیا فردی از ما خرید می‌کند ولی اگر این حقیقت را بنویسیم که در کمتر از ۳ ساعت می‌توانید سایت دلخواه خود را پیاده سازی کنید. مزیت مهم این محصول را به مشتری خود می‌گوییم. مشتری به این دلیل از ما خرید می‌کند چون می‌خواهد در کمتر از ۳ ساعت سایت دلخواه خودش را بسازد. پس سعی کنید در این مرحله تمامی مزیت‌های محصول خود را بنویسید. مشتری وقتی محصولی را می‌خرد می‌خواهد بداند که با خرید آن چه سودی می‌برد.

    مرحله چهارم:
    مشتری با خرید محصول شما چه احساسی می‌کند؟

    این مرحله بسیار مهم است. اگر این مرحله را به خوبی بنویسید در نوشتن متن تبلیغاتی مشکلی نخواهید داشت. در این مرحله با خودتان بگویید اگر مشتری از محصول من استفاده کند، چه احساسی خواهد داشت. این احساس را به صورت متن درآورید. بسیاری از خریدهای ما احساسی است. این احساسات می‌تواند، امنیت، سلامتی، راحتی و غیره باشد. این مرحله بسیار مهم است و در مقالات بعدی در مورد آن بیشتر می‌نویسم.

    مرحله پنجم:
    مخاطبین شما چه افرادی هستند؟
    در این مرحله باید با خودتان بگویید که مخاطبین اصلی شما چه کسانی هستند. اگر این طور فکر می‌کنید که همه افراد کره زمین مخاطب شما هستند این اشتباه است. ابن مخاطبین را بر اساس جنسیت، درآمد، سن، موقعیت جغرافیائی و تحصیلات انتخاب کنید. اگر این بخش را نیز به خوبی انجام ندهید نمی‌توانید تبلیغ هدفمندی بنویسید.

    مرحله ششم:
    مشکلات آن‌ها چیست؟
    این نکته کلیدی افزایش فروش شماست. شما باید دقیقاً مشکلات آن‌ها را بدست آورید و بر اساس مزایای محصول خودتان مشکلات و نیاز های آنان را برطرف کنید. در این بخش باید مشکلات آن‌ها را بنویسید. مثلاً مشکلات می‌تواند این باشد که کاربر در صورتی که محصول شما را نداشته باشد باید وقت و هزینه و سلامتی خود را هزینه کند؛ ولی با خرید محصول شما این مشکلات برای وی برطرف می‌شود. برای نوشتن این بخش باید خوب فکر کنید شما طراح محصول هستید و برای ایده ای که داشتید محصول را تولید کرده‌اید. با نوشتن مشکلات و در مرحله بعد برطرف کردن مشکلات توسط محصول خود می‌توانید انقلابی در فروش خود ایجاد کنید.

    مرحله هفتم:
    پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد
    در این مرحله کاربر ترغیب می‌شود که محصول شما را خریداری کند. در یک فیلمی می‌دیدم که فردی برای معامله به دفتر مشتری می‌رفت. مشاورش پرسید شما چه چیزی به او می‌گویید که با ما کار کنند، آن فرد گفت: می‌خواهم پیشنهادی به او بدهم که نتواند آن را رد کند.
    اگر بتوانید چنین پیشنهادی طراحی کنید چرا مشتریان از رقیبانتان خرید کنند؟ آن‌ها مستقیماً از شما خرید خواهند کرد.





