کمبود شدید پردازنده‌ی گرافیکی انویدیا در بازار، مدیر اجرایی این شرکت را به واکنش واداشته است. جن-سون هوانگ در کنفرانس انویدیا جی‌تی‌سی، در جمع خبرنگاران با اشاره به این معضل، از هجوم استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال اتریوم به بازار به‌عنوان یکی از عوامل نایاب شدن پردازنده‌ی گرافیکی نام برده است.



هوانگ می‌گوید کسب‌وکار اصلی انویدیا ارزهای رمزپایه یا دفاتر کل توزیع‌شده نیست. وی با بیان اینکه ترجیح می‌دهد پردازنده‌ی گرافیکی شرکت متبوعش بیشتر در حوزه‌هایی استفاده شود که انویدیا هدف‌گذاری کرده است، از دلایل اقبال استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال به محصولات انویدیا گفت. این مدیر تایوانی‌تبار در ادامه‌ی اظهارات خود افزود:
کسب‌وکار ما ارزهای رمزپایه نیست. صنعت گیم همچنان در حال رشد است و ورک‌استیشن‌ها (رایانه‌های سطح بالا) هم به دلیل فراگیر شدن تکنیک‌های پیشرفته‌ی گرافیکی از جمله رهگیری پرتو (Ray tracing)، روی مدار رشد قرار دارند.
هوانگ همچنین از رشد روزافزون هسته‌ی اصلی کسب‌وکار انویدیا گفت و افزود که خواسته‌ی او تخصیص تمام توان شرکت تحت مدیریتش برای فعالیت‌ در این حوزه‌ها است. وی در پاسخ به این سؤال که چرا استخراج‌کنندگان ارزهای رمزپایه از محصولات انویدیا استفاده می‌کنند، گفت:
تمامی موجودی محصولات رده‌بالای ما به‌سرعت تمام می‌شود؛ بنابراین چالش واقعی پیش روی ما این است که کارت‌ گرافیک در بازار پیش از همه به دست گیمرها برسد. تصور می‌کنم تقاضای شدید در بازار به ماهیت ارزهای رمزپایه بازمی‌گردد؛ حوزه‌ی نوظهوری که در پی بهره‌گیری از مزایای رایانش توزیع‌شده است. به این ترتیب، هر یک از کاربران به یک ابررایانه‌ی قدرتمند دسترسی دارند؛ طوری که هیچ نهاد یا سازمان متمرکزی قادر به کنترل این ارز نخواهد بود.
اما انویدیا چه رویکردی در قبال این پدیده اتخاذ خواهد کرد. هفته‌ی گذشته، هوانگ طی مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ در این باره گفت:
تنها چاره‌ی ما این است که تولید خود را افزایش دهیم. کل زنجیره‌ی تأمین پردازندی گرافیکی به‌شدت در حال تلاش است و تمامی شرکا و همکاران ما نیز شبانه‌روز کار می‌کنند. ما باید هر چه بیشتر به تقاضای بازار نزدیک شویم؛ اما در حال حاضر با نقطه‌ی مطلوب فاصله‌ی بسیاری داریم و برای پر کردن شکاف بین عرضه و تقاضا، باید تمام هم‌وغم خود را صرف افزایش تولید و ادامه پرقدرت روند کنونی کنیم.

https://www.zoomit.ir/2018/3/30/2702...d-by-etherium/