دفتر ثبت اختراعات اروپا «EPO» و دفتر مالکیت فکری کانادا «CIPO»، توافقنامه‌ای در حوزه پتنت منعقد نمودند. این توافق که پس از یک دوره پایلوت موفقیت‌آمیز انجام گرفته است، از تاریخ ششم ژانویه سال جاری لازم‌الاجرا بوده و به مدت سه سال ادامه خواهد داشت. گفتنی است که توافق از نوع «Patent Prosecution Highway-PPH» است که به دفاتر ثبت اختراع اجازه می‌دهد تا پس از ثبت پتنت و گرنت آن در کشور اصلی، درخواست یک ارزیابی سریع در کشور مقصد انجام گیرد.





به گزارش «CIPO»، تا پایان سپتامبر سال 2017 میلادی ذیل توافق پایلوت مذکور، بیش از 102 درخواست از سوی «EPO» دریافت گردیده است که از این تعداد، 64 درخواست مبتنی بر معاهده همکاری پتنت «PCT» و 38 درخواست بر مبنای اختراعات ملی کانادا بوده است. در مقابل، «CIPO» بیش از 406 درخواست دریافت نموده است که 325 مورد بر اساس «PCT» و 81 درخواست بر اساس نوآوری‌ها و ابداعات منطقه‌ای بوده است.
لازم به ذکر است، «EPO» در طی سال‌های اخیر اقدام به انعقاد موافقت‌نامه‌های همکاری متعدد با دفاتر ثبت اختراع دیگر کشورها نموده است که از آن جمله می‌توان به توافق با دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری برزیل «BPTO» و نیز خدمات مالکیت فکری کشور روسیه اشاره نمود.

منبع : کانون پتنت ایران | اخبار | توافقنامه همکاری پتنت «EPO» و دفتر مالکیت فکری کانادا