    منبع: www.modiresite.com
  9. #9
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    اهمیت تبلیغات در اینترنت

    مراجعین وب هدفمند هستند و به تبلیغاتی که به هدف آنها مربوط نشود، توجهی نمی کنند. برای موفقیت، آگهی ها باید با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است ، هماهنگ باشد . دلایل مختلفی برای عدم موفقیت تبلیغات روی وب وجود دارد . اما این موضوع زمانی قابل توجه است که آگهی به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد.
    چرا این اتفاق می افتد ؟ برای شروع باید علل موفقیت تبلیغات متنی در موتورهای جستجو را بررسی کنیم . هر کاربری به دنبال یک هدف است – ممکن است دنبال اطلاعاتی درباره دوربینهای دیجیتال باشد یا بخواهد کتابی خریداری کند. در هر صورت، توجه کاربر کاملا به مسائلی معطوف است که به نحوی او را به هدف خود می رساند.
    هنگامی که کاربر عنوانی برای جستجو وارد می کند، موتور جستجو آگهی هایی را که مستقیما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمی گرداند. بنابراین کاربران آنها را مشاهده و دنبال می کنند. حتی این گونه آگهی ها موثرتر از نتایج دیگر جستجو هستند زیرا نشان دهنده اعتبار تبلیغ کننده و علاقه او به جذب مشتریان است. نشانه گرفتن اهداف کاربر :
    متوجه شدیم که رمز موفقیت تبلیغات مطابق بودن آن با اهداف کاربر است . برای رسیدن به این مقصود ، آگهی های متنی روش موثری است. تبلیغات گرافیکی نگاه بیننده را به خود جذب می کند . اما تبلیغات هدفمند تضمینی برای جلب توجه و ذهن بیننده است .
    بنابراین باید مسائل جانبی و نمایشی نامربوط را کنار بگذارید و بسیار صریح موضوع فروش خود را به اطلاع بیننده برسانید . البته به همراه یکی لینک به صفحه ای که اطلاعات جزئی درباره محصولات در آن قرار دارد . انتظار انتقال تمام اطلاعات از طریق یک آگهی بسیار غیر منطقی است و کسانی که سعی دارند مطالب زیادی را به زور در یک تبلیغ کوچک بگنجانند، منافع ابرمتنها را از دست می دهند .
    آگهی هایی که در مواقع مختلف ناگهان ظاهر می شوند یا تبلیغ در سایتهای خبری و دیگر سایتها بسیار وسوسه کننده است اما با این کارها موفق نمی شوید زیرا در راستای هدف بیننده پیش نمی روید. کاربران اکنون می خواهند خبری را مطالعه کنند یا مشغول هر کار دیگری هستند که به خاطر آن به سایت آمده اند و تبلیغات در این زمان حتی اگر کشش زیادی داشته باشند، مورد توجه واقع نمی شوند و هنگامی که کار آنها به اتمام می رسد و آماده دریافت تبلیغات هستند، آن آگهی ها دیگر وجود ندارند. مزایای ثبات :
    بسیاری مواقع پیش آمده است که مشغول انجام کاری روی سایت هستیم و متوجه آگهی جالبی می شویم . این اتفاق معمولا در زمانهای مرده ای که منتظر باز شدن صفحه جدیدی هستیم پیش می آید . یک پیغام روانی در ذهن ما ایجاد می شود که برگردیم و آن را ببینیم .
    اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاده است؟ در برگشت آگهی دیگری در آن محل قرار دارد و این مغایر با یکی از اصول اولیه طراحی مناسب است: ثبات. مکینتاش در سال ۱۹۸۴، به طراحان توصیه کرد که اطلاعات را به طور ناگهانی از کاربران نگیرند. این مسئله مصداقهای متفاوتی دارد، ذهن کاربران در صورت مواجه شدند با ظاهر متفاوت یک صفحه مغشوش خواهد شد.
    مثلا زمانی که در حال خواندن روزنامه هستید ، صفحه ها را برمی گردانید و داستان را دنبال می کنید و ناگهان چشمتان به آگهی جذابی می افتد به احتمال زیاد به خواندن خبر ادامه می دهید اما پیامی در ذهنتان حک می شود که بعدا برگردید و آنرا ببینید. در برگشت هنوز هم آگهی در محل قبلی وجود دارد.
    وب سایتها هم باید به همین ترتیب عمل کنند . نباید میان کار مردم مزاحم آنها شد . باید به نحوی به آنها امکان داد تا بعدا به آن مراجعه کنند. حتی اگر از آن صفحه خارج شده باشند . مثلا می توان در محل مخصوص تبلیغات دکمه ای قرار داد که ده آگهی آخر را نمایش دهد.
    ما پیش گویی می کنیم که با این کار موفقیت آگهی ها افزایش می یابد . این راهکار شبیه روشی است که در صفحات اصلی سایت استفاده می شود و آرشیوی از رویدادهای اخیر سایت در آن تشکیل می شود . متاسفانه اکثر وب سایتهای کنونی راه اشتباهی را برای تبلیغات طی می کنند و هر روز حجم آنها را بیشتر و آزار دهنده تر می کنند .
    حرکت در خلاف جهت اصلا راه عاقلانه ای نیست . آیا می خواهید آگهی شما مؤثر باشد ؟ در سایتی که خوب طراحی شده آگهی بدهید. از منافع ابرمتنها غافل نشوید . و از همه مهم تر به مسائل روانشناسی بینندگان دقت کنید.
    منبع: Portalsaz.com
  10. #10
    تاریخ عضویت
    2017/09/11
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    4,250
    123
    ناظم سایت
    چگونگی طراحی ایمیل های تبلیغاتی

    ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل های تبلیغاتی به افراد مختلف و سعی در جذب آنها به سوی سایت را ایمیل مارکتینگ گویند. ایمیل مارکتینگ مقرون به صرفه ترین روش تبلیغات اینترنتی است.



    دو روش برای انتخاب نوع مخاطبان وجود دارد؛ یک روش این است که ایمیل های تبلیغاتی را به تعداد زیاد و به افراد مختلف بدون هدف گذاری خاصی روی دریافت کنندگان، ارسال نمود. روش دیگری که برای ارسال ایمیل وجود دارد این است که مشتریان را گروه بندی کنیم و ایمیل خود را فقط برای این گروه و بر اساس اهداف مشخص ارسال کنیم.
    سایت ها و نرم افزارهای مختلفی کار ارسال ایمیل را انجام می دهند که هزینه های آن متفاوت است. ایمیل های تبلیغاتی را به سه دسته متفاوت می توان دسته بندی نمود:
    1. ایمیل هایی که صرفا جنبه تبلیغاتی دارند.
    2. ایمیل هایی که با ارائه اطلاعات به کار تبلیغ هم می پردازند.
    3. ایمیل هایی که با ارائه سرگرمی به مخاطب، تبلیغ هم می نمایند.

    ایرادی که ایمیل نوع اول در مقایسه با دو نوع دیگر دارد این است که در این ایمیل این احتمال وجود ندارد که گیرنده ایمیل، آن را به افراد مختلف ارسال کند ولی در دو نوع دیگر، ممکن است گیرنده آن را به دوستان خود ارسال نماید. مزایای ایمیل مارکتینگ: سریع است یعنی به سرعت به مخاطب انتقال می یابد. اگر ایمیل از جذابیت های تصویری و محتوایی برخوردار باشد، می توان از کارآیی آن اطمینان داشت. هزینه تبلیغات ایمیلی ارزان است. در سایر روش ها برای هر بار تبلیغ خود باید پول پرداخت کنید ولی در این روش فقط یک بار هزینه می کنید. می توان گروه مخاطبان را هدف گذاری نمود و ایمیل های هدفدار برایشان ارسال نمود. امکان ارزیابی نتیجه این نوع تبلیغات وجود دارد. باعث کاهش فاصله بین تبلیغ کننده و مخاطب می شود. و … چگونگی طراحی ایمیل های تبلیغاتی: ابتدا به موضوع/عنوان ایمیل دقت کنید. عنوان باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب نماید؛ و همچنین گویای مطلب باشد تا مخاطب بعد از باز کردن ایمیل آن را سریع نبندد. موضوع باید کوتاه و مختصر باشد و براحتی گویای مطلب باشد. موضوع ایمیل را بعد از نوشتن کامل متن بنویسید. در نوشتن عنوان خود صادق باشید، یعنی عنوان شما نشان دهنده متن ایمیلتان باشد. خواننده نباید بعد از باز کردن متن ایمیل، چیزی غیر از آنچه که در عنوان بوده است دریافت کند. موضوع ایمیل خود را بعد از ارسال 4-5 هزار ایمیل تغییر دهید. چون اگر به تعداد خیلی زیادی ایمیل را با این عنوان بفرستید این امکان وجود دارد که مرورگر آن را به عنوان ایمیل تبلیغاتی تشخیص دهد و آن را اسپم کند. نوشتن کلماتی مانند مارکتینگ یا کسب درآمد و … در عنوان ایمیل، ممکن است ایمیل شما را به عنوان اسپم بشناساند. حتی الامکان سعی نمایید که از این نوع کلمات در عنوان خود استفاده نکنید و یا در صورت استفاده، این قبیل کلمات حساس را در داخل “” یا ** ** قرار