شبکه های اجتماعی = بازوی مناسب تبلیغات

بیشترین حضور آنلاین کاربران در فضای مجازی را می توان در شبکه های اجتماعی دید. این حضور اکثرا برای ارتباط با دوستان، آشنایان و فامیل صورت میگیرد. پس می توان نتیجه گرفت که بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن محصولات و سرویس هایمان به صورت اصولی و کاربردی در شبکه های اجتماعی است. همانطور که درجلسات قبلی گفته شد، پایه یک کسب وکار درفضای آنلاین وبسایت است و از شبکه های اجتماعی برای توسعه و بازوی قوی برای معرفی استفاده می شود. اما نکته ای که اینجا مطرح می شود اینست که بدانیم :
در چه شبکه اجتماعی هایی و با چه مشخصاتی باید فعالیت داشته باشیم؟

از آنجایی که هرکسب وکاری در یک محدوده جغرافیایی فعالیت دارد، باید به دنبال شبکه اجتماعی متناسبی باشد که دارای ویژگی های زیر است :
  1. میزان جامعه کاربران محدوده فعالیت جغرافیایی آن کسب وکار در شبکه اجتماعی بالا باشد.
  2. فعالیت کاربران مرتبط با جامعه ی هدف کسب و کار ما در آن شبکه اجتماعی بالا باشد.

بهترین شبکه های اجتماعی در ایران کدامند؟

همانطور که دربالا گفتم، شبکه اجتماعی را باید انتخاب کنیم که دارای جامعه کاربر بالایی در محدوده جغرافیایی کسب وکار ما باشد. با توجه به این صحبت ها، می توان تلگرام و اینستاگرام را برای کسب وکار های امروزی مناسب دانست. البته به این نکته باید اشاره کنم که انتخاب شبکه های اجتماعی براساس استقبال کاربران از تکنولوژی روز و ترند های روز ممکن است دچار تغییر بشود. شاید تا چند سال پیش یک کسب وکار ایرانی، حضورش در فیس بوک و گوگل پلاس بسیار مهم بود اما امروزه داشتن یک صفحه فیس بوک برای یک کسب وکار فرق آنچنانی نمی کند و ورود به دنیای شبکه های اجتماعی از جنس موبایلی مهم است.
چرا یک کسب وکار نباید برپایه شبکه های اجتماعی باشد؟

شبکه های اجتماعی با توجه به تعداد کاربران بالایی که دارند فرصت مناسبی برای عرضه و تقاضا میان کسب وکارها و مشتریان است. اما بزرگترین مشکلی که وجود دارد اینست که براساس سیاست های مدیران ارشد، این شبکه هدایت می شود. پس ممکن است بنا به هردلایل و هرزمانی، مشکل برای صفحات شما در آن شبکه ها پیش بیاید. اگر دربهترین حالت هم حساب کنیم و سیاست های مدیران ارشد آن شبکه اجتماعی را درنظر نگیریم، ممکن از سیاست کشورها و بحث فیلترینگ مطرح شود که همین قضیه باعث نابودی یک کسب وکار نوپا می شود. مثال واضح آن فیلترشدن موقت تلگرام و اینستاگرام بود که در این باره مقاله ای نیز منتشر کردم :

درسی که فیلترینگ تلگرام به کسب و کار ها داد، چه بود ؟


پس میتوان این طور گفت که :
کسب وکارهای پایدار، از وبسایت برای ارجاعات کاربر استفاده میکنند و از شبکه های اجتماعی به عنوان یک بازوی محکم و قوی برای جذب کاربر و تبدیل به مشتریان پایدار بهره می برند.
چگونه در شبکه های اجتماعی حضور پیدا کنیم ؟

از همه موارد بالا که بگذریم ، به مهم ترین اصل یعنی استراتژی حضور در شبکه های اجتماعی می رسیم. مهم ترین اصل برای فعالیت در شبکه های اجتماعی، جذب کاربر و تبدیل آنها به مشتریان پایدار است پس نیاز به تولید محتوا متناسب با موضوع کسب وکارتان و البته یک تقویم محتوایی مناسب جهت این کار هستید. تقویم محتوایی چیست؟

تقویم محتوایی، برنامه ای مدون و دقیق از زمان بارگذاری پست هایتان ، به همراه هشتگ ها و موضوعات آنهااست. این برنامه میتواند هفتگی ، ماهانه و حتی سالانه هم باشد. این تقویم به شما و کاربران شما کمک می کند تا از برنامه محتوایی صفحات شما باخبر بوده و درصورت تمایل آنها را دنبال کنند.
در ادامه می توانید انواع تقویم های محتوایی به زبان اصلی و استاندارد را دانلود کنید و از آنها در برنامه و استراتژی خود بهره ببرید. دانلود تقویم محتوایی

استفاده از هشتگ ها

هشتگ ها مانند دسته بندی های یک سایت عمل میکنند و به کمک آنها می توانید موضوع پست ارسالی خود را درآن شبکه ها مشخص کنید. استفاده به جا و درست از هشتگ ها شما را به کاربران هدفتان وصل می کند. خرید صفحات پر بازدید کار درستی است ؟

یکی از تجارت های پرسود و البته حاشیه ای، خرید و فروش صفحات پرکاربر شبکه های اجتماعی است که با قیمت های خوبی نیز رد وبدل می شود. اما باید با نهایت تاسف به این نکته اشاره کنم که خرید صفحه یکی از بزرگترین اشتباهات برای یک کسب وکار می تواند باشد. چرا که :
صفحاتی که پرکار هستند ، ممکن است تقلبی باشند و اگر هم واقعی باشند جامعه هدف شما را پوشش نمیدهند و همین امر باعث ریزش شدید صفحه می شود.در نتیجه هزینه بیهوده ای را کسب وکار شما تجربه می کند.


https://jalaltorabi.com/digital-marketing-3/