به همت دفتر توسعه امور دانش‌بنیان فرمانداری کازرون و با همکاری کانون پتنت ایران در مورخ سی‌ام آذرماه، کارگاهی آموزشی با عنوان «آشنایی با حقوق مالکیت فکری» در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.
در ابتدا، سید کمال علوی فرماندار محترم شهرستان کازرون ضمن خوشامدگویی به حاضرین در جلسه، بحث تجاری‌سازی ایده را جهت به ثمر رساندن اختراع و ورود به دنیای صنعت مهم ارزیابی نمود و افزود: «امیدواریم بتوانیم دوره‌های مثمر ثمر را جهت پیشبرد اهداف دانش‌بنیان در شهرستان برگزار نماییم.»





در این کارگاه عناوینی از جمله اصول و مفاهیم مالکیت فکری، اجزای اختراع، نحوه نگارش متن اختراع و ادعانامه، جستجوی اختراعات و ثبت اختراعات در داخل و خارج کشور و همچنین حمایت‌های کانون پتنت ایران از ثبت اختراعات شرح داده شد که بسیار مورد استقبال شرکت‌کنندگان قرار گرفت. در انتها نیز شرکت‌کنندگان سؤالات خود را در خصوص مباحث ارائه‌ شده طرح نمودند.
شایان ذکر است که این کارگاه برای اولین بار و با حضور پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان و دانش‌آموزان منتخب پژوهش‌سرای رازی و علاقه‌مندان از شهرستان‌های همجوار، در کازرون برگزار گردیده است.

کانون پتنت ایران | اخبار | گزارش برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با حقوق مالکیت فکری در سالن اجتماعات فرمانداری کازرون