دهید. حجم ایمیل باید کم باشد تا به راحتی توسط کاربر باز شود. برای این منظور نباید از عکس های زیاد در داخل آن استفاده نمود. ایمیل باید لینکی به سایت شما داشته باشد. ایمیل باید مختصر و مفید باشد تا خواننده از ادامه خواندن آن صرفنظر نکند. افرادی را که می خواهید برایشان ایمیل ارسال نمایید، هدفمند انتخاب کنید تا تاثیر بیشتری بر آنها داشته باشد. اصول مرتبط را رعایت نمایید تا ایمیل شما به عنوان اسپم شناخته نشود. در پایان ایمیل، خود را معرفی نموده و آدرس سایت خود را در آن درج نمایید. رنگ های استفاده شده در ایمیل تبلیغاتی زیاد متفاوت نباشد. تعداد ایمیل های تبلیغاتی شما نباید زیاد باشد تا باعث اذیت کاربر گردد. زمان ارسال ایمیل خیلی مهم است تا کاربر آن را ببیند و مطالعه نماید. سعی کنید ایمیل شما ساده باشد تا خواناتر باشد. مهم است که کاربر به راحتی منظور شما را درک کند. از گرافیک سایت خود در ارسال ایمیل استفاده کنید. اگر به کاربران کمک کنید که از طریق ایمیل شما مشکلی را حل کنند به مشتریان وفادار تبدیل خواهند شد و همیشه اخبار شما را دنبال می کنند. این امکان را برای کاربر مهیا سازید تا در صورت تمایل حق دریافت ایمیل را لغو کند. در ایمیل، خود را زیاد بزرگ جلوه ندهید تا کاربر به صادق بودن شما شک نکند. حتما قبل از ارسال ایمیل، مخصوصا زمانیکه از نرم افزارهای ارسال ایمیل استفاده می کنید، آن را به ایمیل خود ارسال کنید تا از درست بودن مطالب درج شده در آن و همچنین شکل و محتوای آن اطمینان حاصل کنید. حتما از ابزارهای آنالیز ایمیل استفاده نمایید تا بتوانید کاربرانی که ایمیل شما را باز نموده اند و از چه گروهی هستند و مواردی از این قبیل را مشخص نمایید تا بتوانید به کمک آنها ایمیل های خود را هدفمند نمایید و نتایج بهتری کسب کنید.
+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 7 123 ... آخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 63

موضوعات مشابه

  1. کمپین تبلیغاتی چیست؟ ۴ توصیه برای مدیریت بهتر یک کمپین تبلیغاتی
    توسط SARA در انجمن مقاله های استارتاپی (مقالات)
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 2018/11/12, 12:29
  2. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/11, 18:15
  3. هدایای تبلیغاتی چیست و چه تاثیری بر تبلیغات دارد؟
    توسط SARA در انجمن آموزش های مارکتینگ
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/04/03, 17:56
  4. پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/11, 19:26
  5. را‌ه‌اندازی سامانه ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی تا دو ماه آینده/ پیامک‌های تبلیغاتی رایگان است
    توسط اخبار استارتاپی در انجمن اخبار استارتاپی از سایت های گوناگون
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 2018/02/08, 06:08

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش