خطا! ورودی را کنترل کنید
خطا! ورودی را کنترل کنید
ورود خودکار ؟
اگر فرم ثبت نام برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
اگر فرم بازیابی کلمه عبور برای شما نمایش داده نمیشود، اینجا را کلیک کنید.
انجمن گفتگو استارتاپ و کار آفرینی
شما در حال مشاهده انجمن گفتگو استارتاپ های ایران هستید، این انجمن با هدف ایجاد بستر گفتگو پیرامون موضوعات حوزه کارآفرینی و کسب و کار های نوپا ایجاد شده است. با عضویت در این انجمن می توانید با اعضای اکوسیستم کارآفرینی کشور در ارتباط باشید.
این انجمن همچنین مرجع کاملی از شتاب دهنده ها، مراکز رشد و پارک های علم و فناوری، استارتاپ ها، اسامی منتور ها، سرمایه گذاران و فعالان کارآفرینی کشور را گرداوری نموده است.
ما به شما این اطمینان را می دهیم که با جستجو در این انجمن بتوانید هر موضوعی را در رابطه با استارتاپ ها پیدا کنید. کارشناسان ما نیز بطور 24 ساعته پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.
شرکتهای بزرگ طراحی و تولید خودرو، در حال تلاش برای یادگیری از تجارب شرکتهای فعال در صنعت گوشیهای هوشمند در زمینه نبردهای حقوقی گسترده بر سر حقوق مالکیت فکری هستند که میتواند صدها میلیون دلار هزینه به آنها تحمیل نماید. با توجه به پیشرفتهای قابل ملاحظه در صنعت خودروسازی، که عملاً وسایط نقلیه را به رایانههای قابل برنامهریزی بر روی چرخهای متحرک تبدیل نموده است، استراتژی مشارکت در توسعه فناوری و تبادل مجوزهای بهرهبرداری از پتنت، به عنوان یکی از مشخصههای اصلی شرکتهای پیشرو در این صنعت مطرح شده است. شرکتهای تویوتا و فورد، در سال گذشته میلادی به ترتیب با 1540 و 1530 عدد «US» پتنت، توانستند خود را در بین 21 شرکت برتر ثبت کننده پتنت در آمریکا جای دهند. با این حال به نظر میرسد، این شرکتها تمایلی به مقابله با یکدیگر و محدود نمودن فعالیتهای تحقیق و توسعه رقبا از طریق پتنتهای ثبت شده را ندارند. ویلیام کولین، مدیر اجرایی فناوریهای جهانی فورد در این زمینه میگوید: «هیچ یک از شرکتهای خودروسازی بزرگ، مایل به تکرار تجربه دعویهای حقوقی بر سر حقوق مالکیت فکری نیست؛ جایی که تنها وکلا برنده خواهند بود.» بنا بر گزارش وبسایت «Bloomberg Technology»، شرکتهای فورد، هیوندا، تسلا، فولکس واگن و هوندا موتور، عضو یک کنسرسیوم غیر انتفاعی تحت عنوان «LOT Network» هستند که بر اساس آن، تمامی اعضاء متعهد به گذاشتن پتنتهای خود در اختیار دیگر شرکتها میباشند، حتی اگر آنها را فروخته باشند. دایملر، فورد و تویوتا نیز ذیل توافق «پتنتهای متحد و یکپارچه» هستند که حاکی از تمایل خودروسازهای بزرگ به مشارکت و همکاری به جای رقابت از طریق حقوق مالکیت فکری است. لازم به ذکر است، جنگهای حقوقی در صنعت گوشیهای هوشمند، از سال 2010 میلادی و با رقابت اپل در مقابل دیگر تولیدکنندگان گوشیهای مبتنی بر سیستم اندروید متعلق به شرکت گوگل آغاز شد. در ادامه، شرکت مایکروسافت نیز به عنوان ضلع سوم این دعویهای حقوقی ادامهدار، مطرح گردید که منجر به صرف هزینه و وقت بسیار زیاد از سوی طرفهای درگیر شد. منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | اتخاذ سیاست همکاری و تبادل مجوزهای بهرهبرداری از پتنت توسط خودروسازان بزرگ
مشاهده قوانین انجمن