بنا بر اعلام رسمی کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا «USITC»، تخلفات شرکت سامسونگ از بند 37 قانون گمرکی آمریکا، در زمینه نیمه‌هادی‌ها و محصولات مرتبط با آن، مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در این اعلامیه که در تاریخ سی‌ام اکتبر سال جاری میلادی انتشار یافته است، شکایت شرکت تسرا «Tessera Advancesd Technologies» از سامسونگ، به عنوان دلیل اصلی بررسی‌های مذکور اعلام شده است. شرکت تسرا که در زمینه بسته‌بندی نیمه‌هادی‌ها فعالیت می‌نماید، سامسونگ را متهم به نقض پتنت مرتبط با فناوری «Wafer Level Packaging» نموده است که می‌تواند در کاهش حجم محصولات نهایی بسیار مؤثر باشد.





طبق گفته «USITC»، تسرا درخواست ممنوعیت فروش تراشه‌ها و محصولات محتوی آن‌ها در آمریکا را داشته و مدعی است، مدارهای یکپارچه مدیریت نیرو که در «Galaxy 8» و «Note 8» سامسونگ به کار رفته است، مواردی از نقض پتنت یاد شده به شمار می‌روند. در همین راستا «USITC» می‌افزاید: «با توجه به درخواست رسمی تسرا، ما تصمیم به انجام تحقیقات بر روی برخی محصولات و دستگاه‌های مرتبط با فناوری «Wafer Level Packaging» در نیمه‌هادی‌ها گرفته‌ایم. محصولات مورد بحث در تحقیق عبارتند از: دستگاه‌های تلفن همراه، انواع تبلت و نوت‌بوک و نیز برخی از دوربین‌های تولیدی توسط سامسونگ»
لازم به ذکر است، طبق مجموعه قوانین تجارت در آمریکا، «USITC» می‌تواند در موارد نقض پتنت‌های این کشور توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های خارجی، از ورود و فروش محصولات ناقض پتنت در خاک آمریکا جلوگیری نماید. در طی چند سال اخیر، برخی محصولات سامسونگ نظیر «Galaxy S» و «Galaxy S2» به دلیل نقض پتنت‌های متعلق به اپل و برخی دیگر از شرکت‌های آمریکایی، با مشکل مواجه شد و «USITC» تحقیقاتی پیرامون آن‌ها انجام داده بود. این نهاد همچنین در ماه گذشته تحقیقات مرتبط با درخواست شرکت «Whirlpool Corp» را به پایان رساند که بر اساس آن ماشین‌های لباسشویی سامسونگ و «LG»، به صنایع آمریکایی آسیب وارد می‌نمایند.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | تحقیقات کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا از محصولات نیمه‌هادی سامسونگ به دلیل نقض پتنت